Permalänk

Custom Mekaniska tangentbord!

Snackade precis med ägaren av http://www.wasdkeyboards.com/ och han säger att de ska få in Svensk layout i december

om priset är bra och frakten inte allt för dyr så blir detta det perfekta tangentborderd! bruna switchar! yay! (de har flera olika)

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Kul, är borden något att ha då?

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, finns de i tenkeyless layout också?

Permalänk
Medlem

Gah, nice men synd att dom inte hade rosa tangentfärg.

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Tack för tipset, finns de i tenkeyless layout också?

som det ser ut på det tangentborder de har just nu så kör de på full layout men vem vet, i december låter de som att de vill expandera så man vet aldrig. om ni har frågor kan ni maila: weyman@wasdkeyboards.com han svarar efter 1-2dagar

edit: Det billigaste fraktalternativet går på 230kr och deras "less custom modell" som du inte kan modda alla knappar på går på 817kr, sen vet jag inte om det blir tull och sånt men tusen lappen för ett semi-custom tangentbord låter väldigt bra tycker jag!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant sida, jag gillar starkt att man kan konfigurera layouten så pass mycket, hoppas bara inte detta begränsas i takt med att de får fler beställningar. Jag kommer i alla fall att följa sidan och kanske beställa ett bord sedan när den svenska layoten kommer.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Kan man inte ändra bredden på spacebaren, dela på den eller ta bort numpad är det inte "custom" alls. Skulle gärna kunna justera hur mycket varje rad är offset efter varandra också eftersom linjerna 1-Q-A-Z, 2-W-S-X osv. är långt ifrån raka vanligtvis.

Detta företag byter inte ens plats på vilka tangentkoder som sänds till datorn vilket medför att man fortfarande måste genomföra en ommappning på alla datorer man sätter sig ner vid. Det som står på tangenterna är ju inte värt något i sig. Vill man ha färgade tangenter kan man beställa sådana av valfritt plastföretag som tillverkar tangenter.

Permalänk
Medlem

Den här forumdelen kan vara av visst intresse, särskilt stickyn "Estimated Timeline for New Products".

Kommer nog bli en ISO-bräda med mx reds för mig i december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fras:

Kommer nog bli en ISO-bräda med mx reds för mig i december.

Ska du gama med den (mx reds) kanske du ska se till att ha en bred Shift såsom amerikanska tgb. Så att du kan gama på ESDF lättare.

Permalänk
Medlem

Bred skift för att...? Och varför ESDF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fras:

Bred skift för att...? Och varför ESDF?

Ja du, man får mer tillgång till tangenter omkring fingrarna: Q, W, A för att inte tala om att man får bättre tillgång till sifferraden.
Bred skift för att det ska kännas likadant som att gama WASD på ett ISO-tgb. Behövs ju givetvis inte. Men skift använder i alla fall jag ofta i MMOGs.

Permalänk
Medlem

Aha, klarar mig bra med WSAD nog : P
Tycker iso-skiften verkar funka bra med esdf, men det är väl mer en smaksak.

Permalänk
Medlem

Plus att liten entertangent är lika med hatobjekt nr1
Avskyr tangentbord med den lilla entertangenten

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Haha mm! Man kan ju inte snärta till enter lika enkelt då.

Permalänk

O_o självklart kommer den nordiska layouten med stor enterknapp

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Vi sade inget annat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewgh:

Kan man inte ändra bredden på spacebaren, dela på den eller ta bort numpad är det inte "custom" alls. Skulle gärna kunna justera hur mycket varje rad är offset efter varandra också eftersom linjerna 1-Q-A-Z, 2-W-S-X osv. är långt ifrån raka vanligtvis.

Detta företag byter inte ens plats på vilka tangentkoder som sänds till datorn vilket medför att man fortfarande måste genomföra en ommappning på alla datorer man sätter sig ner vid. Det som står på tangenterna är ju inte värt något i sig. Vill man ha färgade tangenter kan man beställa sådana av valfritt plastföretag som tillverkar tangenter.

va?
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/custom-keyboa...

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag kanske missförstår, men: "This layout is only for the legends of the keys."