Gått över från pc spelande till konsol??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag brukade spendera 95% av min tid på min PC och 5% på min 360. Nu det senaste 1,5året så har det varit 90% konsoll och 10% PC.

Kan motivera det med att flertalet spel är BÄTTRE på konsoll plus att det är bra mycket flera intressanta titlar som kommer till konsoll jämnfört med PC. Jag tror fortfarande att folket som motiverar PC över konsoll är folk som inte köper de flesta av sina spel

Att flertalet spel är bättre på konsol är skitsnack. Enda som gör konsol till ett "bättre" val är att det släpps fler titlar.
Sen är det ju så ovanligt att folk laddar hem offline-titlar till Xbox.

Permalänk

Själv kör man på både och, även om det inte handlar om någon värstingdator

Det mesta blir dock på PC som domineras av FPS, RTS och lite till. Sen blir det för det mesta FIFA och Ninja Gaiden 1 & 2 på 360. Måste dock säga att GT5 är riktigt fint imo, dock äger jag inte en PS3:a

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.

Permalänk
Skrivet av Bollebop:

Att flertalet spel är bättre på konsol är skitsnack. Enda som gör konsol till ett "bättre" val är att det släpps fler titlar.
Sen är det ju så ovanligt att folk laddar hem offline-titlar till Xbox.

Det är ju ofta mer problem på pc verisionerna utav spel som kommer till båda format. En stor anledning till att jag börjat mer med konsol är att det blir mycket billigare i längden och jag inte är en grafiknörd, så jag står ut med att grafiken inte är på topp.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nej. Blizzard gör inte konsol spel.

Permalänk
Medlem

När jag var liten spelade jag enbart konsol. Nu är det dator som gäller. Den dagen jag återgår till konsol slutar jag spela överhuvudtaget.

Permalänk
Avstängd

Jag har en gång i tiden alltid haft värstingdator till för ett par år sedan 2006 köpte jag datorn som jag sitter på nu. 2008 köpte min 360 och jag ångrar mig inte en sekund och har aldrig ens reflekterat över det att jag har övergett PCn som spelplattform.

Varför? (Nu vill jag inte ha en massa folk som försöker övertyga mig om att PCn är bättre att spela på blablabla m.m. för jag vet redan vad jag gillar bäst och det finns ingen som kan ändra på den åsikten)

* Man sitter betydligt skönare i soffan framför 50 tums plasma tvn (jo jag vet att man kan koppla in datorn till tvn men känner mig inte så sugen på det då jag har bränt ett flertal HDMI portar på förra tvn).

* Jag gillar känslan bättre att spela med handkontroll, visst man siktar inte fullt lika bra som med mus & tangentbord men däremot så är känslan betydligt bättre med handkontroll och idag skulle jag inte klara mig utan rumble funktionen till ett spel.

* Man slipper det ständiga uppgraderandet av datorn. Ska man maxa alla spel idag, iallafall köra på höga inställningar så får man ständigt köpa nytt. Det känns rätt surt då man köpte en dator för 16k för att sedan knappt tre år senare är totalt värdelös och kan inte ens köra spel på low. Själv så är jag så ruskigt less på den där uppgraderingscirkusen så då tycker jag det är bättre att köpa en konsol var 5-7 år. Och nej, det är inte samma sak att spela på low på PC som att spela på konsol för grafiken på konsolerna är långt snyggare än low på PC.

* Spelen är anpassade efter din hårdvara och fungerar så bra som det nästan bara går. Inga störande buggar, spelen flyter på bra, inte alltid men oftast. Det är någonting jag gillar att spelen anpassas efter hårdvaran och inte tvärt om som på PC.

* Spelen ser väldigt bra ut rent grafiskt denna generation. Förut har det alltid varit väldigt stor skillnad grafiskt sett mellan konsoler och PC men denna generation då konsolerna är så pass kraftfulla för att vara konsoler så är det inte så vansinnigt stor skillnad. Har en kompis som alltid kör alla nyaste PC spel på max grafik och det som skiljer är att det är mer högupplösta texturer, längre draw distance och såklart högre upplösning. Själv så tycker jag det absolut inte är värt att börja punga upp en massa pengar på en spel datorn för den lilla faktiska skillnaden det är idag rent grafiskt mellan PC och konsolerna.

Crysis 2 konsol vs PC: http://www.gamereactor.se/nyheter/26919/Crysis+2+vs+Crysis+2/

Rage konsol vs PC: http://www.gamereactor.se/nyheter/29459/Grafikduell%3A+Rage+v...

* Nu till det absolut viktigaste av allt, Spelen. Fler och fler spel idag blir konsol exklusiva. Dem allra bästa spelen som släpps idag är faktiskt konsol exklusiva såsom Super Mario Galaxy, Zelda, Metriod, Gears of War, Alan Wake, Halo, Little Big Planet, Uncharted, Ratchet & Clank, Killzone, Risistance, Castlevania, Heavy Rain, plus många många fler, det där var bara spelen jag kunde komma på rent sporadiskt. För mig är dem spelen ett måste så då när man ändå har alla konsoler så kan man ändå spela alla andra spel som släpps också eftersom att alla spel som släpps kommer ju ändå till konsol. Dem få spelen som inte kommer till konsol brukar ändå aldrig tilltala mig och jag klarar mig alldeles utmärkt utan dem spelen.

Summan av kardemumman är att det är inte värt för fem öre idag att köpa sig en speldator då alla spel ändå i grund och botten är gjorda för konsolerna och det är den plattform som spelen är utvecklade till som är den bästa versionen. Sista spiken i kistan för PC gaming för min del sattes när jag köpte 360 och jag kommer förmodligen aldrig någonsin igen börja spela på PCn för det är inte värt det helt enkelt.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Ge mig en konsoll som körs med mus o tangenbord. Där man samtidigt kan använda internet och skype i bakgrunden. = 1000 miljoner kronor.

Permalänk
Skrivet av f0kkeriet:

Ge mig en konsoll som körs med mus o tangenbord. Där man samtidigt kan använda internet och skype i bakgrunden. = 1000 miljoner kronor.

Mus och tangentbord går till både xbox 360 och ps3 via adaptrar, internet och skype i bakgrunden blir värre men det kan man ju ha en smartphone till

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

mjo typ jag har tänkt att jag skaffar ett till 5850 sen har jag datorn tills den blir en gammal p4 (om man ska se en p4 idag)
tror spelandet kommer försvinna snart (är 18) men med flickvän och det går såpass bra med henne så tror efter skolan blir de jobb sen resa sen ser man var framtiden tar oss så jag har inte mkt kvar av mitt "spelande" :/ tyvärr

tänkte säga att det blir nog en konsoll sen efter att inte satsa allt på en dator men... få se, har inga polare som lirar ständigt xbox så vad gör man.. datorn gäller då fast man har en 360

Tänkte precis som du, att spelandet skulle minska när jag 'blev stor'. Idag är jag 26, gift och arbetar som engelsklärare samtidigt
som jag studerar fulltid vid universitet och skriver krönikor i en lokaltidning. Har det minskat? Inte speciellt, men det som däremot har gjort det är
den konstanta fria tiden som brukade stå till ens förfogande (och alltid ägnades åt datorspel:), för nu snurrar nämligen jorden runt frugan istället.

Permalänk
Medlem

Typ tvärtom för mig, inledde min karriär med ps1 och gameboy color vid typ 10 bast, sen vid 12-13 kom pc-spelandet. Alltid haft ps2 och nu ps3 tillgängligt också men jag skulle aldrig i livet begränsa mig. Vissa erfarenheter skall upplevas på dator, exempelvis shooters, skräckspel som condemned eller amnesia (sitta och darra i mörkret, 10cm från skärmen med headsetet på), mmorpgs. Men andra skulle jag aldrig kunna tänka mig att ta till pc, typ fighters, racingspel, singleplayer rpgs.

Det folk skrivit om att dom tror att dom kommer överge gaming för att dom växer upp har aldrig fallit mig i tanken. Ju äldre man blir desto mer resurser har man ju att lägga på spel. Jag har fast anställning och en förstående flickvän så nu kan jag äntligen köpa dom där sakerna jag ville ha men inte fick när jag var 15 och laggade mig genom world of warcraft med en crt-skärm och standard beige tangentbord. Istället för att gemensamt med polarna bestämma vilka spel vem ska köpa för att undvika dubletter så att alla kan låna av varandra så kan jag bygga ett bibliotek av titlar. Att växa upp är absolut inte en anledning att sluta spela, att man förlorar lite tid i takt med att man vinner lite ansvar gör bara dom få timmarna i veckan man faktiskt får så otroligt mycket mer njutfulla.

Permalänk
Medlem

Själv har jag blivit mer och mer sugen på att skaffa en xbox kontroll till datorn när jag lirar Black Ops. Istortsett alla mina polare är xbox nördar så istället för att skaffa xbox tänkte jag skaffa en kontroll så jag nån dag kan spöa dom

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggelito:

NHL och latjospel såsom littlebigplanet och pixeljunk monster på PS3. Men all FPS och strategi måste spelas på PC tycker jag det gör sig inte på tv alls

Ett alternativ till exempelvis Sixasis-kontrollen är ju FragnStein-kontrollen, ifall man vill lira FPS på konsol alltså. Köpte själv en sådan, men nu har jag gått tillbaka till PC igen och det ångrar jag inte en sekund, vill inte ens starta konsolen längre

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Nej. PC kommer alltid vara bättre, oavsett hur man vrider och vänder på det.

Permalänk
Medlem

Släpp en konsol som har tbord + mus som standard så kanske, gamepad känns som man är handikappad.
Brukade spela på konsoll jämt förut sen köpte jag dator och gick helt över till det, köpte senare ett xbox 360 bara för att testa men det går inte gå tillbaka.

Permalänk

Spelar mest på datorn fortfarande och kommer nog göra det framöver med, men det finns spel som bara finns på konsol så man är illa tvungen att spela där. Ett av spelen jag spelar är Halo på Xbox 360, fast jag använder datorskärm och headset, jag spelar helt värdelöst på en 42" tv och vanliga högtalare. Föll ner från Onyx rankningen till silver när jag testade spela på tvn hos en kompis ;o Men det är nog bara en vanesak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Oj vad mycket stavfel jag hade i min förra post måste varit sent eller något.

Hursomhelst så torkar jag mig i röven med om du blir irriterad eller ej. Detta är ett forum och man skriver väl precis som man vill så länge det inte bryter mot reglerna.

En gamer måste inte spela klart varje spel och se slutet för att bli en gamer. Måste vara det dummaste jag hört.
Jag testar så många spel som möjligt och klarar dom som jag tycker håller mig intresserade.

Vi kan lugnt konstatera att vi tycker olika. Jag anser att för att uppleva ett spel bör man lira klart det. Visst kan jag lira ett spel en timme för att sedan lägga det på hyllan för ett senare tillfälle men jag kan knappast påstå att man kan skaffa sig en rättvis uppfattning om spelet då man inte kört ut det.

en gamer för mig är en person som gillar spel och har det som en framhävande hobby. Sen att vi vanliga dödliga med jobb och de vanliga begränsande 24 timmarna om dygnet så får man helt enkelt välja ut de spel som man själv anser vara värda sina hårt förvärvade pengar.

Jag ser upp till och har stor respekt för flerbarns föräldrar med jobb som lyckas ha denna tidskrävande hobby då jag utan barn har svårt att hitta tillfredställande tid till den.

enligt mig är alla som gillar, spelar och kan lite om spel är en gamer om man så nu vill kalla sig det.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

jag gick från cod4 på pc till cod4 på xbox med dator skärm. De va roligare på xbox för där hade jag fler irl vänner. köpte sen även cod mw2 och black ops. Men nu har jag just beställt en ny dator!

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lecont:

Nej. Blizzard gör inte konsol spel.

FEL!!! Diablo 3 kommer till consol

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag fick från Xbox 360 till PC ganska nyligen, där jag har spelat CoD i några år. Jag kände sjukt stor skillnad när det gäller v-sync osv (i Crysis 2 och BF3 betan). Har nästan bara kört CS på dator förrut. Först var det helt omöjligt att spela, men sen var det ju hur gött som helst. Ångrar inte det inte en enda sekund!

Permalänk

tangentbord o mus = bäst i fps,
konstigt att de inte kommer på bredare front till konsoler iomed att man kan skicka massa meddelanden och dylikt där också.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

mjo typ jag har tänkt att jag skaffar ett till 5850 sen har jag datorn tills den blir en gammal p4 (om man ska se en p4 idag)
tror spelandet kommer försvinna snart (är 18) men med flickvän och det går såpass bra med henne så tror efter skolan blir de jobb sen resa sen ser man var framtiden tar oss så jag har inte mkt kvar av mitt "spelande" :/ tyvärr

tänkte säga att det blir nog en konsoll sen efter att inte satsa allt på en dator men... få se, har inga polare som lirar ständigt xbox så vad gör man.. datorn gäller då fast man har en 360

Se det från den ljusa sidan, du kommer få actionfyllda kvällar med bingolotto och antikrundan på tv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Gick från dator till xbox och kan säga att det var ett av de bättre valen som jag har gjort.
Spelade mest fps på pc, men efter att ha spelat nfs och forza 3 & 4 på xbox så blev jag kär i bilspel. Ska snart köpa en ratt och lira forza 4 på heltid.
Iallafall till bf3 släpps, då blir det pc ett tag

Sammanfattning: Har du råd att köpa ett xbox med god marginal så är det lätt värt att chansa, gillar du inte det: sälj det. Gillar du det... ja du förstår. Men du måste testa både racing och fps på konsol(avstå från strategi, det värsta jag köpt ).

För mig var det ett bra köp, man vänjer sig vid kontrollen snabbt(en vecka sedan är du igång)

Permalänk
Medlem

Jag gick från ett lite "seriösare" spelande på PC till ett mer avslappnat spelade i soffan framför Xbox360 & Playstation 3.
Det känns skönare att slå ner sig i soffan en fredagkväll med några polare och spela.

Jag tror att det framförallt har med tid att göra.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Jag gick från ett lite "seriösare" spelande på PC till ett mer avslappnat spelade i soffan framför Xbox360 & Playstation 3.
Det känns skönare att slå ner sig i soffan en fredagkväll med några polare och spela.

Jag tror att det framförallt har med tid att göra.

Tid är nog en faktor för de flesta ja.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag har gått från pc till konsol
och för ungefär ett år sen från konsol till pc.

Vissa spel spelar sig bättre på pc och andra på konsol.
Det är aningen skönare att spela på konsol, då jag har en go fåtölj till det osv.
Men det är roligare att spela på PC då man har val som TS ,ventrilo, mumble osv.
Möjligheterna är större på PC enligt mig, men det är inte många som verkar förstå det nu för tiden :/

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 360-kontroll till PC. Nu har jag ingen anledning att hålla på med sega konsoler.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jyhan:

Jag har en gång i tiden alltid haft värstingdator till för ett par år sedan 2006 köpte jag datorn som jag sitter på nu. 2008 köpte min 360 och jag ångrar mig inte en sekund och har aldrig ens reflekterat över det att jag har övergett PCn som spelplattform.

Varför? (Nu vill jag inte ha en massa folk som försöker övertyga mig om att PCn är bättre att spela på blablabla m.m. för jag vet redan vad jag gillar bäst och det finns ingen som kan ändra på den åsikten)

* Man sitter betydligt skönare i soffan framför 50 tums plasma tvn (jo jag vet att man kan koppla in datorn till tvn men känner mig inte så sugen på det då jag har bränt ett flertal HDMI portar på förra tvn).

* Jag gillar känslan bättre att spela med handkontroll, visst man siktar inte fullt lika bra som med mus & tangentbord men däremot så är känslan betydligt bättre med handkontroll och idag skulle jag inte klara mig utan rumble funktionen till ett spel.

* Man slipper det ständiga uppgraderandet av datorn. Ska man maxa alla spel idag, iallafall köra på höga inställningar så får man ständigt köpa nytt. Det känns rätt surt då man köpte en dator för 16k för att sedan knappt tre år senare är totalt värdelös och kan inte ens köra spel på low. Själv så är jag så ruskigt less på den där uppgraderingscirkusen så då tycker jag det är bättre att köpa en konsol var 5-7 år. Och nej, det är inte samma sak att spela på low på PC som att spela på konsol för grafiken på konsolerna är långt snyggare än low på PC.

* Spelen är anpassade efter din hårdvara och fungerar så bra som det nästan bara går. Inga störande buggar, spelen flyter på bra, inte alltid men oftast. Det är någonting jag gillar att spelen anpassas efter hårdvaran och inte tvärt om som på PC.

* Spelen ser väldigt bra ut rent grafiskt denna generation. Förut har det alltid varit väldigt stor skillnad grafiskt sett mellan konsoler och PC men denna generation då konsolerna är så pass kraftfulla för att vara konsoler så är det inte så vansinnigt stor skillnad. Har en kompis som alltid kör alla nyaste PC spel på max grafik och det som skiljer är att det är mer högupplösta texturer, längre draw distance och såklart högre upplösning. Själv så tycker jag det absolut inte är värt att börja punga upp en massa pengar på en spel datorn för den lilla faktiska skillnaden det är idag rent grafiskt mellan PC och konsolerna.

Crysis 2 konsol vs PC: http://www.gamereactor.se/nyheter/26919/Crysis+2+vs+Crysis+2/

Rage konsol vs PC: http://www.gamereactor.se/nyheter/29459/Grafikduell%3A+Rage+v...

* Nu till det absolut viktigaste av allt, Spelen. Fler och fler spel idag blir konsol exklusiva. Dem allra bästa spelen som släpps idag är faktiskt konsol exklusiva såsom Super Mario Galaxy, Zelda, Metriod, Gears of War, Alan Wake, Halo, Little Big Planet, Uncharted, Ratchet & Clank, Killzone, Risistance, Castlevania, Heavy Rain, plus många många fler, det där var bara spelen jag kunde komma på rent sporadiskt. För mig är dem spelen ett måste så då när man ändå har alla konsoler så kan man ändå spela alla andra spel som släpps också eftersom att alla spel som släpps kommer ju ändå till konsol. Dem få spelen som inte kommer till konsol brukar ändå aldrig tilltala mig och jag klarar mig alldeles utmärkt utan dem spelen.

Summan av kardemumman är att det är inte värt för fem öre idag att köpa sig en speldator då alla spel ändå i grund och botten är gjorda för konsolerna och det är den plattform som spelen är utvecklade till som är den bästa versionen. Sista spiken i kistan för PC gaming för min del sattes när jag köpte 360 och jag kommer förmodligen aldrig någonsin igen börja spela på PCn för det är inte värt det helt enkelt.

Bästa spelen ?
Skulle nog säga att alla där utom Halo och Heavy Rain är skitspel, men det är smaksak.
Sen så har du nog glömt alla bra spel på PC, Stalker, The witcher, Men of War, Total war, World in conflict, ARMA, Dawn of war, company of heroes, Hearts of Iron.
Det där är bara en försmak av alla utmärkta spel på PC.
Så sluta snacka skitsnack.
Sen är min dator 1 år gammal, kostade 9000kr, o jag maxxar 99% av alla spel, utom Metro o BF3 såklart, samt kanske crysis, dock inte orkat testa.
Min bror har en dator för 5000kr, kör alla spel på medium/high, och low i BF3 ser SÅÅÅ mycket snyggare ut än grafiken på konsol, äger ett Xbox 360 så jag vet.
Och tänk på att PC spel är i snitt 200kr billigare än konsol.
Nu kommer du avfärda alla mina argument, och kalla mig en arg PC-gamer som du alltid gör, för tydligen blir vi arga så fort ordet konsol blandas in i diskussionen, men du blir ju nästintill tokig så fort nån gillar PC eller tycker det är bättre än konsol.

Edit: Glömde nästan, visst ser Crysis 2 bra ut på alla plattformar, dock nämner du inte att det droppar ner till ~15fps ibland när man spelar multiplayer på konsol, enligt mig är det helt enkelt inte okej.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jag håller absolut med MSIOCGenie.
En dator behöver inte vara särskilt dyr och man behöver absolut inte uppgradera varje år. Jag har en dator som är 1.5 år (gammal) och den fungerar utmärkt till spel och den datorn kommer jag ha kvar i många år framöver.

Dessutom så måste nästan alla ha en dator oavsett man spelar på konsoll eller inte, jag måste ha en arbetsdator eftersom jag pluggar. Mina arbeten gör jag vid datorn (vem gör examinationsuppgift på en skrivmaskin?) och jag måste alltid kunna hålla kontakt med min familj, kompisar och kollegor. När man ändå måste ha en dator så är det inte så dyrt att lägga till en liten peng för ett bra grafikkort så att man får en arbetsmaskin + spelmaskin i ett.
Om jag hade varit en konsollsnubbe så hade jag ändå behövt en dator. Så jag hade inte tjänat på att köpa en konsoll eftersom jag måste ha tillgång till en dator och förmodligen hade haft en bärbar dator för 8.000:-.
Nu har jag istället en stationär som kostade mig runt 10.000:-. Jag får då en utmärkt arbetsdator + speldator i ett för mindre pengar än om jag hade köpt en konsoll + bärbar dator. Sedan tycker jag det är så mycket roligare att spela spel på dator, exklusiva spel som Total War kan man inte ens spela på konsoll vilket för mig är grymt viktigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Bästa spelen ?
Skulle nog säga att alla där utom Halo och Heavy Rain är skitspel, men det är smaksak.
Sen så har du nog glömt alla bra spel på PC, Stalker, The witcher, Men of War, Total war, World in conflict, ARMA, Dawn of war, company of heroes, Hearts of Iron.
Det där är bara en försmak av alla utmärkta spel på PC.
Så sluta snacka skitsnack.
Sen är min dator 1 år gammal, kostade 9000kr, o jag maxxar 99% av alla spel, utom Metro o BF3 såklart, samt kanske crysis, dock inte orkat testa.
Min bror har en dator för 5000kr, kör alla spel på medium/high, och low i BF3 ser SÅÅÅ mycket snyggare ut än grafiken på konsol, äger ett Xbox 360 så jag vet.
Och tänk på att PC spel är i snitt 200kr billigare än konsol.
Nu kommer du avfärda alla mina argument, och kalla mig en arg PC-gamer som du alltid gör, för tydligen blir vi arga så fort ordet konsol blandas in i diskussionen, men du blir ju nästintill tokig så fort nån gillar PC eller tycker det är bättre än konsol.

Edit: Glömde nästan, visst ser Crysis 2 bra ut på alla plattformar, dock nämner du inte att det droppar ner till ~15fps ibland när man spelar multiplayer på konsol, enligt mig är det helt enkelt inte okej.

Dessa spel som du nämner till PC intresserar inte mig och sedan så kommer The Witcher 2 till 360 och PS3. Strategispel intresserar inte mig för fem öre.

Sedan att konsolerna har dem bästa exlusiva spelen är ett faktum och går inte att förneka.

The Legend of Zelda: A Link to the Past - fast till snes. 95% Baserat på 30 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/game-boy-advance/the-legend-of...

The Legend of Zelda: Ocarina of Time - 99% Baserat på 22 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/nintendo-64/the-legend-of-zeld...

The Legend of Zelda: Majora's Mask - 95% Baserad på 27 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/nintendo-64/the-legend-of-zeld...

The Legend of Zelda: The Wind Waker - 96% Baserat på 80 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/gamecube/the-legend-of-zelda-t...

The Legend of Zelda: Twilight Princess - 95% Baserat på 73 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/wii/the-legend-of-zelda-twilig...

Super Metroid till snes. Dock så är det väldigt svårt att hitta recensioner till ett sånt gammalt spel men enligt mig och rankad på bland annat gamereactor som en utav världens bästa spel (tror spelet hamnade på 6e plats).
http://www.metacritic.com/game/wii/super-metroid

Metroid Prime - 97% Baserad på 70 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/gamecube/metroid-prime

Metroid Prime 2: Echoes - 92% Baserat på 60 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/gamecube/metroid-prime-2-echoe...

Metroid Prime 3: Corruption - 90% Baserat på 62 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/wii/metroid-prime-3-corruption

Super Mario 64 - 94% Baserat på 13 recensioner (dock ett gammalt spel) korat som världens bästa spel enligt gamereactor.
http://www.metacritic.com/game/nintendo-64/super-mario-64

Super Mario Galaxy - 97% Baserat på 73 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/wii/super-mario-galaxy

Super Mario Galaxy 2 - 97% Baserat på 88 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/wii/super-mario-galaxy-2

Resident Evil 4 - 96% Baserat på 82 recensioner. (Jag vet att det finns en PC port men den blev inte direkt lyckad om man säger så)
http://www.metacritic.com/game/gamecube/resident-evil-4

Little Big Planet - 95% Baserat på 85 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/littlebigplanet

Little Big Planet 2 - 92% Baserat på 85 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/littlebigplanet-...

Red Dead Redemption - 96% Baserat på 96 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/red-dead-redemption

Killzone 2 - 91% Baserat på 95 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/killzone-2

Uncharted 2: Among Thieves - 96% Baserat på 105 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/uncharted-2-amon...

Halo: Combat Evolved - 97% Baserat på 68 recensioner. (Jag vet att det finns en PC port men den blev inte direkt lyckad om man säger så)
http://www.metacritic.com/game/xbox/halo-combat-evolved

Halo 2 - 95% Baserat på 91 recensioner. (Jag vet att det finns en PC port men den blev inte direkt lyckad om man säger så)
http://www.metacritic.com/game/xbox/halo-2

Halo 3 - 94% Baserat på 86 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/halo-3

Halo: Reach - 91% Baserat på 99 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/halo-reach

Gears of War - 94% Baserat på 88 recensioner. (Jag vet att det finns en PC port men den blev inte direkt lyckad om man säger så)
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/gears-of-war

Gears of War 2 - 93% Baserat på 90 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/gears-of-war-2

God of War - 94% Baserat på 75 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/playstation-2/god-of-war

God of War II - 93% Baserat på 70 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/playstation-2/god-of-war-ii

God of War III - 92% Baserat på 101 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/god-of-war-iii

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty - 96% Baserat på 42 recensioner. (Jag vet att det finns en PC port men den blev inte direkt lyckad om man säger så)
http://www.metacritic.com/game/playstation-2/metal-gear-solid...

Metal Gear Solid 3: Subsistence - 94% Baserat på 53 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/playstation-2/metal-gear-solid...

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - 94% Baserat på 82 recensioner.
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/metal-gear-solid...

Därmed har jag bevisat att jag har rätt och du har fel och därmed har konsolerna världens bästa exklusiva spel.

Nu vill jag har en minst lika lång lista med enbart PC exklusiva spel som har fått lika bra betyg på Metacritic, gärna några spel från denna generation så du kan styrka att PCn fortfarande är den bästa plattformen när det gäller spel. Gärna innovativa och nyskapande spel också. Make your move.

Så det är nog du som ska sluta snacka skit.

Har slagit igång ett par PC spel på min dator med den lägsta grafiken och det ser ordagrant ut som ren dynga så att säga att PC spel på low är snyggare än konsolspel är också skitsnack. Konsolerna briljerar med sin grafik jämfört om jag skulle slå igång spelen på min dator med lägsta grafiken om man ens får igång spelen.

Sedan det är ingen revolutionerande skillnad när det gäller den faktiska skillnaden mellan konsolerna och PC.

Crysis 2 PC vs Xbox 360:
http://www.gamereactor.se/nyheter/26919/Crysis+2+vs+Crysis+2/

Crysis 2PC vs 360 vs PS3 HD video:
http://www.gametrailers.com/video/review-hd-crysis-2/712015

Bad Company 2 PC vs 360:
http://www.eurogamer.net/videos/digitalfoundry-battlefield-ba...

Bad Company 2 PC vs 360 vs PS3:
http://translate.google.de/translate?js=y&prev=_t&hl=de&ie=UT...

Metro 2033 PC vs 360:
http://translate.google.de/translate?js=n&prev=_t&hl=de&ie=UT...

Metro 2033 ser väldigt bra ut på 360 trotts de skyhöga systemkraven som dem senaste high end korten då spelet begav sig.

Som jag kan se och döma utav bilderna och videorna så är inte grafikskillnaden gigantisk och inte flera generationer före som enligt vissa på detta forum.

Konsolspel är inte 200kr dyrare än PC spel. Ca. 100kr men det är gärna någonting jag betalar för att spelen ska vara optimerade till just den hårdvara jag spelar med och fri från jobbiga och störande buggar.

Jag rekomenderar att kolla priserna från http://www.zavvi.com/ och billigare butiker istället för Game och Gamestop.

Ni är ju oftast arga PC spelare så fort man nämner ordet konsol i någon mening. Jag vet inte hur många otrevliga svar jag har fått för att jag har diskuterat sakligt.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk

Att det skull vara lagg och fördröjningar på en tv är bara bullshit. Eller så sitter ni på en ruskigt dålig tv.

Har du inte en bra tv föreslår jag att du stannar kvar som pc-gamer, annars så finns det många fina titlar som inte ens finns på pc.

Men personligen skulle jag aldrig
Kunna välja bort någon av mina spelplattformar och tvingas man välja på grund av kostnadsfrågan är det helt enkelt en fråga om smak och tycke. Fick jag välja mellan ps3 och Xbox så skulle ps3 och pc ryka direkt. Men nu spelar jag lika mycket på alla tre, dock i perioder.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|