Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

1. Ska de fixa ett riktigt ingame squad system?
2. Får squad leader någon karta där han kan sätta upp ordrar precis som i bf2?
3. Kommer vi få en förbättrad end-screen där man ser bästa squadsen, teamwork stats etc som det var i bf2? Eller tänker de bara på de inviduella statsen såsom k/d?

Lägga till lite saker:
1. Kommer de fixa mappen när man trycker på "M" så att den mer tydligt beskriver vart man kan gå m.m
2. Hur ser han på att flashlights bländar i solljus?
3. Kommer det vara någon bana i bf3 som är på natten? (Skulle tycka de va ballt, men kanske bara jag ^^)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Jag spelar in samtalet så ska se om jag kan svara på eventuellt fler frågor än vad ni har ställt.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Pratar med zh1nt0 just nu (http://twitter.com/#!/zh1nt0) någon som har några frågor?

Om du än kan, Fråga honom varför vissa inte kan joina servrar utan det "hakar" upp sig på "joining server" hur länge som helst? Tack!

Permalänk
Medlem

Tankade precis ner BF3 betan till PS3an och det är ju komiskt hur mycket bättre grafiken är på PC än vad det är på PS3an asså.

Fråga till zh1nt0: Kommer menyerna i skarpa BF3 vara tillgängliga när man är död också? Och kommer det vara möjligt att välja vilken squad man vill vara med i så man till exempel kan välja samma squad som en kompis, eller lämna en squad för att slippa ett gäng tyskar som chattar på tyska innom squaden så man blir distraerad och avlider??

Permalänk

Tja grabbar. Jag stötte på ett problem nu när jag tänkte lira lite på kvällen här. Kort, jag ser inte namnen ovanför mina lagkamrater. Så som det är nu kan jag inte se någon skillnad på motståndare eller lagkamrater, jag skjuter på allt som rör sig typ.

Detta problem hade jag inte igår när jag slutade spela. Någon annan som har råkat ut för liknande eller kanske rent av har en lösning på problemet?

Permalänk

Någon annan som känner att på vissa servrar så "laggar" musen efter?

Har inte problem i något annat spel eller liknande utan bara i BF3. Tänkte först att det var servrarna... men nu vet jag inte :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Varje gång jag lyckas connecta till en operation metro conquest bana så blir det bara svart fast jag hör att man har tagit över baser o så är det ngn mer än ja som har det här problemet?

Samma här.. Har lyckats spela lite tdm och en runda conquest

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Om du än kan, Fråga honom varför vissa inte kan joina servrar utan det "hakar" upp sig på "joining server" hur länge som helst? Tack!

Jag brukar avsluta processen bf3.exe och försöka igen.. Då löser det sig för det mesta.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

När man lyckas få 50 av samma vapen ribbons så får man visst ett bättre vapen i den klassen. Jag lyckades få 50 shotgun ribbons med 870MCS och låste upp M1014, en halvautomatisk shotgun ak.a autoshotgun.

Permalänk
Medlem

Väldigt störande när man håller på att desarmera bomben, så kommer några andra och också börjar trycka E som idioter och mätaren resetas då hela tiden. Till slut sprängs bomben.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aboya:

Väldigt störande när man håller på att desarmera bomben, så kommer några andra och också börjar trycka E som idioter och mätaren resetas då hela tiden. Till slut sprängs bomben.

Får mig att tänka på en youtube video där en unge spelar något spel och blir helt i extas.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Till en början tyckte jag att folk bara var löjliga när dom klagade på Operation Métro som bana i betan, men nu måste jag hålla med dem, håller inte upp Battlefields rykte för fem öre. Riktigt besviken på att det är rush som game mode och inte conquest med alla vehicles etc. Spelar ingen roll att det är gratis att spela, känner inte att EA och DICE marknadsför sin produkt på rätt sätt. Hoppas verkligen att de lägger upp Caspian Border igen, för den hann jag aldrig testa.
Nu är jag "en aning" berusad, men jag tror jag tycker likadant när jag är nykter ^^

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Skrivet av Farner:

Jag spelar in samtalet så ska se om jag kan svara på eventuellt fler frågor än vad ni har ställt.

Härligt!

Fråga också gärna hur han ser på battlelog.
Eftersom de är många klagomål om de inte tänker på att iaf lägga till en ingame meny och ha battlelog som en extra funktion?

Hur ser han på alla som är jättenegativa även fast de är en beta, tror han de kommer påverka dom i antalda sålda spel?

EDIT:
Hur ser han på ljuset som kommer ifrån scopes, kommer de tonas ner lite eller vara lika tydligt?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Dice MÅSTE göra något åt squadmenyerna! Jag vill välja squad te x. Och var är commo rosen? var är förutsättningarna till teamplay? Betan känns med Metrobanan för likt COD. Dice borde släppt Casbian Border som beta ist, där har vi Battlefield!

Permalänk
Skrivet av Anguzz:

Till en början tyckte jag att folk bara var löjliga när dom klagade på Operation Métro som bana i betan, men nu måste jag hålla med dem, håller inte upp Battlefields rykte för fem öre. Riktigt besviken på att det är rush som game mode och inte conquest med alla vehicles etc. Spelar ingen roll att det är gratis att spela, känner inte att EA och DICE marknadsför sin produkt på rätt sätt. Hoppas verkligen att de lägger upp Caspian Border igen, för den hann jag aldrig testa.
Nu är jag "en aning" berusad, men jag tror jag tycker likadant när jag är nykter ^^

Håller med, dock gillar jag spelet i sig! Tycker inte Operation Metro är katastrof men de är ju inte battlefield.
Har spelat Caspian Border och det kändes MYCKET bättre!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Jag brukar avsluta processen bf3.exe och försöka igen.. Då löser det sig för det mesta.

Har provat detta också tyvärr! Har provat det mesta med Upnp o allt som folk säger man kan göra :/

Permalänk

Haha, svaren vi fick på frågorna var la mest " Kanske ".

Alla svaren kring eSport är KANSKE, och kan tänkas komma inom sin tid.

Såsom PREFIX och PING i scoreboard.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Anguzz:

Till en början tyckte jag att folk bara var löjliga när dom klagade på Operation Métro som bana i betan, men nu måste jag hålla med dem, håller inte upp Battlefields rykte för fem öre. Riktigt besviken på att det är rush som game mode och inte conquest med alla vehicles etc. Spelar ingen roll att det är gratis att spela, känner inte att EA och DICE marknadsför sin produkt på rätt sätt. Hoppas verkligen att de lägger upp Caspian Border igen, för den hann jag aldrig testa.
Nu är jag "en aning" berusad, men jag tror jag tycker likadant när jag är nykter ^^

Du vet att det är beta va?

Permalänk

Bara för mig spelet dör om man har overclock på grafikkortet?

Permalänk
Avstängd

Inte min bild.

Men kan de snälla... ta bort de dära optiska flaresn? Man ser inga sådana med vanliga ögon, kameror såklart, gör det och är runda/kantiga beroende på hur många blad finns i den.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

När man lyckas få 50 av samma vapen ribbons så får man visst ett bättre vapen i den klassen. Jag lyckades få 50 shotgun ribbons med 870MCS och låste upp M1014, en halvautomatisk shotgun ak.a autoshotgun.

Nice, säker på att du inte levlade till 22?
Hur tycker du benellin presterar i.o.m. att den är semi-auto? Hög rate of fire? Ifall den sista frågan stämmer lär den vara ganska grymt vapen med slug-ammo (?)

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Tycker spelet är helt okej förutom buggarna och de som hör till en beta version.

Några saker jag inte förstår/undrar:
Ficklampor, varför har folk dom ? bara lättare att se dom både ute och nere vid tunnelbanan.
Får man upp hp om man blir skjuten och sen gömmer sig bakom en sten ?
Kan man skjuta genom väggar/stenar ? många gånger har det hänt att jag blivit skjuten och gömmer mig bakom en sten och blir skjuten genom stenen.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

http://i274.photobucket.com/albums/jj247/MicroGTX/bf32011-09-...

Inte min bild.

Men kan de snälla... ta bort de dära optiska flaresn? Man ser inga sådana med vanliga ögon, kameror såklart, gör det och är runda/kantiga beroende på hur många blad finns i den.

Det är för att man har typ "glasögon" men håller helt klart med dig, det är överdrivet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

http://i274.photobucket.com/albums/jj247/MicroGTX/bf32011-09-...

Inte min bild.

Men kan de snälla... ta bort de dära optiska flaresn? Man ser inga sådana med vanliga ögon, kameror såklart, gör det och är runda/kantiga beroende på hur många blad finns i den.

Det där är en effekt jag ofta har undrat i spel varför den finns med. Det är ju en cool effekt om man nu skulle kolla genom en kamera eller kikare men eftersom att man kollar genom sina ögon så känns det alltid lite udda att ha med.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Bjebbosten:

Tycker spelet är helt okej förutom buggarna och de som hör till en beta version.

Några saker jag inte förstår/undrar:
Ficklampor, varför har folk dom ? bara lättare att se dom både ute och nere vid tunnelbanan.
Får man upp hp om man blir skjuten och sen gömmer sig bakom en sten ?
Kan man skjuta genom väggar/stenar ? många gånger har det hänt att jag blivit skjuten och gömmer mig bakom en sten och blir skjuten genom stenen.

Ficklampor = Kan vara bra i vissa fall typ i korridorer m.m annars är de tvärtom
Du får hp om du ligger bakom en sten ja, dock dröjer de ett tag innan de börjar regga upp och de går segt.
Tyvärr kan du skjuta genom vissa stenar, riktigt irriterande men något de antagligen kommer fixa!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Nice, säker på att du inte levlade till 22?
Hur tycker du benellin presterar i.o.m. att den är semi-auto? Hög rate of fire? Ifall den sista frågan stämmer lär den vara ganska grymt vapen med slug-ammo (?)

Jo, nu när du säger det så kan det ha varit när jag kom till rank 22, fick "shotgun medal"(50 shotgun ribbons) samtidigt så jag trodde att det var därför. Rate of fire är riktigt hög, inte "det-snabbaste-jag-hinner-trycka-på-musknappen-hög", men sisådär dubbla om inte mer än 870:n.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JHL1994:

Det är för att man har typ "glasögon" men håller helt klart med dig, det är överdrivet

Har de inte anti-reflex i deras brillor?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Ficklampor = Kan vara bra i vissa fall typ i korridorer m.m annars är de tvärtom
Du får hp om du ligger bakom en sten ja, dock dröjer de ett tag innan de börjar regga upp och de går segt.
Tyvärr kan du skjuta genom vissa stenar, riktigt irriterande men något de antagligen kommer fixa!

Ja i korridorer på nära håll är det bra men kör man sniper på längre avstånd ute så är det inte till någon hjälp.
Har dom sagt att dom kommer fixa skjutningen genom stenar ? ja det är sjukt irriterande.

Hur får man MK 11 Mod 0 vapnet ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Du vet att det är beta va?

Svar ja, men jag känner inte att betan representerar Battlefield på ett rättvist sätt då BF för mig alltid har handlat om stora ytor, fordon, frihet och framförallt conquest. Ska tilläggas att jag har spelat BF sen 1942 släpptes.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitso:

Jag kan bara hålla med föregånde talare. Sitter själv med ett xonarkort
Och det låter inte bra. Plat och ingen tyngd låter som ärtbösser och fattsr inte hypen om ljudet alls. Kan det vara kortets drivrutiner tro? Bc2 låter 100 ggr bättre eller cod4!

Jag har pangat med AK5, KSP90, KSP58, TKSP, AT4, Pistol 88 (Glock 17), AK47, m16 samt PSG90 och kan hålla med till en viss del att vapnen sakar en viss "tyngd", men BF3 återskapar vapenljuden bättre än något annat spel som finns ute eller har gjorts. Det är inte perfekt, men riktigt nära.

Lyssna på denna och jämför. Rätt dumt exempel egentligen eftersom denna inte riktigt heller motsvarar ljuden i verkligheten, men på ett ungefär. I videon får man även med "tyngden" ljudet som jag/vi saknar i spelet. Lyssna i 720p
http://www.youtube.com/watch?v=tSyRwtfCFZM&feature=relmfu

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."