Ice cream sandwitch på min galaxy s ?

Permalänk
Avstängd

Ice cream sandwitch på min galaxy s ?

Hej, Köpte nyligen en galaxy s2, Kommer jag kunna använda android 4.0 på min lur? Och måste det laddas ner på pc först eller kan man uppgradera direkt via menyn i mobilen där det står "Programuppdatering" Än så länge finns det ingen, Men den kommer vara tillgänglig snart vad jag förstår?

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Citat:

Google och Samsung har dock lovat den nya mjukvaran bland annat för Nexus S, och HTC meddelar att de satsar på att uppdatera "så många enheter som möjligt".

Taget från sweC nyhet, om det betyder att den kommer till galaxy S vet jag inte, men för eller senare borde den väl komma.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av visenstam:

Hej, Köpte nyligen en galaxy s2, Kommer jag kunna använda android 4.0 på min lur? Och måste det laddas ner på pc först eller kan man uppgradera direkt via menyn i mobilen där det står "Programuppdatering" Än så länge finns det ingen, Men den kommer vara tillgänglig snart vad jag förstår?

Troligen kommer det komma till SGS2 men frågan är när, kan nog dröja några månader. Ifall du har en SGS (den gamla) är det nog tveksamt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Okej vad bra, Bara att vänta då Har galaxy s2

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Vad tror ni om chanserna för att Lg optimus x2 får den?
Vi har ju ännu inte fått gingerbread

Permalänk
Medlem

Lär ju komma snabbare än 2.3 uppdateringen till min LG P990 iallafal... jävla sugföretag....

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Har för mig jag läste att Google Nexus S kommer få 4.0, då borde Galaxy S få det då det är i princip identiska hårdvarumässigt. Om inte via Samsung så ganska garanterat via custom.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ziim0n:

Har för mig jag läste att Google Nexus S kommer få 4.0, då borde Galaxy S få det då det är i princip identiska hårdvarumässigt. Om inte via Samsung så ganska garanterat via custom.

Det låter för jävla bra

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Men hur är det där? Om vi säger att person X har rootat, kan han inte bara skicka in ROMen med android 4.0 från XDA forum på säg sin HTC sensation innan HTC har släpt 4.0 ICS till sensation?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ziim0n:

Har för mig jag läste att Google Nexus S kommer få 4.0, då borde Galaxy S få det då det är i princip identiska hårdvarumässigt. Om inte via Samsung så ganska garanterat via custom.

En port till Galaxy S lär säkert komma innan Samsung släppt sin uppdatering om de nu gör det men lär säkert dröja några månader innan vi får en update eller en fungerande port.

BWT: Om det är TS på bilden så här hon het.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Men hur är det där? Om vi säger att person X har rootat, kan han inte bara skicka in ROMen med android 4.0 från XDA forum på säg sin HTC sensation innan HTC har släpt 4.0 ICS till sensation?

ROMen måste skräddarsys för varje modell från källkoden. Google har sagt att de kommer släppa källkoden till ICS samtidigt som Nexus Prime. Efter det så lär det ta ett par månader innan det kommer till de populäraste telefonerna. Om det inte släpps tidigare officiellt.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoZo:

ROMen måste skräddarsys för varje modell från källkoden. Google har sagt att de kommer släppa källkoden till ICS samtidigt som Nexus Prime. Efter det så lär det ta ett par månader innan det kommer till de populäraste telefonerna. Om det inte släpps tidigare officiellt.

Menar du att htc är snabbare än xda? Det tvivlar jag starkt på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Har för mig jag läste att Google Nexus S kommer få 4.0, då borde Galaxy S få det då det är i princip identiska hårdvarumässigt. Om inte via Samsung så ganska garanterat via custom.

Så går det dock inte och resonera, då det är helt upp till Samsung att uppdatera Galaxy S. Bara ta ett exempel som Nexus One och HTC Desire, de har i princip samma hårdvara. Har Desire fått gingerbread? nej. Har Nexus One fått det? självklart.

Det är en stor skillnad på när man får uppdateringar mellan en nexus telefon och en från en annan tillverkare. Googles Nexus:ar får uppdateringarna mycket tidigare, och större sannolikhet att få dem överhuvudtaget. Det är en av fördelarna med dem.

SGS2 lär säkert få en ICS uppdatering ganska snart, men när den kommer vet bara Samsung och det kan i värsta fall ta en stund.

Bland inte ihop Galaxy S med Galaxy S2, ganska stor skillnad mellan dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Expertive:

Så går det dock inte och resonera, då det är helt upp till Samsung att uppdatera Galaxy S. Bara ta ett exempel som Nexus One och HTC Desire, de har i princip samma hårdvara. Har Desire fått gingerbread? nej. Har Nexus One fått det? självklart.

Det är en stor skillnad på när man får uppdateringar mellan en nexus telefon och en från en annan tillverkare. Googles Nexus:ar får uppdateringarna mycket tidigare, och större sannolikhet att få dem överhuvudtaget. Det är en av fördelarna med dem.

SGS2 lär säkert få en ICS uppdatering ganska snart, men när den kommer vet bara Samsung och det kan i värsta fall ta en stund.

Bland inte ihop Galaxy S med Galaxy S2, ganska stor skillnad mellan dem.

Desire har fått 2.3. Dock inte som ota.

http://www.swedroid.se/41198/htc-slapper-gingerbread-uppdater...

Permalänk
Skrivet av janne:

Så sant, fast jag likställer den där uppdateringen med att roota. Poängen var bara att det är skillnad på en Nexus mobil som är Googles mobiler och andra tillverkare även fast det kan röra sig om samma hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

En port till Galaxy S lär säkert komma innan Samsung släppt sin uppdatering om de nu gör det men lär säkert dröja några månader innan vi får en update eller en fungerande port.

BWT: Om det är TS på bilden så här hon het.

Namn: Dennis

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Menar du att htc är snabbare än xda? Det tvivlar jag starkt på.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe nej det menar jag inte. Men jag ser det inte som en omöjlighet att vissa tillverkare kan få ut det snabbare till vissa modeller.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem
Skrivet av Expertive:

Så går det dock inte och resonera, då det är helt upp till Samsung att uppdatera Galaxy S. Bara ta ett exempel som Nexus One och HTC Desire, de har i princip samma hårdvara. Har Desire fått gingerbread? nej. Har Nexus One fått det? självklart.

Det är en stor skillnad på när man får uppdateringar mellan en nexus telefon och en från en annan tillverkare. Googles Nexus:ar får uppdateringarna mycket tidigare, och större sannolikhet att få dem överhuvudtaget. Det är en av fördelarna med dem.

SGS2 lär säkert få en ICS uppdatering ganska snart, men när den kommer vet bara Samsung och det kan i värsta fall ta en stund.

Bland inte ihop Galaxy S med Galaxy S2, ganska stor skillnad mellan dem.

Vad pratar du om? Jag poängterade ganska tydligt att jag är medveten om att Slamsug kanske inte gör något så kommer det via port.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Vad pratar du om? Jag poängterade ganska tydligt att jag är medveten om att Slamsug kanske inte gör något så kommer det via port.

Du poängterade det delvis i ditt inlägg om man läser mellan raderna. Mitt syfte var som sagt bara att framför skillnaden mellan att få uppdateringar mellan en nexusmobil och en från annat märke även fast hårdvaran kan vara samma.

Jag ber om ursäkt om du tog illa upp på något sätt, det var inte min mening.