Permalänk

Problem med "prickar" =/

Mitt grafikkort (Geforce2 Ultra) bråkar med mig..
Jag får små "prickar" i bilden hela tiden. När jag spelar spel, tittar på bilder etc etc, tom. på skrivbordet. Dom på skrivbordet försvinner dock om jag refreshar det...
När jag kollade mina inställningar så såg jag att kortet gick i 250/460 och det är också default säger windows.
Men enligt manualen så ska kortet gå i 230/460.
Kan det vara så att när jag, någon gång förut, har klockat kortet och sedan installerat om mitt OS, så har det blivit default?
Jag har provat ställa ner coreclocken men det hjälper inte hur jag än gör.
Jag får även texturfel i spel och det börjar vara irriterande.
Hur ska jag lösa detta???

Visa signatur

XP2800+ / ASUS A7N8X-E DELUXE NF2U WIFI / 1024MB / ZALMAN CNPS 7000-B CU / ZALMAN ZM80D-HP

Permalänk
Medlem

klocka ner kortet! grejer för det finns på www.guru3d.com

Permalänk

som sagt...

som jag skrev; jag har provat att klocka ner kortet och frekvensen går för övrigt att ställa i windows...

Visa signatur

XP2800+ / ASUS A7N8X-E DELUXE NF2U WIFI / 1024MB / ZALMAN CNPS 7000-B CU / ZALMAN ZM80D-HP

Permalänk
Medlem

Det är inget ricktig ultra om det inte går att köra i 250/460.
Skulle tro att du har problem med kyllningen eller har skadat minnena eller nåt. Då kan det blirt så här.

Permalänk

det är i alla fall minnena det beror på skulle det vara gpun så skulle det blir massa bitar i banerna på spelen som hoppar runt... så testa att kyl minnena eller clocka ner dom ...

Permalänk
Inaktiv

eller så har du föjävligt varmt i lådan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
eller så har du föjävligt varmt i lådan

Det kan säkert stämma...

Med min Gamla Athlon 1000 och GF2 så hade jag problemet att själva bilden darrade när det blev för varmt. Var tvungen att köra med Öppen låda.

Så värmen kan mycket väl vara orsaken..

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk

Fick ett liknande problem med mitt ASUS ti4200 Deluxe för några dagar sen efter att jag hade uppdaterat BIOS på mobot, körde in orginalbios igen och då funkade det fint

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB