Aktivera DX11 samtidigt som eyefinity

Permalänk
Medlem

Aktivera DX11 samtidigt som eyefinity

Sitter med ett AMD 6870 och har kopplat in 3 skärmar för att ha upplösningen 3600x1920. Kör jag utan eyefinity och därmed bara använder en skärm kan jag använda SET gxApi "d3d11" och få en ökad fps. Jag kan även köra min önskade upplösning i eyefinnity om jag inte aktiverar dx11 och köra på maxat förutom skuggor i minimum.
Men om jag aktiverar dx11 och eyefinity så får jag spelet uppdelat i 3 skärmar och bara väldigt låga upplösningar att välja på. Jag har kollat via google och hittat http://hardforum.com/showthread.php?p=1036662827 men det funkar bara för nvidea.
Så till frågan; är det någon här som har hittat ngt trick för att få bästa utav båda världar?

Mvh Gorgar

Permalänk
Medlem

Stängde dom inte av dx11 efter betan? testat att skriva SET gxApi "d3d11" men det försvinner varje gång jag sparar och stänger ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smord:

Stängde dom inte av dx11 efter betan? testat att skriva SET gxApi "d3d11" men det försvinner varje gång jag sparar och stänger ner.

Det är fortfarande aktivt. Skriver man det du sa så funkar det utmärkt med en skärm och jag får fps höjning. Problemet är när jag kör eyefinity samtidigt och får problemet beskrivet i mitt första inlägg

Permalänk
Medlem

du kan köra det, men bara i windowed och upplösningen kommer inte att synas i options i spelet.
Kör själv samma sak, man får ställa in 3600x1920 i DX10 och välja windowed(utan setapi), stänga av spelet och lägga till setapi i configen, starta och det kommer vara 3600x1920 men det kommer stå nåt konstigt i video settings, typ 800x600.

problemet jag har är att jag får en "rand" som vandrar över skärmen i windowed. något problem med drivrutinerna fortfarande.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk

Ehm, jag kör eyefinity (6000x1080) med dx11 igång utan problem :S Det har funkat utmärkt för min del utan något krångel så vet inte om det är för ni kör landscape.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Skrivet av snoogiloo:

Ehm, jag kör eyefinity (6000x1080) med dx11 igång utan problem :S Det har funkat utmärkt för min del utan något krångel så vet inte om det är för ni kör landscape.

Jag kör Portrait mode 5x1 med 6000x1920 och det krashar iallafall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGorgar:

Sitter med ett AMD 6870 och har kopplat in 3 skärmar för att ha upplösningen 3600x1920. Kör jag utan eyefinity och därmed bara använder en skärm kan jag använda SET gxApi "d3d11" och få en ökad fps. Jag kan även köra min önskade upplösning i eyefinnity om jag inte aktiverar dx11 och köra på maxat förutom skuggor i minimum.
Men om jag aktiverar dx11 och eyefinity så får jag spelet uppdelat i 3 skärmar och bara väldigt låga upplösningar att välja på. Jag har kollat via google och hittat http://hardforum.com/showthread.php?p=1036662827 men det funkar bara för nvidea.
Så till frågan; är det någon här som har hittat ngt trick för att få bästa utav båda världar?

Mvh Gorgar

Får en liten känsla att du behöver mera minne på grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Får en liten känsla att du behöver mera minne på grafikkortet.

Jag har en känsla av att du svarar lite sent

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag har en känsla av att du svarar lite sent

Ehh datum spelar juh ingen roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Får en liten känsla att du behöver mera minne på grafikkortet.

Men då borde det inte funka i dx9 på max förutom shadow på låg(fps min 30). Just att aktivera dx11 som förstör av ngn anledning :/ Inget större problem för mig nu eftersom jag inte har spelat på nästan ett halvår