Basen kommer bara från vänstra sidan i mitt headset, ska det vara så?

Permalänk

Basen kommer bara från vänstra sidan i mitt headset, ska det vara så?

Hejsvejs! Har haft mitt Siberia v2 ett tag nu och jag har märkt att basen bara kommer ifrån den vänstra muffen. Kommer inte ihåg om det var så från början så jag frågar er - om du har ett siberia just nu, kan du höra basen från både höger och vänster muff? Funderar på att köpa nytt men jag vet inte vad jag ska satsa på under tusenlappen, har ni några tips? Spelar fps spel och lyssnar mycket på musik.

Permalänk

jag skulle rekommendera att köpa ett par "fina" hörlurar och en bordsmic. då hörlurar generellt har bättre ljud än headset.

Kolla lite på Sennheisers sortiment. dom har gjort fina lurar i många många år.

angående din fråga om bas, så "bör" inte basen bara komma från en lur. oavsett vad det är för lur du har.

Permalänk

Kanske är glapp. Mina golvhögtalare förlorar basen ibland när det glappar.

Eller så är inte kontakten tillräckligt inne.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Moderator
Moderator

Är det bara basen som saknas bör du kontrollera att du faktiskt tryckt i pluggen ordentligt.

Visa signatur
Permalänk

Det är nu konstaterat att det är headsetet som är defekt. Jag har kikat lite på detta http://www.inet.se/artikel/6361061/corsair-vengeance-1300-gam... och det känns som en bra ersättare för mitt gamla siberia, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Det är nu konstaterat att det är headsetet som är defekt. Jag har kikat lite på detta http://www.inet.se/artikel/6361061/corsair-vengeance-1300-gam... och det känns som en bra ersättare för mitt gamla siberia, vad tycker ni?

Det är helt nysläppt. så det blir ju lite av en chansning när det ine är några som testat det. Men corsair gör ju inte dåliga grejer.

Permalänk

frågan är dock ifall corsair är lika bra på ljud som datorlådor och minnen?
jag skulle hålla mig till "renodlade" ljudföretag för att få mest ut för pengarna