Permalänk
Medlem

Asus P8P67 PRO REV B3 problem

Ja, inte första tråden om detta moderkort. Men fick inte något helt konkret svar. Kör med Asus P8P67 PRO REV B3 och Corsair 4GB XMS3. När jag startar datorn lyser dram_led och ibland blinkar cpu_led till. Lyckades starta datorn en gång genom att trycka in MemOK! knappen och installera windows. Var inne i ungefär en timma. Nästa dag så kunde jag inte starta den, fick ingen bild och dram_led lyser hela tiden. Testade byta plats på ram minnena och det har inte hjälpt. Är det problem med ramet eller moderkortet? Tacksam för alla upplysningar.

Permalänk
Medlem

Har samma problem själv.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk

Använder du senaste BIOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tObber166:

Använder du senaste BIOS?

Nej, jag hann inte uppdatera

Permalänk

Testa att starta systemet med 1 ram sticka åt gången, för att utesluta att ram minnena är problemet.

Permalänk
Medlem

Läs i instruktionsboken hur man resetar CMOS ska finnas en knapp/bygel man flyttar detta funkade för min bror, han hade exakt samma problem med igen bild. (Detta skall göras utan kontakten i)

Permalänk
Hedersmedlem

The G, var snäll och låt bli att bumpa din tråd då det är emot reglerna utan vill du få tråden att leva så gör uppdateringar där du ställer nya frågor eller förtydligar dig.

Tack

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av heejhopp:

Läs i instruktionsboken hur man resetar CMOS ska finnas en knapp/bygel man flyttar detta funkade för min bror, han hade exakt samma problem med igen bild. (Detta skall göras utan kontakten i)

Testade detta. Funkade fint i ungefär 1 timma sen fick jag bluescreen. Testade igen. Funkade fint i ungefär en timma sen crashade datorn. Testade igen. Inget hände.
Ska skicka tillbaka det nu.