Instalera Win 7, Datorn hittar inte hårddisken

Permalänk
Medlem

Instalera Win 7, Datorn hittar inte hårddisken

Hej,

Har en HP pavillion dv6.

Har strulat till det i windows och raderat bort partitionen och nu försöker jag installera om windows då datorn inte längre kommer in i windows.

Jag har lagt över windows 7 på en usb och när den väl kommit in för att installera så frågar windows var den ska installeras. Men i menyn över patritoner så finns inte hårddisken utan bara recovery disken och två små till.

Citat:

Såhär står det :

Disk 0 Partition 1 Size :199mb Free space : 181mb

Disk 0 Unallocated Space Size : 9.0mb free space : 9.0mb

Disk 0 Partrtion 3: RECOVERY 14.7GB Free space : 2.4GB

Att skapa ny Patrition funkar inte för det går inte att klicka på. Allt annat går förutom "New" , Vad gör man nu ?

På unallocated space kan man inte klicka på något förutom refresh och load driver.

Hur gör jag nu ?

Hur får jag tillbaka hårddisken i menyn så att jag kan installera win 7 ?

Permalänk
Medlem

Lät väldigt skumt så googlade lite.. hittade denna tråd som nog kan hjälpa: http://www.sevenforums.com/installation-setup/34853-common-in...

Permalänk

Jag hade ett liknande problem för en tid sedan.
Om du har fler diskar i datorn så prova med att koppla ur dem fysiskt!
I mitt fall verkade det som att datorn inte visste vilken disk den skulle välja?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]