portforwarding problem. inga portar vill öppnas

Permalänk
Medlem

portforwarding problem. inga portar vill öppnas

.

Permalänk
Medlem

Har du något på den burken som lyssnar på port 82 då.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Du har också en privat ip i source feltet, om du skal köra PAT, internet -> lan så måste första feltet vara 0.0.0.0, så ip adressen til din dator, som är korrekt, och så en port.

Men til slut och sist, som maniak sa, så måste du ha en tjänst som lyssnar på port 82 på din burk.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Ett tips kan vara att skriva lite utförligt vad det är du vill göra. Alltså varför, vilket program, vilka portar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Du har också en privat ip i source feltet, om du skal köra PAT, internet -> lan så måste första feltet vara 0.0.0.0, så ip adressen til din dator, som är korrekt, och så en port.

Men til slut och sist, som maniak sa, så måste du ha en tjänst som lyssnar på port 82 på din burk.

Det finns inget source fält, fältet bredvid där är en lista på datorer som är inkopplade och klickar man på knappen kopieras deras ip-adress till fältet.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Min router, en dLink DIR-100, måste jag alltid starta om (drar ur strömkabeln i ca: 30 sek) när jag ska få den att ändra inställningar, att bara ändra och spara brukar inte räcka.