Bra hörlurar spelar ingen roll vilket pris.

Permalänk

Bra hörlurar spelar ingen roll vilket pris.

Hej har tänt köpa ett par riktigt feta hörlurar som jag kan lyssna och njuta av min musik med. budget har jag inte riktigt någon men typ 4000 kr typ. Har tittar lite på Monster Beats http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/brusreduce... . måste jag köpa till något extremt ljudkort eller går det bra med förstärkare inkopplad i datorn? är inbyggt i moderkortet. har inte tillgång att åka iväg och lyssna eller så.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Hej har tänt köpa ett par riktigt feta hörlurar som jag kan lyssna och njuta av min musik med. budget har jag inte riktigt någon men typ 4000 kr typ. Har tittar lite på Beats by Dr.Dre http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/brusreduce... . måste jag köpa till något extremt ljudkort eller går det bra med förstärkare inkopplad i datorn? är inbyggt i moderkortet. har inte tillgång att åka iväg och lyssna eller så.

Skippa Beats by Dr.Dre finns bättre tex

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=16880
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=89783
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=18766

Jag rekomenderar att driva dessa lurar med en bra hörlursförstärkare.
Asus Xonar Essence STX skulle kunna vara ok att börja med.

Permalänk
Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Inaktiv

Beyerdynamics T1, utan tvekan, kommer aldrig att göra mig av med dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Hej har tänt köpa ett par riktigt feta hörlurar som jag kan lyssna och njuta av min musik med. budget har jag inte riktigt någon men typ 4000 kr typ. Har tittar lite på Monster Beats http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/brusreduce... . måste jag köpa till något extremt ljudkort eller går det bra med förstärkare inkopplad i datorn? är inbyggt i moderkortet. har inte tillgång att åka iväg och lyssna eller så.

Hej
Jag var på jakt precis som du & köpte efter googlat massor på nätet (tester etc.) ett par Audio Technica ATH-M50.
Se denna tråd exempelvis:
http://forum.studio.se/index.php/topic/61296-audio-technica-ath-m50/

Dom är helt grymma,nu är det ett nöja "lyssna" på musik som jag aldrig gjort förut.... funkar driva med telefon/mp3 spelare så meao dom är inte så "tröga" att man behöver en hörlursförstärkare (ok, du får inte max volym men det räcker för mej iallfall).
MEN, dom gör ont på skallen efter 2-3 timmar, så man får byta "position", jag skulle testa lurarna innan ja köper, för dom ska ju åxå sitta gött....ja ska nog köpa nya pga dom "gör ont", men de e la iofs min skalle som e kajko åxå antar jag

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk
Medlem

Säger som i alla andra trådar, ATH-M50.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Säger som i alla andra trådar, ATH-M50.

Json, om du har ett par (har dom själv), får du åxå lite ont på huvet av dom & om så, har du "moddat" dom på nå sätt, eller känner till, om man kan byta ut bygeln ?

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk
Medlem

Jag pluggar radioproduktion och valde mellan Beyerdynamic DT770 Pro 80/250Ohm och AudioTechnica ATH-M50. Valet föll på M50 pga något klarare mellanregister/diskant vilket jag värderar i radioredigering då största delen består av tal. Dessutom är de lättdrivna och funkar för att festa loss på bussen med genom iPhonen. Att de är obekväma är något som jag inte stött på än trots 5-6timmarspass redigering med konstant bärande av lurarna så det beror en del på huvudform skulle jag tro.

I den prisklassen (ca 1400kr) är M50 eller DT770 Pro självklara val för mig, men i de högre prisklasserna finns givetvis bättre lurar, dock har jag ingen vidare koll "där uppe", men du måste slänga ifrån dig minst 1500-2000kr till för att hitta lurar som matchar exempelvis M50. I övrigt ska du ABSOLUT skippa konsumentlurar som Beats by Dr Dre - det är skräp för priset. Hade de kostat 3-400kr så kanske.

//Jkrohn

Permalänk

tackar, Audio Technica ATH-M50 ser riktigt bra ut. är de bra till tex techno dubstep hardstyle mm.? är typ bara det jag lyssnar på nu för tiden. kommer nog användas för spel och så vid datorn men håller mer på med musik

Edit: får man med eller måste man köpa till den större kontakten för förstärkare? kommer inte ihåg vad den större än 3.5 heter.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

tackar, Audio Technica ATH-M50 ser riktigt bra ut. är de bra till tex techno dubstep hardstyle mm.? är typ bara det jag lyssnar på nu för tiden. kommer nog användas för spel och så vid datorn men håller mer på med musik

Edit: får man med eller måste man köpa till den större kontakten för förstärkare? kommer inte ihåg vad den större än 3.5 heter.

6.3mm-adapter följer med M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfGuru:

Json, om du har ett par (har dom själv), får du åxå lite ont på huvet av dom & om så, har du "moddat" dom på nå sätt, eller känner till, om man kan byta ut bygeln ?

Nej, jag har suttit med dem i ganska många timmar i sträck och har aldrig fått ont.
Ingen moddning, och vet inte om man kan byta bygeln.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

tackar, Audio Technica ATH-M50 ser riktigt bra ut. är de bra till tex techno dubstep hardstyle mm.? är typ bara det jag lyssnar på nu för tiden. kommer nog användas för spel och så vid datorn men håller mer på med musik

Edit: får man med eller måste man köpa till den större kontakten för förstärkare? kommer inte ihåg vad den större än 3.5 heter.

Till elektronisk och bas tung musik skulle jag rekommendera Ultrasone Pro 900 eller någon av deras lite billigare modeller som HFI-780 eller HFI-580 (eller varför inte Ultrasone Edition 8 ). ATH-M50 är en bra all-rounder men med 4000kr kan man få ganska mycket bättre hörlurar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera AKG K702 lurarna, köpte dem för någon vecka sedan och är otroligt nöjd. 6.3mm medföljer, såg att du hade frågat om det med.

Jag var inte säker på vilka jag ville ha förrän jag gick och testade dem i butik, gick där ifrån med mina K702or som resultat. Finns det en butik i närheten så dra och prova!

Permalänk
Medlem

Titta på några stängd lurar då basen är viktig i dubstep och techno och där tror jag att Sennheiser och framförallt AKG faller då de har en rätt klen bas i överlag.
Kolla på:
DT 770 PRO
HFI-780
ATH-M50 (fick mina igår kommer en recension om några veckor)
Denon AH-D2000

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

Titta på några stängd lurar då basen är viktig i dubstep och techno och där tror jag att Sennheiser och framförallt AKG faller då de har en rätt klen bas i överlag.
Kolla på:
DT 770 PRO
HFI-780
ATH-M50 (fick mina igår kommer en recension om några veckor)
Denon AH-D2000

Va? Är det något som faller på något så är det oneutrala hörlurar. Slutna lurar har ofta mycket sämre bas än öppna också, brukar inte vara lika snabb.

Sedan om det är mycket bas i mixningen så ska man verkligen inte behöva mer.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Beyerdynamics T1, utan tvekan, kommer aldrig att göra mig av med dom!

Håller med här! Många idiotförklarar en för att man köpt hörlurar för runt 10k, men fan vad nöjd man är istället!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Breddas:

Håller med här! Många idiotförklarar en för att man köpt hörlurar för runt 10k, men fan vad nöjd man är istället!

Gav inte fullpris, men ja...äckligt nöjd. Mina DT 770 PRO 250ohm sköter sig bra dom med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Gav inte fullpris, men ja...äckligt nöjd. Mina DT 770 PRO 250ohm sköter sig bra dom med.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade du behövat gett fullpris, hade du fortfarande valt T1 över HD800?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Breddas:

Hade du behövat gett fullpris, hade du fortfarande valt T1 över HD800?

Jag har faktiskt aldrig gillat Sennheiser, men för att svara på frågan; ja - det hade jag. Precis som andra som förespråkar en fin bil, tycker jag om bra ljud - och BeyerDynamics sitter otroligt bra för mig som nyttjar glasögon framför datorn och TV.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Segas:

Jag har faktiskt aldrig gillat Sennheiser, men för att svara på frågan; ja - det hade jag. Precis som andra som förespråkar en fin bil, tycker jag om bra ljud - och BeyerDynamics sitter otroligt bra för mig som nyttjar glasögon framför datorn och TV.

Och jag då, som bara har ett par akg k 1000 som finlur och k 701 som vardagslurar nä det vore trevligt att göra ett test på bättre lurar igen, men jag tror inte jag hittar nått som är så mycket bättre att det får mig att byta nått ändå, eftersom det rent objektivt är rätt små nyansskillnder vi pratar om i den klassen, det finns ingen lur som har jättefördel mot andra, tja, det finns ju en del skitlurar förståss som medvetet färgar, men bland de seriösa är det mest komfort o dyl som påverkas när man kommit upp i klass, har man bara en vettig förstärkare att mata med, kanske man bör avsätta 5000kr för en bra, eller så kan man köpa en dac med hörlursstärkare som Citypulse eller en Benchmark om man har ännu högre krav, men Citypulse DA-7.2x är trevlig för pengarna om man ska ha en instegsmodell, jag har tillgång till den och Benchmark dac 1 och det är inte särskilt stor skillnad på dem, Benchmark är något lite bättre, men det är mycket små skillnader.
Ja k 1000 ska ju förstås ha ett normalt slutsteg/förstärkare för att spela.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

kolla in detta klippet och skratta lite.
http://www.youtube.com/watch?v=KrcF-vaLDx4

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag har faktiskt aldrig gillat Sennheiser, men för att svara på frågan; ja - det hade jag. Precis som andra som förespråkar en fin bil, tycker jag om bra ljud - och BeyerDynamics sitter otroligt bra för mig som nyttjar glasögon framför datorn och TV.

Har själv förkärlek till Beyer, och tycker att Sennheiser är lite tråkiga. Hade inte möjligheten att testa Beyerdynamic T1, men däremot HD800 som satt väldigt bra på huvudet trotts glasögon. Var orolig över att T1 skulle trycka mot käken likt mina Beyer DT-531.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Och jag då, som bara har ett par akg k 1000 som finlur och k 701 som vardagslurar nä det vore trevligt att göra ett test på bättre lurar igen, men jag tror inte jag hittar nått som är så mycket bättre att det får mig att byta nått ändå, eftersom det rent objektivt är rätt små nyansskillnder vi pratar om i den klassen, det finns ingen lur som har jättefördel mot andra, tja, det finns ju en del skitlurar förståss som medvetet färgar, men bland de seriösa är det mest komfort o dyl som påverkas när man kommit upp i klass, har man bara en vettig förstärkare att mata med, kanske man bör avsätta 5000kr för en bra, eller så kan man köpa en dac med hörlursstärkare som Citypulse eller en Benchmark om man har ännu högre krav, men Citypulse DA-7.2x är trevlig för pengarna om man ska ha en instegsmodell, jag har tillgång till den och Benchmark dac 1 och det är inte särskilt stor skillnad på dem, Benchmark är något lite bättre, men det är mycket små skillnader.
Ja k 1000 ska ju förstås ha ett normalt slutsteg/förstärkare för att spela.

Jag håller med dig fullständigt i det du skriver, det är svårt att hitta detaljerna när det kommer till en viss nivå. Jag hade turen att min kusin bytade ut sin Grado RA1 hörlursförstärkare till en Roland/Boss (varav jag fick den förstnämnda), och skillnaden blir faktiskt väldigt stor. Sen är det småsaker som olycksfall...skulle något gå sönder så vill jag kunna byta ut delar istället för att köpa ett helt nytt par lurar.