Permalänk
Medlem

Windows vägrar starta

När jag startar upp datorn så kommer bios först upp, ifall jag skulle vilja gå in på det och sen kommer "windows startas" skärmen upp (där windowsmärket fadear in sakta) och det är här problemen startar. Det står endast "windows startar" men själva märket kmr aldrig upp, vilket i sin tur betyder att datorn vägrar starta. Datorn är väldigt ny och välkyld. Jag tro det borde vara mjukvaran som orsakar problemet, men är bara en gissning.

OS: Windows 7 home premium

Processor: Intel core i7 2600K

Grafikkort: Nvididia geforce 280 (eller vad den heter)

Hårddisk:
Corsair SSD Force GT 120GB
1TB Western Digital RE4

Minne: Corsair 8gb CL9 1600Mhz XMS3 1,5V

Moderkort: Asus Maximus IV Gene-Z

nätagg: Corsair TX 850W M 80+ Bronze Modulär

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

ingen överklockning eller pillande i bios?

Permalänk
Medlem

Vi behöver lite mer historia.
Vad gjorde du innan Windows blev så här?
Hur började allt?

Permalänk
Medlem

Finns ingen historia. Den har varit så sedan jag satt ihop den och installerat windows. När windows väl startar igång kan datorn vara igång och fungerar hur bra som helst. Har pillat lite i bios, men endast på boot ordningen efter jag hade installerat färdigt windows.
Har provat att starta windows reparation grejs, men dom inte laga problemet. Inte provet felsäkert läge, inte sett det kommit upp att jag kan välja? ganska noob på bios och sådant.

Permalänk

Testa omformatering

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kevlarheart:
Helst ta bort och skapa nya partitioner om man ändå installerar om Windows osv. Anledningen är det finns fel där det inte räcker att formatera och installerar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehnoo:

Finns ingen historia. Den har varit så sedan jag satt ihop den och installerat windows. När windows väl startar igång kan datorn vara igång och fungerar hur bra som helst. Har pillat lite i bios, men endast på boot ordningen efter jag hade installerat färdigt windows.
Har provat att starta windows reparation grejs, men dom inte laga problemet. Inte provet felsäkert läge, inte sett det kommit upp att jag kan välja? ganska noob på bios och sådant.

Kolla mitt förra inlägg i tråden så ser du hur man får igång felsäkert läge

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.