Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayman:

Du rapporterar buggar du har hittat till http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/.

Aha. Letade personligen efter något som det som fanns efter alfan, då man fick ett frågeformulär man fyllde i och skickade in.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om detta bara är skitsnack eller inte, men jag tittade precis på Bach battlelog och det han skrev till en annan användare.

"Tack! Vi har redan fixat grymt mycket i spelet än vad du ser i Betan så när spelet släpps så kommer det vara bra mycket bättre!"

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Bach/

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Jag vet inte om detta bara är skitsnack eller inte, men jag tittade precis på Bach battlelog och det han skrev till en annan användare.

"Tack! Vi har redan fixat grymt mycket i spelet än vad du ser i Betan så när spelet släpps så kommer det vara bra mycket bättre!"

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Bach/

Bättre än inget. Att de kommuncierar med communityt är iaf något positivt. Om han inte nämner vad de har fixat så är det omöjligt att avgöra om det är skitsnack eller inte.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som inte ens kan starta spelet, får Direct X error och sedan så startar spelet inte ens.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

När det på medium avstånd är omöjligt att spraya och samtidigt pricka sitt mål, då tycker jag det är tillräckligt hög rekyl.

Tillräckligt hög? Förut sa du att vapnen hade "skitmycket rekyl"? Aja, skitsamma.

Skrivet av Newklear:

Vad är det som är så dåligt med spelets flyt?
Man rör sig som man rör sig i verkligheten

Tycker personligen att man rör sig lite för ryckigt och långsamt, samma sak med BC2. MOH var lite bättre på den punkten, och BF3 känns som en blandning av just MOH och BC2.

Skrivet av Newklear:

Sen brukar i alla fall jag hoppa över några extra hinder på vägen bara för att jag tycker den animationen är så härlig.

Själv så spelar jag inte på det sättet. Känns ungefär som FEAR 2. Lite halvklumpigt, lite konsollaktigt.

Skrivet av Newklear:

Så, 5 av 5 toasts till BF3!

Om du gillar betan så är det ju bara bra, fullversionen kommer troligtvis att vara väldigt lik. Kan inte ge den mer än max 2 av 5, jag hade förväntat mig mer av en beta som släpps så nära release. Det är ju trots allt BF3 vi snackar om.

Men visst, kanske har jag helt fel. Kanske har Dice redan fixat majoriteten av buggarna vi stött på samt polerat bort de hårda kanterna. Kanske har de balanserat alla vapnen. Kanske. Men jag tvivlar.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är skitroligt, och väldigt snyggt med tanke på att vad vi ser är medium settings ännu. Flyter helt suveränt hos mig, gissar att jag kanske får stanna vid high med endel lull-lull avstängt för att behålla flytet vid release, och särskilt på de tyngre banorna.
Eller så kör jag sli, beroende på hur det ser ut.

Permalänk
Moderator
Moderator

https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/120072134226751488

Jaha, skapa squads får man göra innan man kommer in och inte går det att blocka någon från att joina en tremanna squad. Det måste du lida med verkar det som (antagande baserat på vad zh1nt0 sagt). Inte heller byta ingame osv...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Snaikstu:

Tillräckligt hög? Förut sa du att vapnen hade "skitmycket rekyl"? Aja, skitsamma.

Ja..?

Du menar att det ena skulle utesluta det andra?

Skrivet av Snaikstu:

Tycker personligen att man rör sig lite för ryckigt och långsamt, samma sak med BC2. MOH var lite bättre på den punkten, och BF3 känns som en blandning av just MOH och BC2.

Hade du rört dig snabbare med all den utrustningen?

Skrivet av Snaikstu:

Om du gillar betan så är det ju bara bra, fullversionen kommer troligtvis att vara väldigt lik. Kan inte ge den mer än max 2 av 5, jag hade förväntat mig mer av en beta som släpps så nära release. Det är ju trots allt BF3 vi snackar om.

Det spelar inte någon större roll om releasen hade varit nu eller om ett halvår, då det är en äldre kod vi testar just nu, den säger ingenting om det färdiga resultatet.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Många som gnällt över ljudet, dessvärre tycker jag nog de har rätt. Körde en sväng BFBC2 och sen drog jag igång Betan, varför är ljudet fetare och maffigare i BC2?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Många som gnällt över ljudet, dessvärre tycker jag nog de har rätt. Körde en sväng BFBC2 och sen drog jag igång Betan, varför är ljudet fetare och maffigare i BC2?

Jag vill minnas att de har sagt att de försökt göra ljudet i BF3 så realistiskt som möjligt, i BC2 sa de att de efterbehandlade ljudet mycket mer för att få det att låta mer maffigt. Om ljudet är mer realistiskt vet jag personligen inte av kanske självklara fall.

Tyvärr har jag ingen källa på detta men jag har för mig att jag sett det i en video där de intervjuade chefen för ljudbehandlingen.

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

hej

jag har problem att logga in, när jag joinar en server så står det bara "joining server" jätte länge. ska jag bara vänta eller ska jag byta serve?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/120072134226751488

Jaha, skapa squads får man göra innan man kommer in och inte går det att blocka någon från att joina en tremanna squad. Det måste du lida med verkar det som (antagande baserat på vad zh1nt0 sagt). Inte heller byta ingame osv...

Så om jag förstod det rätt så kommer squad systemet ingame fortfarande att suga och man får förlita sig på att fixa allt på battlelog innan man joinar en server?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Någon mer än mig som inte ens kan starta spelet, får Direct X error och sedan så startar spelet inte ens.

kanske dum fråga..men sitter du på windows 7 hoppas jag o inte xp då det inte stödjer directx10-11. annars vetetusan..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag var nöjd med BF3 iaf, ska bli mer intressant att se hur det presterar på stora kartor..

Men för i helvete så måste de fixa Squad Systemt! jag blir tokig på den o vill DDOSA Dice om de ska hålla på så
lana med några polare i helgas, o de va ju ett sådant meck att kunna vara på samma squad som sina kompisar.. det går inte att köra auto squading, absolut inte!! ta tillbaka Bf2's squad system snälla DICE!!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Angående squad systemet så får de gärna byta till den som fanns i BF2. Kan förstå att man har en squad för 4 pers på Rush men på Conquest med 64 spelare så är en squad på 4 pers lite fattig och resulterar i allt för många squads.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag var nöjd med BF3 iaf, ska bli mer intressant att se hur det presterar på stora kartor..

Men för i helvete så måste de fixa Squad Systemt! jag blir tokig på den o vill DDOSA Dice om de ska hålla på så
lana med några polare i helgas, o de va ju ett sådant meck att kunna vara på samma squad som sina kompisar.. det går inte att köra auto squading, absolut inte!! ta tillbaka Bf2's squad system snälla DICE!!!

Håller verkligen med i ovanstående citat!! Glöm inte att påpeka era synpunkter i BF3´s forum för feeback/BF3!

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Skrivet av Typen:

Tycker spelet är skitroligt, och väldigt snyggt med tanke på att vad vi ser är medium settings ännu. Flyter helt suveränt hos mig, gissar att jag kanske får stanna vid high med endel lull-lull avstängt för att behålla flytet vid release, och särskilt på de tyngre banorna.
Eller så kör jag sli, beroende på hur det ser ut.

Är väl snarare "high" inställningar vi ser idag. Det som fattas är ju DX11 fyndigheterna vilket jag skulle gissa på blir Ultra inställningen i fulla versionen. Precis som BC2 gick DX11 godis inte stänga av och på. Känns som folk försvarar spelet med att det inte var så snyggt alla förväntade sig genom att säga att vi enbart ser låga inställningar ännu. Jag tror dessvärre att detta är hur spelet kommer se ut. Ingen mirakelinställning kan vända upp och ner på oss och slå oss ur stolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ja..?

Du menar att det ena skulle utesluta det andra?

Så... tillräckligt hög rekyl = skitmycket rekyl = hög rekyl? Ok, got it! Som jag sa när jag gjorde min lilla snabbrecension av betan tidigare i den här tråden så kommer en viss typ av personer att älska BF3: Coolt! Grymma effekter! Sjukt häftigt! Skitmycket rekyl! Yeah, mannen!

Skrivet av Newklear:

Hade du rört dig snabbare med all den utrustningen?

Hade haft bra mycket mer flyt i rörelserna ja. Jag flyter inte fram över golvet heller när jag springer, och med lite packning så skulle jag definitivt inte göra det. Du ska nog inte börja prata om hur verklighetstroget BF3 är, för det är det verkligen inte.

Skrivet av Newklear:

Det spelar inte någon större roll om releasen hade varit nu eller om ett halvår, då det är en äldre kod vi testar just nu, den säger ingenting om det färdiga resultatet.

Läs det jag skrev i det här inlägget: #11427288

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Snaikstu:

Så... tillräckligt hög rekyl = skitmycket rekyl = hög rekyl? Ok, got it!

Nej

Skrivet av Snaikstu:

Som jag sa när jag gjorde min lilla snabbrecension av betan tidigare i den här tråden så kommer en viss typ av personer att älska BF3: Coolt! Grymma effekter! Sjukt häftigt! Skitmycket rekyl! Yeah, mannen!

mm, och även dem som vill ha lite mer verklighetstrogna spel.

Skrivet av Snaikstu:

Läs det jag skrev i det här inlägget: #11427288

Jag har läst det, och förstår inte alls poängen med det... Ja, det är en gammal build av spelet. Ja, buggar har hittats och fixats.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hur kan du maxa ett spel när dom högsta inställningarna inte finns ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Max just nu menar jag såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Så... tillräckligt hög rekyl = skitmycket rekyl = hög rekyl? Ok, got it

Inte speciellt insatt i vapen men jag vet att det är väldigt många vapen idag som reducerar rekylen avsevärt, den H&K5an jag testade hade i princip 0 rekyl, har du testat vapnena i spelen och vapnena i verkligheten och jämfört? En video på youtube där någon använder ett vapen räknas inte då det känns helt annorlunda IRL.

Sen ska spelet vara roligt och spela, ingen simulator, det finns andra spel man kan vända sig till då.

Edit:
Vissa är nöjda med hur det är, andra inte. Antar att dom som inte är det inte köper spelet, mindre intäkter och då kan dom få upp ögonen för vad spelarna vill se i en uppföljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Så om jag förstod det rätt så kommer squad systemet ingame fortfarande att suga och man får förlita sig på att fixa allt på battlelog innan man joinar en server?

Som jag förstår (och hoppas) det kommer det fungera på två sätt:

Ingame squads sköts automatiskt. Alla hamnar i squads nu om dom inte manuellt lämnar dom. Går inte att sätta private.
Battlelog squads joinar som en squad där man kan ticka i private (inga andra kan joina om man inte invitar dom till servern).

Men hur fan man ser till att hamna på samma sida vet jag inte hur dom ska lösa. Eller om vänner kommit in på en server och vill joina samma grupp. Om inte battlelog faktiskt kan invita spelare till gruppen när båda är ingame (dvs två spelare kör solo på en server på samma sida, spelare A invitar spelare B och vips så skapas en ny grupp med båda spelarna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Håller inte alls med om detta... Är själv ingen ljudtekniker men måste säga att ljudet i bf3 utan tvivel är det bästa någonsin.
Det är ett väldigt (extremt) realistiskt ljud, som utifrån hur mycket ljud kan bidra, verkligen skapar dynamik i spelandet då det låter så pass mycket annorlunda beroende på avstånd/typ av vapen/ miljö osv osv. Man hör ju t.o.m kvistar som går av av skotten, rikoschetter och kulor som viner förbi huvudet.

Enligt MINA åsikter är ljudet en solklar 10/10, men är man van vid helt orelistiska ljud (vilket jag absolut inte menar är fel på något sätt) som från ex. cs, cod och de flesta andra fps spel så förstår jag att man ogillar bf3 ljudet.

EDIT: Förtydligande med vad jag menar med realistiskt/orelistiskt ljud. I exempelvis cs så kan man höra att någon skjuter från ett långt avstånd, det eftersom att ljudet från vapnet låter lite lägre än om motståndaren är nära, riktigt så låter det dock inte i verkligheten. Utan då låter knallen dels lägre, men framförallt så låter den helt annourlund beroende på miljö. Står du 500 meter ifrån någon som skjuter med ex. en ak5:a (bara ett exempel) så låter inte smällen lika dan som om du står bredvid.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Jag slängs titt som tätt rakt ut i battlelog utan någon som helst förvarning. Tjong säger det bara så är jag windows. Vad kan detta bero på? Jag har stängt av uPnP i min router och jag har även stängt av Origin in game funktionen. Några fler som lider/led av detta och kan komma med någon konstruktiv hjälp?

Tacksam

Visa signatur

i7 920 @ 3,6 Ghz | Rampage II Gene | ASUS GTX570 DirectCUII | 6 Gb Corsair 1600 Mhz | 74 Gb Velociraptor 10.200 rpm | 1TB WD | 520W Corsair PSU | Antec p183 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:

För att du har kasst ljud.. Jag drar på rejält och kan säga ljudet är närmast perfekt. BC2 ljudet suger i jämförelse. Mycket renare ljud och akustiken har fått sig ett rejält lyft, låter mycket mer verkligt. Man hör även mycket tydligare var ljud kommer ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Har ni lämnat detta som förslag via Battlelog?

Jag skall göra det idag eller imorgon.

Istället för att visa K/D bör de visa hur många flaggor man försvarat/neutraliserat/erövrat eller liknande för Rush-banor.
Är inte målet i Conquest-banor att erövra/försvara flaggor?

Nej det visste jag inte om att man kunde göra så jag får ta och göra det! Men ditt förslag är riktigt bra, nått i den stilen borde det vara för då ser man verkligen vem som jobbar för att förska vinna matchen!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

För att du har kasst ljud.. Jag drar på rejält och kan säga ljudet är närmast perfekt. BC2 ljudet suger i jämförelse. Mycket renare ljud och akustiken har fått sig ett rejält lyft, låter mycket mer verkligt. Man hör även mycket tydligare var ljud kommer ifrån.

Då tycker jag det är konstigt att han tyckte att ljudet vart bättre i BC2.

Om han har kasst ljud, borde det inte bli dåligt i båda spelen?
Eller han kanske har att dåligt ljud blir bra ljud och tvärtom? =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Har ett litet klagomål som stör mig enormt... kulan/raketen etc etc försivnner när man dör även jag redan skjuttit skottet.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Gör ett fps test med fraps för jag tvekar på att du har 40min, för mig känns 40fps i BF3 som 20fps i vilket annat spel som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har gjort ett par test och ligger då mellan ca 90 och 40 fps (40 utomhus under strid). Det är spelbart men inte riktigt njutbart som jag upplever det. Samt att du presterar märkbart bättre om du ligger över 60fps. Kör på low nu vilket faktiskt ser bättre ut än de flesta spel med 2x MSAA men aningen lättare att se fiender osv.

Visa signatur

MSI 870A-G54 - AMD Phenom2 X6 1090T BE @ 3,6GHz - Corsair 8GB DDR3 1600MHz -
Gigabyte HD6950 2GB @ 960/1400mhz -Fractal Design 550W Tesla 80+ -
Fractal Design Define R3/SVART/ - HD640GB WD Black 64MB SATA-600

Permalänk

Tycker ljudet är grymt bra. Bara ljudet av när kulorna viner runt skallen får en att ducka i stolen!
Sitter på X-fi och ett par RS 170 - Sennheiser slår man på bass boosten blir det riktigt trevligt

Btw bfstuff.se har en tävling där man kan vinna spelet! Om man nu inte redan köpt det