Iphone uppdatering till Ios 5 - ett ökänt fel uppstod error 3200

Permalänk
Medlem

FUNGERAR NU!

Tja jag hade samma problem med min iPhone 4 med version 4.3.5. Fick 3200 och provade Apples tips från deras hemsida men fungerade inte. Som jag läst mig fram till nu har det att göra med överbelastningen efter releasen.

Lösning:
1. Uppdatera till senaste iTunes genom klicka på "Hjälp > Sök efter uppdateringar" lr nåt liknande.
2. Starta om datorn
3. När du är tillbaka till nya iTunes så gör en "soft reset" på din iPhone.
4. Klart

Du får prova flera gånger då det är många som försöker samtidigt och alla får inte plats, men om du provar ständigt så kanske du "tränger" dig i kön och får en plats för att kunna uppdatera Jag fick 3200 runt 6-7 ggr utan "soft reset" men MED "soft reset" så lyckades den på första försöket ;D

Lycka till alla som har detta problem och ha tålamod!

Permalänk
Medlem

Asså det står bara att Iphonen inte kunde nås och nu ligger den i safe mode typ, HJÄLP!

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Skrivet av channe:

Jag har samma problem, men jag antar att det är för att det är så många som sitter och ska uppdatera samtidigt.

Väntar till imorgon istället, gäller att ha tålamod

Haha, nu får jag error 11. Detta är spännande... Gillar speciellt när felkoderna inte finns beskrivna på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Error 3200 betyder att man inte kan prata med apples servrar så jag provade bara att stänga av windows brandväggen och försöka igen och det fungerade

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holm01:

Jag tycker det är bra att apples produkter krånglar så att folk inser att de inte är frid och fröjd. Synd att jag själv sitter med en iphone och har samma fel;)

Jag själv tycker att det är relativt lite problem jag har haft med apples produkter, så allt är frid och fröjd här hos mig.
Att deras servrar är överbelastade borde inte komma som någon nyhet för någon som har lite koll.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fraze86:

De borde kabla ut patchen via en .torrent

Edit: Med ett bonussystem för dem som seedar mycket. Typ credits i App Store eller nåt.

Rolig tanke bara

Drömma går ju Företagen kommer aldrig fatta hur otroligt p2p är...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Verkar fungera för mig nu...
Jag tryckte av skärmen när jag kunde pga att jag tror telefonen är snabbare än iTunes så att det blir konflikter.... vet inte varför det skulle hjälpa att trycka av skärmen men ut just did liksom
Prova och citera om det fungerade!

Permalänk
Medlem

SJUKT!

det är ju sjukt satt i 1 timma med ipod kontrollerar återställning med apple lr något och så drar jag ut den, ingen effekt, nu ska jag testa igen HOPPAS

Permalänk
Medlem

Min fungerar efter jag stängde av skärmen som ja sa förra inlägget

Permalänk
Avstängd

Fungerade utan problem. Hade väl turen att komma precis i en ledig lucka.

Permalänk

Ojdå, verkar som att jag har haft turen på min sida för en gångs skull..

Taget direkt från Apples hemsida (problemlösningar)
http://support.apple.com/kb/TS1275?viewlocale=sv_SE&locale=sv...

Skrolla ner till felkoderna och leta efter den felkod som ni får upp hela tiden.
Följ den specifika lösningen till varje felkod.

Lycka till

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem

felkod 3014 här! niiiiice

Permalänk

här får man 3004 och 3014 fan vad kul just nu känner jag mig F**K APPLE

edit: får nu även 3200 fan VAD BRA APPLE!

edit2: Mer error den här gången error 11 vad TREVLIGT APPLE

edit3: Äntligen så har man IOS 5 !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greensurre:

här får man 3004 och 3014 fan vad kul just nu känner jag mig F**K APPLE

edit: får nu även 3200 fan VAD BRA APPLE!

Samma här...

Man skulle ha hållt sig från att uppdatera idag, deras servrar pallar ju inte trycket. Känns som jag får gå till jobbet utan mobil imorgon, kan inte sitta uppe länge till och försöka. Och sim-kortet passar ju inte med min gamla 3GS så kan inte köra med den heller... :/

Permalänk
Medlem

Att det kan gå segt att ladda ner en uppdatering för att servrarna är överbelastade köper jag. Att det mitt under installation skall paja för att det inte går att nå servrarna och på så sett göra din telefon helt värdelös eftersom du inte längre kan återställa den är totalt oacceptablelt.

Jag måste ge upp nu. Nu kommer jag inte längre än att den packar upp mjukvaran sen krashar den med ett internal error var enda gång när den skall försöka verifiera mjukvaran (kom mycket längre än så tidigare). Så jag blir utan telefon imorrn på jobbet...jävligt skoj, tack apple.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Att det kan gå segt att ladda ner en uppdatering för att servrarna är överbelastade köper jag. Att det mitt under installation skall paja för att det inte går att nå servrarna och på så sett göra din telefon helt värdelös eftersom du inte längre kan återställa den är totalt oacceptablelt.

Jag måste ge upp nu. Nu kommer jag inte längre än att den packar upp mjukvaran sen krashar den med ett internal error var enda gång när den skall försöka verifiera mjukvaran (kom mycket längre än så tidigare). Så jag blir utan telefon imorrn på jobbet...jävligt skoj, tack apple.

Det är ju inte Apple's fel.:) Vilken server som helst kraschar om 500 000 +++ användare sticker till ett och samma ställe för att tanka ner nämnda uppdatering.:)

Om banken lägger 1 miljon på gatan och folk skadar sig i jakten på att försöka nå (den åtråvärda?) miljonen? Är det då bankens fel, för att ta en lite barnslig liknelse?!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Felkoder

En lite bättre beskrivning av felkoderna i iTunes!

http://theiphonewiki.com/wiki/index.php?title=ITunes_Errors

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Det är ju inte Apple's fel.:) Vilken server som helst kraschar om 500 000 +++ användare sticker till ett och samma ställe för att tanka ner nämnda uppdatering.:)

Om banken lägger 1 miljon på gatan och folk skadar sig i jakten på att försöka nå (den åtråvärda?) miljonen? Är det då bankens fel, för att ta en lite barnslig liknelse?!:)

Klart det är Apples fel. Som sagt helt ok om det är segt eller inte alls går att ladda ner uppdateringen från deras servrar. Men hela installationsprocessen (alltså efter du lyckats laddat ner OS:et) är fel om du är beroende av nå servrar mitt under installationen.

Nödvändig information kan hämtas innan den tömmer allt det gamla. Jag har inget val att återgå till min gamla installation så den är oanvändbar tills Apple servrar vaktar till liv igen...

Permalänk

Så.. jag har suttit och försökt uppdera som alla andra här. men bara fått felko 3200.. och nu är mobilen heeelt koko.

Nu visas först äpplet i uppstart sedan blir de ett äpple med en mätare på och efter 2 sekunder övergår den till "ladda"-symbolen som står o maler 5 minuter. Och så håller den på .... känns inte ens igen i datorn när ja kopplar upp den..

Fler som lider av detta?

FAN.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, bara för några timmar sedan laddade jag ner 5.0 och iTunes 10.5.
Allt verkar funka, men skenet kan bedra och helt plötsligt "Felmeddelande 3200" -.-

Har startat om datorn 2gånger, kopplat ur/in mobilen fåtal gånger och även kört iTunes som administratör, kvarstår det förbannade felmeddelandet..

Visa signatur

[B]Bitfenix Prodigy | MSI Z87-I | Intel i5 4670K 4.1Ghz | MSI GTX760 TwinFrozr OC 2GB | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Corsair AX760 | ADATA SP900 128GB | Western Digital 1TB |

[/B]

Logitech G19 - Logitech G700 - Fujitsu SL23T-1LED - Bose Champion 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Klart det är Apples fel. Som sagt helt ok om det är segt eller inte alls går att ladda ner uppdateringen från deras servrar. Men hela installationsprocessen (alltså efter du lyckats laddat ner OS:et) är fel om du är beroende av nå servrar mitt under installationen.

Nödvändig information kan hämtas innan den tömmer allt det gamla. Jag har inget val att återgå till min gamla installation så den är oanvändbar tills Apple servrar vaktar till liv igen...

Du har en poäng faktiskt.:) Förstår inte varför (läs: vet inte alls:P) Apple valt att man måste ha kontakt med servern när du installerar en redan nerladdad mjukvara från nämnda server? *Fundera*...:O

Jag kan ringa Apple imorgon och fråga dom så får vi se vad de svarar! Jag har svårt att se att Apple skulle göra detta omständligt för sina användare helt utan orsak.:)^^ Jag undviker gärna att prata om "vems fel" X situation var, utan försöker hellre se till hur man bäst kan hitta en så tillfredsställande lösning för alla parter om möjligt. Det kan ju kanske vara så att Apple har tänkt på samma sätt, vilket jag starkt misstänker.:) Men jag förstår hur du känner dig!:):)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av --(O.o)->:

Så.. jag har suttit och försökt uppdera som alla andra här. men bara fått felko 3200.. och nu är mobilen heeelt koko.

Nu visas först äpplet i uppstart sedan blir de ett äpple med en mätare på och efter 2 sekunder övergår den till "ladda"-symbolen som står o maler 5 minuter. Och så håller den på .... känns inte ens igen i datorn när ja kopplar upp den..

Fler som lider av detta?

FAN.

Samma sak för mig.

För att komma förbi det tryck in "home" + "startknappen på ovansidan" i typ 25s. (kommer tändas och släckas).
Koppla sedan in usb-sladden och håll in dessa knappar igen i typ 25s så får du upp bilden som visar att du skall ansluta den till iTunes igen.

Suck...fan va irriterande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av S_Z:

Klart det är Apples fel. Som sagt helt ok om det är segt eller inte alls går att ladda ner uppdateringen från deras servrar. Men hela installationsprocessen (alltså efter du lyckats laddat ner OS:et) är fel om du är beroende av nå servrar mitt under installationen.

Nödvändig information kan hämtas innan den tömmer allt det gamla. Jag har inget val att återgå till min gamla installation så den är oanvändbar tills Apple servrar vaktar till liv igen...

Det vanliga felet är väl att den vill verifiera något mellan nedladdningen (och säkerhetskopieringen) och installationen; den tömmer i så fall inget i förväg. Har du alltså råkat ut för något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det vanliga felet är väl att den vill verifiera något mellan nedladdningen (och säkerhetskopieringen) och installationen; den tömmer i så fall inget i förväg. Har du alltså råkat ut för något annat?

Alltså den tömmer ju när den börjar installera (vore ju svårt att annars ). Problemet är ju att den flertalet gånger under installationen måste verifiera saker och det räcker med att någon sådan verifiering får timeout så är det ju bara att börja om från början. Har vissa gånger lyckats komma väldigt långt i installationsprocessen medan den andra gånger krashar nästan direkt. Har tappat räkningen på hur många försök jag gjort nu. Och efter varje misslyckande krävs en reset (enligt ovan) för att få iTunes att hitta telefonen igen.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

För att komma förbi det tryck in "home" + "startknappen på ovansidan" i typ 25s. (kommer tändas och släckas).
Koppla sedan in usb-sladden och håll in dessa knappar igen i typ 25s så får du upp bilden som visar att du skall ansluta den till iTunes igen.

Tack, det hjälpte så långt
Fick dock felkod 3173 denna gången...

Sitter spänd o undrar vad de blir för nummer nästa gång.. lite som bingo

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag testade att uppdatera igår men fick också felkod 3200 men nu när jag kom hem från jobbet gick allt utan problem. Det enda var väl att efter iTunes gjort backup och skulle restora all data så klagade han på att SIM:et var låst och att jag skulle låsa upp och reconnecta till iTunes. Efter det så ladda han över allt från backupen, tog sin lilla stund men allt är tillbaka som det ska och jag kunde med gott hjärta säga upp mitt sms-abonnemang då 90% av polarna kör iOS så gratis iMessanger! :3

Sitter på en gammal 3GS men flyter på fina fisken ändå!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

har också haft samma problem som dom flesta här med error 3200 vid uppgradering från os 4.3.5 till 5.0. men testa att upp datera nyss och det fungerade utan några fel. så det måste ha varit nått med deras serverar att dom var överbelastade. borde bara vara att testa nu så borde det fungera. hoppas det hjälpe nån!

Permalänk
Skrivet av Marquuuz:

Felmeddelande 3014.. Bara för mig som säkerhetskopieringen tar 1000 ljusår?

Ljusår är ett mått för avstånd ;P Ett ljusår = ett år.

--

Ett fel var nog att det blev fel för vissa när den laddade ned. Jämförde MD5 hash med en annan persons, och de var olika.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

hjälp snälla!

igår så skulle jag uppdatera min iphone 4 till den berömda IOS 5.

- installerade nya itunes
- startade om datan
- säkerhetskopierade iphonen och sen sparade alla appar på itunes
- började uppdatera
- felmeddelanden så försökte på nytt flera gånger

MEN sen så helt plötsligt så reagerar inte datorn när jag kopplar in iphonen, syns inte någonstanns att den är ikopplad i USBn

det ända som händer nu är att iphonen växlar mellan att visa en rund "laddnings symbol", apple logon, och snabbt visar den en installations "bar"
INGET ANNAT HÄNDER!!

så vad gör jag? snälla hjälp! har provat att starta om datorn flertal gånger, har provat byta USB port, har provat byta dator osv. NADA hjälper!!

tacksam för svar //Jimmy

Permalänk
Medlem
Skrivet av therelic:

igår så skulle jag uppdatera min iphone 4 till den berömda IOS 5.

- installerade nya itunes
- startade om datan
- säkerhetskopierade iphonen och sen sparade alla appar på itunes
- började uppdatera
- felmeddelanden så försökte på nytt flera gånger

MEN sen så helt plötsligt så reagerar inte datorn när jag kopplar in iphonen, syns inte någonstanns att den är ikopplad i USBn

det ända som händer nu är att iphonen växlar mellan att visa en rund "laddnings symbol", apple logon, och snabbt visar den en installations "bar"
INGET ANNAT HÄNDER!!

så vad gör jag? snälla hjälp! har provat att starta om datorn flertal gånger, har provat byta USB port, har provat byta dator osv. NADA hjälper!!

tacksam för svar //Jimmy

Om du inte redan fått det att fungera så är det allafall samma fel som ett par av oss ovan fått. Du behöver göra en ordenligt reset genom att hålla in "home"+"av/på" knapparna i typ 20 sekunder. Då fungerar det igen.