Acer på annons hos El-Giganten 4990:-

Permalänk
Medlem

Acer på annons hos El-Giganten 4990:-

skall bara kolla film och surfa, inga spel eller andra krävande saker. MEN ! vill kunna stoppa i en ssd disk i den, funkar det?

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Permalänk
Avstängd

Horribelt rikssämst gfxkort i!

Permalänk
Medlem

dvs inte köpa ?

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat på den här. Jag tyckte den lät ganska schysst, men å andra sidan är jag inte så insatt. Hur pass dåligt är grafikkortet? Jag vill kunna spela spel på den, bland annat SC2 (och även gärna Diablo3 senare), även om grafikinställningarna inte behöver vara de högsta. Det är helt uteslutet eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Intels integrerade grafikkort är inge bra för spel. Det TS var ute efter var dock inte någon speldator så jag begriper inte vad syftet är med bicepscurl´s inlägg.
För film och surf kommer grafikkortet fungera galant, samt övriga delar

Angående hårddisken så har laptopen i fråga inte extra platser för hårddiskar vad jag förstått vilket innebär att du måste ersätta den som för närvarande sitter i med en SSD. Men det skall inte vara några problem att byta ut originaldisken mot en SSD.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av den datorn.
Kan den vara bra för surf, film, svt play, köra Office-paketet och lite enklare Photoshoppande ibland?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har också kollat in denna dator. Hade tänkt använda den som skoldator, skriva arbeten (Office-paketet), surfa, kolla film. Men även att kunna spela nya spel vore ett plus i kanten. (Räcker grafikkortet långt spelmässigt?)

Kan denna dator vara något för mig? Den känns otroligt prisvärd för cirka 5 000 kr, som är min budget också för den delen.

Permalänk
Medlem

Nej Nej, Intel HD Graphics är inte för spel!
För surfa och film funkar det.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

att spela moderna spel på bärbar under 6000 är ett minne blott tyvär, men sen behöver man alltid inte spela moderna spel. Har en laptop med 32mb grafikminne och kan köra lite minecraft online (Inte offline dock)

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Den här borde man kunna spela mindre krävande spel såsom SC2 och Diablo 3. http://cdon.se/hemelektronik/acer_as5742g-486g50mnkk_i5-480_6... Bra grafikkort för det priset måste man ändå säga. Jag beställde en igår, lite tråkigt att byggkvalitén inte är någon vidare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ludzee:

att spela moderna spel på bärbar under 6000 är ett minne blott tyvär, men sen behöver man alltid inte spela moderna spel. Har en laptop med 32mb grafikminne och kan köra lite minecraft online (Inte offline dock)

Det finns ett flertal datorer mellan 5-6K som funkar utmärkt till moderna spel.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garmen:

skall bara kolla film och surfa, inga spel eller andra krävande saker. MEN ! vill kunna stoppa i en ssd disk i den, funkar det?

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Utmärkt dator för dina behov, mer prisvärd finns nog inte!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Sammanfattat om denna dator:

Ska du spela, köp ej.
SKa du surfa, word, titta på film (HD 3000 ska klara full hd) så är det ett bra köp, 5000 för en SB i7!? Gogogo

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/acer_as7560-6344g50mnkk_amd_a6-3...

Grym dator, grymt pris, BRA FÖR SPEL! och 17,3 tums! the end.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Till att börja med.. Det är en Acer. Gör inte misstaget att köpa en Acer eller emachines då det är dem sämsta datorerna jag någonsin har använt, även min systers Acer börja i princip brinna upp av lite surfande. Dem har väldigt dålig planering och blir riktigt riktigt varma, då blir dem även sega även om det är en i5, i7 eller vad för grymma saker den har i sig.. KÖP EJ!

Mitt råd, lägg ut en 1000lapp extra och du får en dator som presterar MINST 5gånger så bättre än den inom "SPEL"

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/hp...

Visa signatur

5950x, 32GB 3600, RTX 3090 Ti
Legion 5 Slim 7840hs, RTX4060

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noobonur:

Till att börja med.. Det är en Acer. Gör inte misstaget att köpa en Acer eller emachines då det är dem sämsta datorerna jag någonsin har använt, även min systers Acer börja i princip brinna upp av lite surfande. Dem har väldigt dålig planering och blir riktigt riktigt varma, då blir dem även sega även om det är en i5, i7 eller vad för grymma saker den har i sig.. KÖP EJ!

Mitt råd, lägg ut en 1000lapp extra och du får en dator som presterar MINST 5gånger så bättre än den inom "SPEL"

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/hp...

Min Acer är völdigt sval iaf och även vid spelande så känns den inte speciellt het i mitt knä.

Dock har min tjejkompis en gammal Acer som bara man startar den så bränner den i knäet. Så jag tror snarare att Acer har utvecklat sina datorer. Stör mig dock en del på tangentbordet och skärmen har inte de bästa vinklarna...

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Till att börja med.. Det är en Acer. Gör inte misstaget att köpa en Acer eller emachines då det är dem sämsta datorerna jag någonsin har använt, även min systers Acer börja i princip brinna upp av lite surfande. Dem har väldigt dålig planering och blir riktigt riktigt varma, då blir dem även sega även om det är en i5, i7 eller vad för grymma saker den har i sig.. KÖP EJ!

Mitt råd, lägg ut en 1000lapp extra och du får en dator som presterar MINST 5gånger så bättre än den inom "SPEL"

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/hp...

Det lät väl vettigt för det mesta, men sen rekommenderar du en billig HP som en tyst och sval dator?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Till att börja med.. Det är en Acer. Gör inte misstaget att köpa en Acer eller emachines då det är dem sämsta datorerna jag någonsin har använt, även min systers Acer börja i princip brinna upp av lite surfande. Dem har väldigt dålig planering och blir riktigt riktigt varma, då blir dem även sega även om det är en i5, i7 eller vad för grymma saker den har i sig.. KÖP EJ!

Mitt råd, lägg ut en 1000lapp extra och du får en dator som presterar MINST 5gånger så bättre än den inom "SPEL"

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/hp...

Acer eller HP? Pest eller kolera? Det är ingen större skillnad och HP gör långt ifrån perfekta datorer och att påstå att de är bättre än Acer... Nja.

Om jag haft begränsad budget hade jag inte varit rädd för Acer, hellre Acer än HP. Har flera bekanta som köpt sig billiga laptopar och Acerna tuffar på medans HP:arna lägger av.

Skrivet av illusi0n:

Det lät väl vettigt för det mesta, men sen rekommenderar du en billig HP som en tyst och sval dator?

Hehe som sagt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Acer eller HP? Pest eller kolera? Det är ingen större skillnad och HP gör långt ifrån perfekta datorer och att påstå att de är bättre än Acer... Nja.

Om jag haft begränsad budget hade jag inte varit rädd för Acer, hellre Acer än HP. Har flera bekanta som köpt sig billiga laptopar och Acerna tuffar på medans HP:arna lägger av.

Hehe som sagt.

http://cdon.se/hemelektronik/hp_pavilion_core_i7-2630qm_6gb_6...
Köpte denna idag men blev väldigt orolig över det du sa, är HP verkligen så dåligt !? Vad är det som är det som gör HP så dåligt? Om hp datorer bara lägger av sådär utan anledning så ska jag avbryta min order !:O

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

http://cdon.se/hemelektronik/hp_pavilion_core_i7-2630qm_6gb_6...
Köpte denna idag men blev väldigt orolig över det du sa, är HP verkligen så dåligt !? Vad är det som är det som gör HP så dåligt? Om hp datorer bara lägger av sådär utan anledning så ska jag avbryta min order !:O

Alla deras datorer är inte dåliga, så det behöver inte vara ett dåligt köp! Klicka dig in på notebookreview.com och kika i deras forum, du bör hitta en användartråd om just den datorn där.

Skrivet av Stefan93:

Sadjad .. grym dator .. en I7 Processor .. med 8 LOGISKA KÄRNOR SAMT! ett AMD 6770M På 2 GB video minne .. grym dator .. INTE ett dåligt val! säkert det bästa köpet du gjort för 7 tusen kronor .. seriöst jag har reviewat SKIT många datorer etc om hur bra dom är etc för det priset .. den du valde vid 7k graden är den bästa datorn man kan få för det priset .. och en annan sak .. inget SPECIELLT märke blir varmt snabbare än det andra kanske XPS lr MSI för jag ej ägt en sådan sj .. men utav egen experience blir dom varma pga folk som ej tar hand om datorerna och låter dom ligga på sängen där den hinner bli skit varm och eventuellt stängs av och därifrån får man SÄMRE firmware .. jag har formaterat om flera bärbara där dom blir bättre dvs heat wise men inte bättre i firmware då dom blir ju sämre med åren ofc? och en annan sak .. kör MSCONFIG så fort du fått datorn och inaktivera allt förutom anti viruset och det du anser är värt att ha när windows startar ! på så sätt så sparar du datorn en massa el ETC .. och ett sista råd då detta har blivit ett tal/en bok .. HA INTE I BATTERIET OM DU EJ BEHÖVER DET! sett en massa åsnor som har i batteriet och över laddat det då kapaciteten blir sämre!

Christ, en punkt istället för två och radbrytning/styckesindelning, snälla!

Det är väl klart att olika märken har olika kvalitet och har olika konstruktioner vilket gör att de blir olika varma.

Att du sen har reviewat "skit många" datorer säger väl inte så mycket, på något sätt får jag en känsla av att dessa 'recensioner' mer är 5min wow på polarens dator. Ang. batterier så slutar moderna batterier att ladda när de nått 100% och datorn övergår till att ta ström från elnätet.

Sen får du gärna googla ordet firmware, jag tror att du blandat ihop det med något annat.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Sadjad .. grym dator .. en I7 Processor .. med 8 LOGISKA KÄRNOR SAMT! ett AMD 6770M På 2 GB video minne .. grym dator .. INTE ett dåligt val! säkert det bästa köpet du gjort för 7 tusen kronor .. seriöst jag har reviewat SKIT många datorer etc om hur bra dom är etc för det priset .. den du valde vid 7k graden är den bästa datorn man kan få för det priset .. och en annan sak .. inget SPECIELLT märke blir varmt snabbare än det andra kanske XPS lr MSI för jag ej ägt en sådan sj .. men utav egen experience blir dom varma pga folk som ej tar hand om datorerna och låter dom ligga på sängen där den hinner bli skit varm och eventuellt stängs av och därifrån får man SÄMRE firmware .. jag har formaterat om flera bärbara där dom blir bättre dvs heat wise men inte bättre i firmware då dom blir ju sämre med åren ofc? och en annan sak .. kör MSCONFIG så fort du fått datorn och inaktivera allt förutom anti viruset och det du anser är värt att ha när windows startar ! på så sätt så sparar du datorn en massa el ETC .. och ett sista råd då detta har blivit ett tal/en bok .. HA INTE I BATTERIET OM DU EJ BEHÖVER DET! sett en massa åsnor som har i batteriet och över laddat det då kapaciteten blir sämre!

Vad är det för skumma datorer som bytar firmware till något sämre med tiden?

Att lyckas överladda batteriet på en ny dator är svårt. Anledningen till varför man skall ta ut det när man inte behöver det är för att batteriet skall slippa att bli varmt. Batterier gillar inte att vara onödigt varma.

Sedan så vet jag av egen erfarenhet (har dock inte reviewat skitmånga datorer) att värmeutveckling skiljer sig väldigt mycket mellan datorer. Jag har haft värst upplevelser med HP's gamla AMD-datorer. Nyare datorer från HP har jag ingen större erfarenhet utav och kan säkert vara helt ok. Min egna Acer 3820TG har två fläktar, en för CPUn och en för den dedikerade GPUn som enbart går om GPUn används. Detta på bekostnad av DVD-läsare såklart, men vid de få tillfällen jag behöver DVD-läsare så kör jag en extern och pluggar in i USB-porten.

Permalänk
Medlem

Menade inte firmware menade bara att komponenterna blir sämre och kan slitas dno vilket ord val jag borde använt .

Och ang batteriet visste jag ej att det inte kan överladdas .. men ur egen experience har polare haft datorer (skol datorer som använts i ca 2,5 år nu) där dom blivit tvungna att byta batteri till ett nyare för att det andra batteriet ej kan köras utan ström kabeln (pga överladdning) .. venne om nyare modeller som sagt det här är en HP Probook 4510s.

Och det jag menade med att olika märken inte är sämre än andra när det gäller värme då menade jag att inget märke är SPECIFIKT dåligt när det gäller heat .. kanske en SPECIFIK modell, JA . men Inte ett specifikt märke nej .. den som säger att Hp är sämre än ACER har fel det skiftar från modell till model antar jag ..

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.