Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite uttråkad på Metro kartan nu efter 10h...

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Alltså fattar inte hur jag kan vara så sopig på det här spelet. Det känns som om jag behöver minst 6-7 single shot för att döda med AK74:an på medellångt avstånd. Men jag själv dör direkt. Spelar ingen roll vilket avstånd, jag dör så extremt fort känns det som. De här jävla röda markeringarna som visar vilket håll skotten kommer ifrån behövs aldrig, man hinner ju inte reagera trots att det är typ 100 m avstånd. Nej fyfan tycker det blev LITE VÄL lite som krävs för att dö nu. Bad company 2 var ju äckligt mycket som krävdes men nu tycker jag de har överdrivit. Men faktum kvarstår, AK:n är hemskt dålig. sköt single shot mot en sittande motståndare från kanske 50-60 meter, jag träffade och träffade (kanske inte i huvudet men högt upp) och efter 4 skott kanske började han flytta sig. Han hann seriöst nästan ta skydd men som tur dog han efter kanske 7-8 skott i bröstet. Själv dör man ju inom 3 tiondelar efter att det första skottet träffat mig. Men jaja, M16 går ju mycket bättre med full automat i alla fall

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Äntligen hittar jag en video som visar vad jag råkar ut för hela tiden i spelet. Fattar inte hur alla kunde säga att hitboxen/registration problemen var helt borta.

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och jag lirar med 100 lina på de servrar med lägst ping.

Oj, så mycket har jag inte upplevt det. Iaf inte märkbar tid. Det jag stört mig på är när man knäpper ett hs med sniper och man får hitmark och dör typ samtidigt då räknas inte mitt skott på något vänster -.-

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Inaktiv

Någon annan som har problem med att skapa ett Origin konto?
Kommer upp "Sorry, this service is temporarily unavailable." för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Oj, så mycket har jag inte upplevt det. Iaf inte märkbar tid. Det jag stört mig på är när man knäpper ett hs med sniper och man får hitmark och dör typ samtidigt då räknas inte mitt skott på något vänster -.-

Själv händer det mig alldeles för ofta, tyvärr.

Kan sitta i ett rum och bli skjuten genom väggar eller plötsligt förlora liv(nej jag är inte nära eld).
Något annat tråkigt som jag märkt är att grantaterna lider av samma problem som förut, dvs att du kastar granaten och så landar den bredvid en fiende men du dör strax efter men den sprängs aldrig eller att du kastar iväg en granat, ser den landa en bra bit bort och så går du ett par steg och dör av din egen granat som du såg landa åt helvete..

Lirade recon igår på Metro som attacker och tog mig nästan fram till A mcom och där låg jag och knäppte fiender som stod på stenen vid muren. Nu står en fiende helt stilla på stenen och jag lägger in siktet på honom och får iväg 5 rena (kryss)träffar med MK11 Mod 0 men så plötsligt vänder han sig om och får en one-shot kill och det visade sig att han hade 45% kvar i liv.. Slutade med att jag fick plocka upp alla tangenter från golvet och sedan dess har jag inte rört betan.

Dessa problem märker jag endast av på Rush då det är mycket CQB RnG.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Alltså fattar inte hur jag kan vara så sopig på det här spelet. Det känns som om jag behöver minst 6-7 single shot för att döda med AK74:an på medellångt avstånd. Men jag själv dör direkt. Spelar ingen roll vilket avstånd, jag dör så extremt fort känns det som. De här jävla röda markeringarna som visar vilket håll skotten kommer ifrån behövs aldrig, man hinner ju inte reagera trots att det är typ 100 m avstånd. Nej fyfan tycker det blev LITE VÄL lite som krävs för att dö nu. Bad company 2 var ju äckligt mycket som krävdes men nu tycker jag de har överdrivit. Men faktum kvarstår, AK:n är hemskt dålig. sköt single shot mot en sittande motståndare från kanske 50-60 meter, jag träffade och träffade (kanske inte i huvudet men högt upp) och efter 4 skott kanske började han flytta sig. Han hann seriöst nästan ta skydd men som tur dog han efter kanske 7-8 skott i bröstet. Själv dör man ju inom 3 tiondelar efter att det första skottet träffat mig. Men jaja, M16 går ju mycket bättre med full automat i alla fall

Låter som för mig då, har testat det lite på ps3an då jag inte har någon PC som klarar av det än. Har ruskigt dåligt aim på ps3an men det känns som jag träffar folk 4-5ggr och dom bara springer iväg och mig tar man med 1-2 träffar. Blir inget köp till ps3 men tror nog det är rätt schyst till PC. Andra saker jag märkt är att det är väldigt mycket buggar, folk som går in i väggar, skjuter igenom saker ex sandsäckar mm, "studsar" ner med benen i marken, folk som svävar fram eller stelnar till när dom dör eller studsar iväg när dom dör. Bugg att man inte kunnat ladda om medan jag jag siktat utan det sker först när jag släpper den knappen samt massa andra smågrejor som inte är märkvärdiga med ändå irriterar lite.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fabz:

Tack!

Har redan tankat hem gratisversionen av fraps och det funkar prima. ^_^

Blir att skaffa ett 580 till då lr

Det måste jag göra måste kunna köra i ultra när detta släpps alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Alltså fattar inte hur jag kan vara så sopig på det här spelet. Det känns som om jag behöver minst 6-7 single shot för att döda med AK74:an på medellångt avstånd. Men jag själv dör direkt. Spelar ingen roll vilket avstånd, jag dör så extremt fort känns det som. De här jävla röda markeringarna som visar vilket håll skotten kommer ifrån behövs aldrig, man hinner ju inte reagera trots att det är typ 100 m avstånd. Nej fyfan tycker det blev LITE VÄL lite som krävs för att dö nu. Bad company 2 var ju äckligt mycket som krävdes men nu tycker jag de har överdrivit. Men faktum kvarstår, AK:n är hemskt dålig. sköt single shot mot en sittande motståndare från kanske 50-60 meter, jag träffade och träffade (kanske inte i huvudet men högt upp) och efter 4 skott kanske började han flytta sig. Han hann seriöst nästan ta skydd men som tur dog han efter kanske 7-8 skott i bröstet. Själv dör man ju inom 3 tiondelar efter att det första skottet träffat mig. Men jaja, M16 går ju mycket bättre med full automat i alla fall

Hehe. Jag tror man får tänkte såhär istället att alla upplever det som du! Nästa gång när du dödar någon så tänker dom säkert samma sak som dig när du dör!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tobias75:

Börjar bli lite uttråkad på Metro kartan nu efter 10h...

Tricket är att ta många pauser, se lite idol o andra serier etc mellan spelsessionerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Äntligen hittar jag en video som visar vad jag råkar ut för hela tiden i spelet. Fattar inte hur alla kunde säga att hitboxen/registration problemen var helt borta.

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och jag lirar med 100 lina på de servrar med lägst ping.

Ser ut som alla matcher jag spelat.
Sitter 75% av tiden i betan och undrar hur fan man dog, tycker jag dör på ett skott men kan fan tömma ett halv magasin i någon utan att dom ens förlorar 50%...?
Man vet ju att det är beta men jag har aldrig spelat något buggigare som kommit till beta stadiet, alphan som fanns innan måste ju varit totalt ospelbar!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Ser ut som alla matcher jag spelat.
Sitter 75% av tiden i betan och undrar hur fan man dog, tycker jag dör på ett skott men kan fan tömma ett halv magasin i någon utan att dom ens förlorar 50%...?
Man vet ju att det är beta men jag har aldrig spelat något buggigare som kommit till beta stadiet, alphan som fanns innan måste ju varit totalt ospelbar!

Sökte runt på nätet och hittade lite saker som t.ex att man dör på en gång är en bug och de verkar ha fixat det i Final versionen.

Citat:

* Fixed a bug where shooting at a moving enemy could cause more than the intended amount of damage.

De verkade ha skrivit om nätkoden till betan än den som var i alphan om jag läst rätt.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Betan är en gammal build av spelet, lite konstigt att vi ska beta testa denna build

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tog en paus och blev lite sugen på att testa igen. Men fan lyckas inte hitta nån server där man får spela som det bättre laget nån gång ju. Hela jävla dagen har jag spelat som förlorande attackers i den hemska parken. De få gångerna man får se andra delarna av kartan har man varit i ett så dåligt lag så man får extremt storstryk. Så nu tröttnade jag igen och stängde ner, för buggarna verkar ju också bara bli fler och fler :S Seriöst! De buggarna som var från början uppstår mer och mer ofta.

Om några timmar är jag säkert tillbaka igen när jag blivit på bättre humör. Får se hur det går då. Bara otur idag verkar det som

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Awww nu blev jag sad! Älskar spelet,låste precis up F2000 (älskar vapnet) fick snabbt Acog och till min förtvivlan så såg vapnet ut såhär

istället för såhär

:/ Whyyy o whyyy dice!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Betan är en gammal build av spelet, lite konstigt att vi ska beta testa denna build

Jag skulle nog kalla det en demonstration av det som kommer. Har knappt hört något från Dice ang. de många problem som skrivits på forumet.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av KRQKAN:

Whyyy o whyyy dice!

Ja, det är ju verkligen en enorm skillnad...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Awww nu blev jag sad! Älskar spelet,låste precis up F2000 (älskar vapnet) fick snabbt Acog och till min förtvivlan så såg vapnet ut såhär http://img534.imageshack.us/img534/8973/letje2.jpg
istället för såhär http://images.wikia.com/wikimag/images/b/ba/FN_F2000.jpg
:/ Whyyy o whyyy dice!

Exakt samma förutom annat sikte ju. o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jag skulle nog kalla det en demonstration av det som kommer. Har knappt hört något från Dice ang. de många problem som skrivits på forumet.

Många problem som finns i betan har varit fixade sedan innan betan ens släpptes. Läste att vi bara får beta testa denna build för att se om dom har missat något.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Awww nu blev jag sad! Älskar spelet,låste precis up F2000 (älskar vapnet) fick snabbt Acog och till min förtvivlan så såg vapnet ut såhär http://img534.imageshack.us/img534/8973/letje2.jpg
istället för såhär http://images.wikia.com/wikimag/images/b/ba/FN_F2000.jpg
:/ Whyyy o whyyy dice!

är inte den undre bössan utrustad med reddot?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Blir att skaffa ett 580 till då lr

Det måste jag göra måste kunna köra i ultra när detta släpps alltså

jag är sugen på att köpa ett till. Nya grafikkort verkar komma i vår/sommar.

Permalänk

HJÄLP MIG!

Hur tar man bort bipoden från assault bössan? Den där jävla skitgrunkan har dödat mig fler gånger än vad jag kan räkna till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ja, det är ju verkligen en enorm skillnad...

den översta ser bättre ut.

Skrivet av Gascogne:

Exakt samma förutom annat sikte ju. o.O

precis, allt är runt på bössan men sen proppar man den full me kantika sikten

Skrivet av qhrizz:

är inte den undre bössan utrustad med reddot?

finns också som acog-liknande

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tappar GPU usage på mina kort helt random ibland? typ ibland när jag skickar sms och står helt still typ i spawn så droppar GPU usage till typ 30% Någon annan med liknande problem?

Visa signatur

NZXT Phantom Svart | NZXT HALE90 850W 80+ Gold | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II SLI

Microsoft Sidewinder X4 | Mionox Naos 5000 | Razer Tiamat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

HJÄLP MIG!

Hur tar man bort bipoden från assault bössan? Den där jävla skitgrunkan har dödat mig fler gånger än vad jag kan räkna till.

du ändrar det i loadout menyn

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Alltså fattar inte hur jag kan vara så sopig på det här spelet. Det känns som om jag behöver minst 6-7 single shot för att döda med AK74:an på medellångt avstånd. Men jag själv dör direkt. Spelar ingen roll vilket avstånd, jag dör så extremt fort känns det som. De här jävla röda markeringarna som visar vilket håll skotten kommer ifrån behövs aldrig, man hinner ju inte reagera trots att det är typ 100 m avstånd. Nej fyfan tycker det blev LITE VÄL lite som krävs för att dö nu. Bad company 2 var ju äckligt mycket som krävdes men nu tycker jag de har överdrivit. Men faktum kvarstår, AK:n är hemskt dålig. sköt single shot mot en sittande motståndare från kanske 50-60 meter, jag träffade och träffade (kanske inte i huvudet men högt upp) och efter 4 skott kanske började han flytta sig. Han hann seriöst nästan ta skydd men som tur dog han efter kanske 7-8 skott i bröstet. Själv dör man ju inom 3 tiondelar efter att det första skottet träffat mig. Men jaja, M16 går ju mycket bättre med full automat i alla fall

Nej, tycker inte man dör överdrivet fort. Jag skulle säga att det krävs lika mycket som i COD spelen om inte mer. Problemet är att vissa missar att man ibland sitter med 20% i liv (syns nere i högra hörnet) och då dör av 1-2 skott, för att sedan klaga på att man dör för enkelt. Man luras lite av att det inte är rött på skärmen som det brukar vara, men det ska tydligen vara fixat till release läste jag.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Äntligen hittar jag en video som visar vad jag råkar ut för hela tiden i spelet. Fattar inte hur alla kunde säga att hitboxen/registration problemen var helt borta.

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och jag lirar med 100 lina på de servrar med lägst ping.

Hur ser du Ping, ser inte ping nånstans i BF3

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Hur ser du Ping, ser inte ping nånstans i BF3

Du kan se server ping eller vad det nu kallas i browsern men inte ingame.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Äntligen hittar jag en video som visar vad jag råkar ut för hela tiden i spelet. Fattar inte hur alla kunde säga att hitboxen/registration problemen var helt borta.

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och jag lirar med 100 lina på de servrar med lägst ping.

Så är det för mig hela tiden med! Jag var förbannad på alla snipers tills jag insåg att man dog så direkt fast det inte va typ hs/sniper eller liknande high dmg vapen.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Så är det för mig hela tiden med! Jag var förbannad på alla snipers tills jag insåg att man dog så direkt fast det inte va typ hs/sniper eller liknande high dmg vapen.

Har också haft problem med hitboxen. T. ex. när jag körde med MK 11 och fick 6-7 hitmarkes, men blev dödad av personen. Och till på köpet hade han 80% liv.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk

den där videon visade verkligen hur det är för mig. Nej jag har ej hög ping. Jag spelar på svenska servern där jag har ungefär 15 ms! Iaf så har jag också att jag kan bli skjuten duckar bakom en betong klump men han kan fortfarande skjuta på mig i säkert 4 sekunder efter det.
Känns som om spelet skulle ha client side detection och inte server side!