Skillnad mellan 560ti tillverkare

Permalänk

Skillnad mellan 560ti tillverkare

har tittat runt och ska köpa mig 2 560ti och köra sli, det jag undrar över är om det är någon märkbar skillnad mellan följande 3 kort

http://www.inet.se/artikel/5409095/gigabyte-geforce-gtx-560-ti-1024mb-oc
http://www.inet.se/artikel/5409287/asus-geforce-gtx-560ti-1024mb-directcu-ii
http://www.inet.se/artikel/5409299/msi-geforce-gtx-560-ti-1024mb-twin-frozr-ii-oc

Fördelar, nackdelar om det nu finns skulle va bra att få förklarat från någon med kunskap.

Permalänk
Medlem

Gigabyte har stora problem med sina kort så den skulle jag hoppa över.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Gigabyte har stora problem med sina kort så den skulle jag hoppa över.

Tacksam för snabbt svar. det enda jag behöver veta då är vilket som är bäst av asus eller msi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidholm1986:

Tacksam för snabbt svar. det enda jag behöver veta då är vilket som är bäst av asus eller msi

Den man sett får minst poster med klagomål om måndags-ex osv är MSI så jag hade kört på det kortet, har ett själv faktiskt. Mitt andra kort är Gigabyte och dem korten "lagar" man med en bios update fast den dras med en något sämre kylare än vad msi har både vad gäller ljudnivå och kylförmåga.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

bäst o bäst vet jag inte men såg nån tråd för ett tag sedan då rekommenderades msi kortet så jag gick själv på dom orden och valde msi tror man inte märker sån jätte skillnad mellan dem.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Moderator
Moderator

Förutom att de alla har sina egna välkända kylare (Direct CU II/Twin frozr II/Windforce) så är de även klockade lite olika.
Asus-kortet praktiskt taget ingenting (ynka 830 mot 822 ref) medan MSI-kortet respektive Gigabyte-kortet ligger på 880/900.

Inte så jättestora skillnader korten sinsemellan, men skulle personligen kört på MSI-korten. Relativt tyst och bra kylare och just Gigabyte 560-korten har haft en del problem, visserligen har mycket fixats i nya bios och sådant men verkar inte fungera helt klockrent än.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vill bara inflika att jag inte har haft några som helst bekymmer med mitt Gigabyte-kort... Köpte det dock bara för att jag fick ett tokbra pris, annars hade jag köpt Asus - och då bara av estetiska skäl.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

tacksam för alla svar, underlättar rejält. får bli 2 msikort

Permalänk
Medlem

Gillar ASUS-prylar för det mesta, men valde MSI själv framför ASUS som graffe mest för att jag föredrog MSI-kortets mjukare ljud under belastning. Det ASUS-kort jag jämförde med hade ett ljud i något högre frekvens (vinande) som jag inte gillade.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Hade ett gigabyte först. Fungerade fint med alla spel utaom BF3 betan, uppdaterade då bios som många föreslog. Efter det fungerade inte ett enda spel.

Drog in det på en RMA och bytte i samma veva till ett msi kort. Detta fungerar fint.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Gigabytes OC modell har haft ganska stora problem som omnämnt, haft ganska jobbiga problem själv. Men kom fram till att det var mitt nätagg som hade för lite kraft + att min sli-brygga var kass. Nu kör jag de 2 i SLI stabilt dock, även om det krävdes en del trixande. En fördel med Gigabytekorten är att de blåser ut luften mer bakåt än de andra då fläktarna är vinklade för det ändamålet, men jag rekommenderar annan tillverkar för att undvika ev. problem.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Har själv ett från Gigabyte. Hade problem i början, men efter uppdatering av bios samt lite ökad voltage har det fungerat klockrent.

Skrivet av thorsama:

Gigabytes OC modell har haft ganska stora problem som omnämnt, haft ganska jobbiga problem själv. Men kom fram till att det var mitt nätagg som hade för lite kraft + att min sli-brygga var kass. Nu kör jag de 2 i SLI stabilt dock, även om det krävdes en del trixande. En fördel med Gigabytekorten är att de blåser ut luften mer bakåt än de andra då fläktarna är vinklade för det ändamålet, men jag rekommenderar annan tillverkar för att undvika ev. problem.

Vad hade du för nätagg innan du bytte? Funderar på SLI men har ett Corsair TX 650W och det känns som det ligger på gränsen där.

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk

det känns som att allt pekar åt msi, speciellt då jag inte har hängt med dom 3 senaste åren vad gäller nya produkter, problem är något jag alltid haft och skulle vara grymt skönt att slippa för en gångs skull.

Permalänk
Medlem

Har asuset med standard klocken på 900mhz, inga problem att rapportera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimpS:

Har själv ett från Gigabyte. Hade problem i början, men efter uppdatering av bios samt lite ökad voltage har det fungerat klockrent.

Vad hade du för nätagg innan du bytte? Funderar på SLI men har ett Corsair TX 650W och det känns som det ligger på gränsen där.

Hade ett sådant som dig, fast det ska gå bra med 650w i vanliga fall. Har dock en itne alltförsnål i7 920 tror det var det i kombination med att den är 3 år+ som gjorde att det inte riktigt orkade fram.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"