Vad tycker om censurlandet Sverige? [foliehatt på]

Permalänk
Medlem

Vad tycker om censurlandet Sverige? [foliehatt på]

Är ni fler som är trötta på media censuren och har börjat använda http://politisktinkorrekt.info/ för att ta reda på hur de verkligen ligger till?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Inaktiv

Inget är värre än Tyskland.

Har inte tänkt på Svensk censur faktisk, är den så hemsk?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Inget är värre än Tyskland.

Har inte tänkt på Svensk censur faktisk, är den så hemsk?

Skickades från m.sweclockers.com

Prova läs någon större tidning sen går du in och läser samma artikel på PI så ser man genast att PK media lämnar ute jävligt relevanta och viktiga uppgifter.

tex detta http://politisktinkorrekt.info/2011/09/29/106-miljarder-i-bes... var mest av allt största möjliga tystnad om detta.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Inaktiv

Du menar att media döljer relevanta uppgifter och presenterar ett material helt utan källa och detaljer? Trodde inte man fick göra så, ens att försöka dölja det bakom "censur"? Bra artikel f.ö, grymma besparingar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Politiskt inkorrekt är ju helt ointressant som källa till kunskap eftersom de enbart skriver främlingfientlig populistisk skit. En bunt xenofober som vinklar och vrider på allt och bara publicerar det som passar deras agenda. Att läsa politiskt inkorrekt och förvänta sig en balanserad rapportering är ju som att hämta de senaste vetenskapliga rönen från en ding ding värld. Det är tråkigt att inte fler ser skillnad på nyheter och propaganda.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag läser PI som komplement till de vanliga nyheterna.. Man ska ju passa sig om man bara tar sina intryck från PI, då får man en väldigt skev syn på saker och ting. Däremot så tycker jag att Sverige har gått lite väl långt med sitt "PK-tänk". När man inte vill/vågar publicera signalement på gärningsmän eller censurerar efterlysningar från Polisen så är något väldigt fel.

Balans handlar det om... som med allt annat.

Permalänk
Inaktiv

Synd att material hamnar i tidningen som inte är fullständigt. Censur borde inte existera alls om det nu är något som är så pass viktigt att det måste skrivas om i nyhetsblaskorna.

Allt, eller inget! (och nej, vi vill inte höra mer om Kikki Danielsson!)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av toker!!!:

tex detta http://politisktinkorrekt.info/2011/09/29/106-miljarder-i-bes... var mest av allt största möjliga tystnad om detta.

Är det där, där SD kommer fram till hur mycket invandring kostar.

Men "glömmer" bort hur mycket invandring drar in i intäkter?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

Aftonbladet är ju en invandrartidning så att de censurerar och vänstervinkar allt får man räkna med annars tappar de nog läsare.
Tycker det är bra att lösa nyheter på olika ställen och försöka bilda sig en egen uppfattning om vad som händer.

Flashback är väldigt bra när det kommer till nyheter för de är ofta snabbare med information än tidningarna själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Är det där, där SD kommer fram till hur mycket invandring kostar.

Men "glömmer" bort hur mycket invandring drar in i intäkter?

Nej, ett litet tips kan vara att läsa artikeln eller kolla på presskonferensen.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Entusiast
Skrivet av toker!!!:

Nej, ett litet tips kan vara att läsa artikeln eller kolla på presskonferensen.

"Ekonomiprofessor Jan Ekberg vid Linnéuniversitet misstänker att SD underskattat vad samhället tjänar på invandring.

– De säger att om tusen invandrare får jobb, så förlorar 700 svenskar sina. Det låter väldigt konstigt, säger han, om att SD utgått från en undanträngningseffekt på 70 procent."
http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-invandring-kostar-miljard...

"Nyheten" har skrivits i många andra medier än bara politiskt inkorrekt så jag förstår inte riktigt var censuren kommer in. Till skillnad från politiskt inkorrekt har dock andra medier kritiskt granskat siffrorna och tagit in experter, i det här fallet en ekonom för att kommentera det.
Om man tittar runt lite så verkar siffrorna som SD slänger sig med lite konstiga och om man inte känner för att gräva runt i regeringens och SCBs siffror så har Magnus Betnér sammlar ihop intressanta siffror i sin blogg som man kan läsa här: http://www.magnusbetner.com/2010/06/sverigedemokraterna-del-5...
Till exempel påpekar han att all migration i Sverige, som till största delen består av Svenskar som flyttar till och från Sverige, kostar 6,5 miljarder om året (sidan 8 här http://www.sweden.gov.se/content/1/c6/14/41/65/deeee45f.pdf). Resten av besparingarna verkar bestå av tveksamma allokeringar av generella kostnader
Läser man den presentation som återfinns på politiskt inkorrekt så verkar det mycket riktigt som om Kazen har rätt för där listar de enbart kostnader för invandring och det står inget om inkomster som genereras. Vidare verkar de räkna med att hela migrationsverket kommer försvinna om två år. SD räknar med att spara 6,9 miljarder på utgiftsområde 8, det vill säga migration. Som sagt kostade UO 6,5 miljarder förra året. Vem som ska ta hand om den stora majoriteten av migrationer som består av Svenskar verkar inte riktigt framgå.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Orkar men ens kommentera detta?
PI är och har alltid varit en propagandablogg åt SD. Man kan läsa artiklarna som komplement om man vill men om man samtidigt förkastar en andra infallsvinkel så kan man inte tala om att man är speciellt nutidsorienterad, eller ens orienterad.

Och censur i etablerad media.. suck. Man pixlar gärningsmän och efterlysningar för 1. chockeffekt, säljarsiffror och 2. Personen är icke dömd och det är därmed fel att avslöja identitet då det inte ligger i allmänhetens intresse att veta hur den misstänkte våldtäktsmannen ser ut. Man lämnar ut namn av samma anledning.
Gällande övrig så kallad censur, så som att man utelämnar siffror vid forskningresultat eller denna tystnad om EU, har bara med läsarkretsen att göra. Svensson är inte intresserad av att veta hur snabb neutrinon möjligtvis kan vara, allt Svensson istället vill höra är att den där Einstein (som uppenbarligen var dålig på matte och var incestuös socialt handikappad) hade fel fel fel fel och att Cern kostar oerhörda summor pengar för ingenting.
It's serious business, inte censur.

Men TS tänker naturligtvis på dessa ständiga reklamavbrott precis när en livesänding från gatan sker och ett gäng radikala ungdomar råkar komma in i bild och tala om Sveriges ekonomiska underskott och hur vi försakade vår gruvdrift redan 1931 och borde återsatsa mer på produktion än att fortsätta bygga vårat tjänstesamhälle.
Eller hur vi aldrig får veta hur budgeten föll ut vid årets slut.
Eller värst av allt, hur jag upptäcker efter en helgs raid att alla mina piratstickers blivit "bortsaniterade" av kommunala parkstädarna emedan Alliansfritt sveriges och Handla-på-coops stickers får vara kvar.
SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DET HÄR ÄCKLIGA CENSURSAMHÄLLET.

Nej TS, allt som allt ett genomskinligt, ynkligt försök till att promota en redan känd och delvist utskrattad, delvist hyllad, blogg.
Om det var ett försök att trolla så säger jag "meh", ty det börjar bli gammalt och utslitet nu, idéerna ser ut att ha tagit slut.
Återkom med ett nytt försök, kanske med en större utmaning, så som att försöka trolla fram/promota kissies eller Hax.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Istället för att lita till xenofobpropaganda så brukar jag konsumera stora mängder alkohol och hitta på dumheterna på egen hand.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Brukar läsa PI till och från.. Några saker är de helt lysande på medan de är helt horribelt dåliga på andra saker. Något jag speciellt uppskattar är deras artiklar om Expo, vilket jag håller med om är ren kommunist smörja med politiska motiv och som inte borde få skattemedel för sin verksamhet. Däremot anser jag inte att man ska publicera namn och personnummer på personer som inte är dömda för brotten än vilket de gör väldigt ofta.... Bara för att nämna något...

Permalänk
Avstängd

Det har förekommit att man photoshoppar pixlade bilder för att få mörkhyade att se ljusa ut också.
Att man utelämnar detaljer gör man med i tidningarna men det är ingen skyldighet att ha med vad som egentligen hände i sin tidning därför är det viktigt att man försöker få sig en egen uppfattning om vad som hände.

Skulle inte va helt fel om tidningarna skrev vad som hände så man slapp läsa samma nyhet 10ggr om på olika ställen.

Permalänk
Medlem

Nyheter är en ekonomisk och maktfaktor och kommer alltid att användas till folkgruppers egna syften och därför kommer det alltid att vinklas till sin fördel i slutändan. What else is new liksom.

Permalänk

Oavsett vad man tycker om mediautbudet generellt så är PI aldrig en trovärdig källa. Att avfärda "mainstreammedia" som DN och SVD med kommentarer liknande, och jag citerar, "är ni fler som är trötta på media censuren [sic!]" och samtidigt framhålla PI som en trovärdig källa är bland det mest naiva och inskränkta jag läst på länge. Dags att tänka själva toker!!!, Babianen och gabriel15, för att nämna några. Idioter.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Skrivet av toker!!!:

Prova läs någon större tidning sen går du in och läser samma artikel på PI så ser man genast att PK media lämnar ute jävligt relevanta och viktiga uppgifter.

tex detta http://politisktinkorrekt.info/2011/09/29/106-miljarder-i-bes... var mest av allt största möjliga tystnad om detta.

Den där smörjan till rapport har ju kommenterats flera gånger i varje tidning. Även seriösa tidningar som borde hålla sig borta från sådant.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Att använda Sverigedemokraternas megafon som en seriös nyhetskälla känns urbota korkat.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle gå med i SD för alla som håller på dom blir plötsligt intelligenta & förståndiga.....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

PI är lika selektiv, censurerande och opålitlig som vanlig statskontrollerad media. En bastion för mulimhatande snarare än en generell invandrarkritiskt kanal. All invandring är bra ... så länge det inte är muslimer!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headcleaner:

Oavsett vad man tycker om mediautbudet generellt så är PI aldrig en trovärdig källa. Att avfärda "mainstreammedia" som DN och SVD med kommentarer liknande, och jag citerar, "är ni fler som är trötta på media censuren [sic!]" och samtidigt framhålla PI som en trovärdig källa är bland det mest naiva och inskränkta jag läst på länge. Dags att tänka själva toker!!!, Babianen och gabriel15, för att nämna några. Idioter.

Är man en idiot för att man läser PI? Jaha.. då vet jag det. Jag läser SVD, DN, PI, Baronen (lokaltidning) och lyssnar på BBC. Mhm.. jag hämtar verkligen alla mina nyheter från PI.

Dags att tänka själv? Ja, det kanske är dags att du själv gör det innan du anklagar andra för att inte göra det.

Permalänk
Medlem

Sveriges trovärdigaste nyhetskälla är dagens svenskbladet.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Sveriges trovärdigaste nyhetskälla är dagens svenskbladet.

Haha, inte dåligt. Artikeln om Juholt var något av det bästa jag sett på länge.

Permalänk
Medlem

Hahaha, rubriken är ändrad.
Vem vare som ändra?

EDIT: Det.. det måste vara.. aftonbladetregeringen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alakai:

Hahaha, rubriken är ändrad.
Vem vare som ändra?

EDIT: Det.. det måste vara.. aftonbladetregeringen.

Det var illuminatijuderymdödlorna! Det är alltid illuminatijuderymdödlorna!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det var illuminatijuderymdödlorna! Det är alltid illuminatijuderymdödlorna!

Det vet jag väl! Sa ju inget annat. Illuminatijuderymdödlorna har infiltrerat aftonbladet och regeringen i förhoppning att störta kommunistmutanterna och deras planer på att skicka in neutriner in i framtiden från Cern och på så vis skapa svarta hål i mayapyramiderna, vilka är de enda rymdskeppsfyrar som står emot Echelon och tillika Illuminatis världsherravälde i EU. Jag bara drog de stora penseldragen här för att inte behöva länka till några youtubevideor att fördjupa sig i.

EDIT: Fast allt detta håller så klart sossemedia tyst om.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det vet jag väl! Sa ju inget annat. Illuminatijuderymdödlorna har infiltrerat aftonbladet och regeringen i förhoppning att störta kommunistmutanterna och deras planer på att skicka in neutriner in i framtiden från Cern och på så vis skapa svarta hål i mayapyramiderna, vilka är de enda rymdskeppsfyrar som står emot Echelon och tillika Illuminatis världsherravälde i EU. Jag bara drog de stora penseldragen här för att inte behöva länka till några youtubevideor att fördjupa sig i.

EDIT: Fast allt detta håller så klart sossemedia tyst om.

Som jag förstått det så är det korrekta att även lägga till "osvenska". Annars låter det inte tillräckligt aggressivt.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är lite roligt med PI med tanke på att den fungerar som en kanal som SD för att "upplysa om kostnaderna" med invandringen och publicerar "statistik" på att alla invandrare går på bidrag när den förre webbansvarige hade gått på bidrag i flera år och samtidigt försökte borsta undan den informationen genom att ge ut falsk information om sig själv på Flashback Forum under namnet Fenrisulv.

Humor på hög nivå.

Nu ska det iofs tilläggas att jag inte kastar en massa oförtjänt skit på PI, visst fyller den en viss funktion i att vara en motpol mot tidningar som Aftonbladet och DN där dessa kanske lite väl ofta vinklar sina nyheter åt mothållet av det som PI vinklar till. Det är detta som kallas ett hektiskt mediaklimat och inget att riktigt bli uppspelt över. Men att tro att PI är någon form av kanal av sanning, ja då måste man vara bra naiv.

Aftonbladet tas för en skittidning som vinklar sina nyheter och PI likväl. Enda elogé man kan ge till PI som man inte kan ge till AB är att PI ofta tar bort nyheter som de lägger upp som senare visade sig vara fabulerade och grundade på hörsägen (något som de verkar göra med jämna mellanrum).

Dock innebär det inte att det som alltid syns på PI är osanningar, men oftast är det vinklat för en viss politisk vinning. Så visst, man kan läsa PI lite av och till men man ska inte glömma att det fortfarande är en politisk tidning och dess första prio är att förstärka sin politiska agenda bland allmänheten och i andra hand att rapportera sanningsenligt.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt genomskinligt att allt som publiceras på bloggen fyller ett väldigt tydligt syfte. om man till exempel söker på breivik ser man att dom tydligen tycker att EXPO gör politiska poänger av dådet, samtidigt är det väldigt tydligt att det är precis det PI gör. Dessutom gör PI den lite udda slutledningen att det är dom politiskt korrekta sossarna och muslimer som egentligen är dom som är skyldiga till dådet. USCH

http://politisktinkorrekt.info/2011/08/30/dagen-da-svensk-med...
http://politisktinkorrekt.info/2011/09/25/expo-fortsatter-att...
http://politisktinkorrekt.info/2011/09/08/den-perfekta-storme...

Hur får dom ihop allt? Ingenting är som det verkar och dom ledande kulturmarxisterna finansierar politiskt våld? Massor av omotiverade påståenden och långtgående slutsatser från ingenting :/ Tror man att det där är något annat än vinklat och politiskt korrekt på sitt eget sätt är man ruskigt naiv.