råd vid köp av diskar

Permalänk
Medlem

råd vid köp av diskar

hejsan!

nu är det dags at köpa diskar, och jag hade tänkt mig ett par WD 8mb cashe. Ska köra raid 0 på dessa och hade tänkt mig 120gig x 2. Dessa kostar ca 2000kr st, är de det bästa alternativet? kommer priset gå ned? ska köpa dem såfort lönen kommer, den 25:e eller möjligen vänta en vecka efter det..

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Priset på diskar (som med nästan all annan datorhårdvara) har alltid gått stadigt neråt (kanske inte så det märks från månad till månad, men nästan). Väntar du, kommer du att få större diskar för lägre pris, men å andra sidan har du inga diskar tills dess...
Och oavsett när du köper, kommer du alltid att känna dig lurad när samma disk är 200 spänn billigare bara en liten stund senare.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

ehm stack har du en 78" skärm?

Permalänk
Medlem

läs vad han skriver?

Totalt bla bla bla 78"skärm

Visa signatur

In a world in which we are all slaves to the laws of gravity, I'm proud to be counted as one of the freedom fighters.
http://www.fallskarm.com

Permalänk
Medlem

Är det nån som har raidat 2 stycken WD med 8 meg cache?? Jag funderar också på en sån lösning... det jag undrar är om man tjänar så mycket i prestanda, för WD diskarna ska väl vara ganska så snabba??

eller så struntar jag i raiden och kör diskarna separat...

Har ett K7T266 Pro2-RU, kortet har raidfunktion men jag har aldrig testat det, är det nån som har testat raídfunktionen så hör av er med era synpunkter.