Första videon på Iphone 5

Permalänk
Avstängd

Första videon på Iphone 5

98% säkert att den ser ut så?? Var fick dom fram den siffran? Sygg är den i alla fall
http://www.e24.se/entreprenor/forsta-videon-pa-iphone-5_30920...[E24]-[3092090]-[Box]-[Aftonbladet]-[]-[]

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av damiano:

98% säkert att den ser ut så?? Var fick dom fram den siffran? Sygg är den i alla fall
http://www.e24.se/entreprenor/forsta-videon-pa-iphone-5_30920...[E24]-[3092090]-[Box]-[Aftonbladet]-[]-[]

Det är ju snarare 2% chans att den kommer se ut sådär tyvärr. Finns inga tecken på en nydesignad iPhone förutom några skal. Högst sannolikt blir det bara en iPhone 4S som presenteras på tisdag. Se macrumors.com, 9to5mac.com eller appleinsider.com för senaste ryktena.

Permalänk
Medlem

De har alltså snickrat ihop en mockup baserat på ryktena? Lite teasers och allt, herregud.. Jag gillar logiken i att man ska unlocka displayen via hemknappen istället för över displayen "så att det blir mindre fingeravtryck"..Jaha, ska man bara titta på displayen sen, eller ska hela navigationen ske via knappen?

Permalänk
Medlem

Eller en 5a plus en 4S? Känns troligt med tanke på al gores uttalande "the New iphones" den som lever får se! tänker inte skaffa den i vilket fall men alltid roligt att följa den hype som apple är så grymt duktiga på att bygga upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Jacob Fanboy

Den videon är ett par dagar gammal, och sist jag läste igenom artikeln på engadget, så hade de fått tag på ett skydd till baksidan som de gissar på är till den kommande iPhonen.

Sen har de skapat en prototyp som ska vara anpassad för skalet som dem fick tag på, så storleken på prototypen borde vara i samma storlek som iPhone 5. Sen att skärmen inte är så och hemknappen inte är så, får vi vänta och se.

Permalänk
Avstängd

Läste att flera kinesiska skaltillverkare har börjat producera dessa skal men hittar inte sidan nu.

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag att de kommer att lansera:
* En Iphone5, en "flaggskeppsmodell", med 4"-4,3" stor skärm, med A5-processor, uppgraderad kamera, 1 gig ram etc.
* En Iphone4S, en lite billigare variant, 3,5" stor, med A5-processor, samma kamera som i ip4, ½ gig ram etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Eller en 5a plus en 4S? Känns troligt med tanke på al gores uttalande "the New iphones" den som lever får se! tänker inte skaffa den i vilket fall men alltid roligt att följa den hype som apple är så grymt duktiga på att bygga upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Två kan det bli ändå. iPhone 4S (kodnamn N94) med A5 processor, 1Gb RAM och 8MP kamera samt en "billig" iPhone 4 (kodnamn N90A) med 8GB minne säger de senaste ryktena.

För att jag skall byta ut min iPhone 4 så måste det till mer än bara en prestandaboost så jag hoppas Apple lyckats hålla iPhone 5 dold men ärligt talat tror jag inte så är fallet. Som sagt finns inte några som helst tecken på en nydesignad iPhone förutom ett gäng skal baserat på vad som sägs vara en läckt designspec. Visst, med iPad 2 så lyckades skal-tillverkarna pricka in designen innan den släpptes så det är ju inte omöjligt att de prickat rätt denna gång också men tycker det borde kommit mer rykten om att Apple tex beställt stora lager nya skärmar vilket skulle behövas för den nya designen men inget sånt har man hört.

Om det nu bara blir en 4S undrar man ju vad det är som dröjt så länge, varför den är försenad med flera månader när det handlar om relativt små ändringar. Är det för att iOS 5 inte var redo?

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas att förseningen har göra med dom nya skärmarna

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Det sägs att man fick stora problem när man försökte stoppa in A5-processorn i en telefon. Den är betydligt kraftigare än A4 (Mångdubbelt fler beräkningar per sekund), detta gäller speciellt grafikdelen. Som en konsekvens drar den mer ström och skapar mer värme.

Samtidigt så har man som designmål att göra nästa iPhone väldigt tunn. Tunnheten gör att det är svårt att få plats med ett hyfsat stort batteri, och det gör det väldigt svårt att leda bort överskottsvärmen utan att användaren bränner sig om handen vid t.ex. 3D-spel.

Allt detta kommer att funka mycket bättre när nästa generations tillverkningsteknik kommer ut (28nm) men det lär inte bli förrens nästa år. Så det vart en försening på 3-6 månader pga värmeavledningsproblem, enligt vad jag har hört.

Jag röstar för flytande kylning i telefonerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Det sägs att man fick stora problem när man försökte stoppa in A5-processorn i en telefon. Den är betydligt kraftigare än A4 (Mångdubbelt fler beräkningar per sekund), detta gäller speciellt grafikdelen. Som en konsekvens drar den mer ström och skapar mer värme.

Samtidigt så har man som designmål att göra nästa iPhone väldigt tunn. Tunnheten gör att det är svårt att få plats med ett hyfsat stort batteri, och det gör det väldigt svårt att leda bort överskottsvärmen utan att användaren bränner sig om handen vid t.ex. 3D-spel.

Ja, att integrera A5:an skulle definitivt kunna vara en anledning men det är inte något som nämns direkt på teknik-bloggarna. Och om ryktet stämmer om iPhone 4S så har de haft lång tid på sig att få det att fungerar med tanke på att både design och processor har funnits en längre tid. O andra sidan tog det dem nästa ett år att hitta lösningen på hur man gör en vit iPhone...så visst.

Skrivet av Oldskool:

Jag röstar för flytande kylning i telefonerna!

Hehe, snart lär det behövas

Permalänk
Medlem

Rubriken är missvisande.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter