[Diskussion]Samsung Galaxy Nexus

Permalänk
Medlem

[Diskussion]Samsung Galaxy Nexus

Tänkte att det var dags för en Galaxy Nexus tråd där vi kan följa den kommande lanseringen (som väntas bli på tisdag den 11/10)! Nyligen läckte lite nya uppgifter ut om telefonen som sägs komma från en säker källa från google:

Skärm: 4.65-inch Super AMOLED HD display 1280x720
CPU: Dual-core 1.5GHz Exynos
Grafik: Dual-core PowerVR SGX543MP2
Batteri: 2,050mAh
Bredd: 9mm
OS: Android 4.0 Ice Cream Sandwich

Hoppas verkligen att dessa uppgifter stämmer! Då blir det ett givet köp för min del! 0,o

Video: http://www.youtube.com/watch?v=wh_Ynb2bDB8&feature=player_emb...

Källor:
http://www.gsmarena.com/source_close_to_google_reveals_real_n...
http://www.engadget.com/2011/10/06/samsung-galaxy-nexus-specs...

Dela gärna med er av mer info som ni kan hitta om telefonen!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Det va ju inga dåliga specs om de nu stämmer... Och så får vi se hur 4.0 blir också!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ja det verkar vara en monster mobil om detta stämmer. Gigantiskt skärm också vilket är verkligen något jag är ute efter! Tänkte köpa HTC HD2 men ska definitivt vänta och höra hur nya Nexus blir

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lite synd han inte vände så man fick se baksidan med.
hoppas på 8mp kamera och 1.5ghz annars blir de nog o vänta lite

. spännande på tis får vi svar.

pris 649dollar enligt nån sida vettafan om de stämmer.

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX

Permalänk
Medlem

Lanseringen uppskjuten. Tråkigt!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

inget nytt om kameran i denna?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Är denna tråd död?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Är denna tråd död?

Tycker vi återupplivar den

Har kollat in denna i ett par månader och är sjukt taggad att uppgradera från min 3gs! ICS och mobilen verkar otroligt bra, började tveka lite när jag såg att dom tagit en äldre GPU men efter att ha läst att dom klockat upp den till galaxy s2:s prestanda så blev jag lungn

Jag ska personligen köpa en skulle vara kul om någon hade någon aning när den börjar ploppa upp i sverige?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Är Galaxy Nexus samma telefon som Nexus Prime eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Är Galaxy Nexus samma telefon som Nexus Prime eller?

Yes!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av Zcorc:

Okey tackar. Tror det blir en Galaxy Nexus för min del. Det börjar bli dags att uppgradera från en 3Gs och har tröttnat ganska så mkt på Apple, tycker android värkar så mkt bättre på nästan allt.

Permalänk
Medlem

Kollade också in den här, står och velar mellan denna eller vänta på den uppgraderade Samsung Galaxy S2 HD LTE

Svårt faktiskt.

Har en Xperia Arc så man står inte i akut behov av ny nalle, men man är ju sugen på allt gottigt som kommer i dom nya nallarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Tycker vi återupplivar den

Har kollat in denna i ett par månader och är sjukt taggad att uppgradera från min 3gs! ICS och mobilen verkar otroligt bra, började tveka lite när jag såg att dom tagit en äldre GPU men efter att ha läst att dom klockat upp den till galaxy s2:s prestanda så blev jag lungn

Jag ska personligen köpa en skulle vara kul om någon hade någon aning när den börjar ploppa upp i sverige?

Med en inkkomst på dryga 200 kr i månaden (Nej jag är inte vuxen ) så kanske det blir en SGS2 för min del, kommer säkert droppa i pris efetr att den här har kommit. Kommer säkert få officiell uppdatering annars kan man flasha in Cyanogen eller MIUI Fast landar den runt 4-4,5K så kanske det blir en ändå.

OnTopic: Bara jag som tycker nya ICS dockan är stor och ful, detta går ju och ändra iof men känns som att de har utvecklat den för handikappade

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Hedersmedlem

Överväger att köpa den, känns som en ganska kompetent telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

OnTopic: Bara jag som tycker nya ICS dockan är stor och ful, detta går ju och ändra iof men känns som att de har utvecklat den för handikappade

Tror dom försökt göra den "lättare" för att kunna sno lite iphone kunder

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Har äntligen lyckats ta mig igenom hela presentationen av galaxy nexus och ICS och säger bara wow. Google leder helt klart smartphoneracet med ICS. Känns inte som ios5 har så mycket att komma med där.
Någon som vet ifall Sverige får LTE eller HSPA+ versionen?
Nexus S kändes som en besvikelse hårdvarumässigt men denna har verkligen allt och jag är grymt sugen på den.
Nu lär det komma en icke-nexus brandad lur med samma specar/snäppet vassare från samsung men att alltid ha senaste android utan att köra halvtaskiga romar väger tyngst för mig.
Det jag undrar är varför inte denna tråd har 100+ inlägg!?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av x1zt:

Har äntligen lyckats ta mig igenom hela presentationen av galaxy nexus och ICS och säger bara wow. Google leder helt klart smartphoneracet med ICS. Känns inte som ios5 har så mycket att komma med där.
Någon som vet ifall Sverige får LTE eller HSPA+ versionen?
Nexus S kändes som en besvikelse hårdvarumässigt men denna har verkligen allt och jag är grymt sugen på den.
Nu lär det komma en icke-nexus brandad lur med samma specar/snäppet vassare från samsung men att alltid ha senaste android utan att köra halvtaskiga romar väger tyngst för mig.
Det jag undrar är varför inte denna tråd har 100+ inlägg!?

Undrar också lite samma sak, det är en grym telefon med ett otroligt operativsystem.

Sverige kommer till en början bara få HSPA+ vilket känns lite dåligt. Har börjat lägga undan pengar bara så jag ska kunna köpa den här

Permalänk
Medlem

Något som lyckats få reda på vilken processor nexus innehåller? Att den innehåller en 1.5 GHz cpu som det står i det 1:a inlägget stämmer ju inte (spec). Så man kan ju undra om det är en 1.2 GHz snapdragon, Tegra 2 eller kanske en Exynos...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JMicke:

Något som lyckats få reda på vilken processor nexus innehåller? Att den innehåller en 1.5 GHz cpu som det står i det 1:a inlägget stämmer ju inte (spec). Så man kan ju undra om det är en 1.2 GHz snapdragon, Tegra 2 eller kanske en Exynos...

Google är bra på sånt där.

Dual-core 1.2GHz Cortex-A9 CPU, TI OMAP 4460 chipset

Permalänk
Medlem

Aha, så det är Texas Instrument som står för processorn i den ...

Sökte faktiskt på google, men inte på någon av de sites som jag kollade på stod det mer än att den innehåller en "1.2GHz dual-core processor".

Permalänk
Medlem

Fel specs det är inte 2050 utan 1750 batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför så himla låg aktivitet? Flashbacks tråd om denna telefon har över 1 000st svar.

Tycker vi får upp den här till aktiva ämnen och jag kan börja tillföra. Jag har följt denna mobilen länge och ska snart inhandla den! Någon som har den som kan säga vad det tycker om telefonen?

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Avstängd

fick min nexus idag, råkade starta mobilen när jag försökte stänga baksidan så jag drog bort batteriet av ren panik :S.. Hoppas det inte gör något problem med batteriet.. Hur läänge bör den ladda första gången? Står inget på manualen.. Står bara tills det är full laddat, men ska man lita sig på det?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR