Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

Jag läste också nåt (glömt var) om att man fick installera spelet på 5 datorer, men man fick bara ha igång spelet på en dator åt gången.

Du kan välja Molnlagring i Origin och spela BF3 på vilken dator du vill. Hur exakt det funkar vet jag inte men det är i beta stadiet.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Jag la in min på SSD, lite kommer du att märka men inte allt för mycket men kan dock spara några sekunder genom
att använda SSD. Jag tycker du borde använda SSD. Program o så behöver man ofta inte starta så fort, ex. Office eller.
Beror ju också på hur stor disk du har på SSD.

har 120 men är redan på 64 gb ledigt....

anledningen till att jag inte vill installera spel och sånt är att program och windows ALLTID använder appdata-mapparna på systemdisken för att lägga en massa skit man inte har kontroll över. Detta trots att man valt att ha Mina Dokument, Bibliotek och sådant på en annan hårddisk. Detta kommer förr eller senare leda till att utrymmet blir mindre och mindre.

har stora problem med det på en eeebox med en systempartition på 40gb

Permalänk
Skrivet av dammskog:

har 120 men är redan på 64 gb ledigt....

anledningen till att jag inte vill installera spel och sånt är att program och windows ALLTID använder appdata-mapparna på systemdisken för att lägga en massa skit man inte har kontroll över. Detta trots att man valt att ha Mina Dokument, Bibliotek och sådant på en annan hårddisk. Detta kommer förr eller senare leda till att utrymmet blir mindre och mindre.

har stora problem med det på en eeebox med en systempartition på 40gb

Jag har 115 GB , har bara 42 gb kvar men har Call of Duty Black Ops även på den men ska lägga den på vanliga hårddisken sen.
Men tror jag klarar av det. Får väl rensa sen och så.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi har nyligen skickat dig ett e-postmeddelande som innehåller information om förladdningsinstruktioner för Battlefield 3. Spelets releasedatum i de instruktionerna refererar till den amerikanska tidszonen CDT (Central Daylight Time).

Ditt lands spelstart påbörjas den 27 oktober 2011.

Fick ett mail med denna text nyss, tråkigt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Den 27 oktober kl 00.00 kan man börja lira står det, alltså natten till torsdag. Ska bli en kul natt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leandr:

Jag avbeställde mitt förhandsbokade spel.
Dom hade inte hunnit dra några pengar från mitt konto än så dom tog bort den transaktionen.
Men spelet ligger kvar på Origin och jag fick mailet ovan.
Tror jag lyckats få BF3 gratis.

De kan dra en betalning senare.

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

Borde jagj avinstallera alphan och betan som ligger kvar i origin ?

Har försökt ... O det går inte o få bort dem.

Permalänk
Medlem

när man försöker starta spelet får man följande meddelande:
Den här applikationen kan inte användas förrän på dess officiella släppdatum. Vänta till släppdatumet och starta om applikationen då. Klicka på 'Avsluta' för att avbryta processen.

Gå till supportsidan för att få mer information: http://ease.custhelp.com

Ditt släppdatum blir: den 27 oktober 2011, 01:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

har 120 men är redan på 64 gb ledigt....

anledningen till att jag inte vill installera spel och sånt är att program och windows ALLTID använder appdata-mapparna på systemdisken för att lägga en massa skit man inte har kontroll över. Detta trots att man valt att ha Mina Dokument, Bibliotek och sådant på en annan hårddisk. Detta kommer förr eller senare leda till att utrymmet blir mindre och mindre.

har stora problem med det på en eeebox med en systempartition på 40gb

Du kan ju alltid fria upp en hel del genom att stänga av hibernation (sparar like många GB som du har minne), och flytta pagefilen till en annan disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Du kan ju alltid fria upp en hel del genom att stänga av hibernation (sparar like många GB som du har minne), och flytta pagefilen till en annan disk.

hibernation använder jag ganska ofta
och förlorar man inte prestanda på att inte ha pagefilen på ssd?

Permalänk
Medlem

Den 27e 01.00 kommer man kunna spela alltså. Tur i oturen för mig då, ska iväg på Ålandskryss med jobbet den 27e och bussen går 10.00... aja, hinner la spela lite single player innan man drar i alla fall.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

hibernation använder jag ganska ofta
och förlorar man inte prestanda på att inte ha pagefilen på ssd?

Beroende på hur mycket minne du har kan du stänga av pagefilen. Många säger att man absolut inte ska göra det och att program blir instabila med mera men jag har haft min avstängd i över ett halvår nu (sedan jag uppdaterade till 16 gb ram) och aldrig haft några problem, enbart bara mer utrymme på SSDn

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

Varför står det 01.00 för alla men för mig 00.00?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MiLeS:

Beroende på hur mycket minne du har kan du stänga av pagefilen. ,enbart bara mer utrymme på SSDn

verkar vara aningen offtopic men en liten inflik
har du kört benchmark på SSDn och jämfört pagefil ON och OFF ?
gör det

du har kört med sämre skrivprestanda i ett halvår eftersom du har stängt av pagefilen så mycket kan jag säga

Stänger ni av pagefilen i windows på en SSD så får ni SÄMRE skrivprestanda!, 60mb/sec sämre skriv med en OCZ Vertex 3 MAX IOPS..pagefil OFF

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Varför står det 01.00 för alla men för mig 00.00?

Dom ute i skogen kanske har förtur

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av chopperstop:

Har försökt ... O det går inte o få bort dem.

får inte heller bort betan. trots avinstall... nån som vet? vill rensa bort och få det rent och fint !

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av Muss3:

Jag förbokade mitt från game.se och fick mail idag om att det skickats. Det va tidigt!

Även detta mailet kom.

Bäste Battlefield 3 kund,

Torsdagen den 27/10 släpps äntligen Battlefield 3, och som du säkert förstår kommer vi att ha en hög belastning runt lanseringen av titeln. Vi kommer därför att processa alla ordrar i systemet samt börja packa spelen redan idag. Detta innebär dock inte att vi kommer att skicka själva spelet idag. Detta är oavsett vad din orderbekräftelse eller annan handling informerar om. Spelet kommer skickas ut först i början av nästa vecka för att nå er till release

Ha det så kul med svenska stolheten Battlefield 3 – vi ses online!

/Personalen på GAME.se

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com har uppdaterats men går inte att logga in än. Frågan är om vi som får det den 27e kan logga in 25e för att skapa Plutoons, adda vänner med mera?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

http://battlelog.battlefield.com har uppdaterats men går inte att logga in än. Frågan är om vi som får det den 27e kan logga in 25e för att skapa Plutoons, adda vänner med mera?

COMING SOON
BATTLELOG OPENS
OCT. 25 2011
Login to see your personal profile, join a platoon, talk about the game you just played, or just check-in to see whether or not your friends are out-performing you on the battlefield. Plan which unlock is next in your sights, analyze your enemies’ play style and showcase your own accomplishments. All free, all for the Battlefield 3 community.

Får väll se vad dom menar ned det.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Mitt spel är 15 GB, skulle ju bara vara 10 GB någon med samma "problem"?

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=Y-p1lj4Czv8

Funderar på att göra detta för att få igång BF3 den 25:e, men det jag undrar är om det räcker med att köra VPN endast när den ska köra "datumkontrollern" den 25:e, eller om man måste köra med VPN hela tiden när man spelar efteråt?

Permalänk
Medlem

Köpte LE nyss för 349kr och har laddat ner det på Origin. Riktigt smidigt måste jag säga.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Mitt spel är 15 GB, skulle ju bara vara 10 GB någon med samma "problem"?

såg att Origin hade laddat ner igen idag. 15 gb.

måste vara en ny version som preloadats
men det kommer bli drygt om de måste ladda ner hela spelet varje gång det patchas

Permalänk
Medlem

Om knepet på battlefieldo.com fungerar så kan man låsa upp redan den 24e kl 17.00.

http://battlefieldo.com/forum/threads/how-to-unlock-battlefie...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

Frågade chatten på g2play och jag kommer inte att kunna preload det. Får nyckeln på release datumet =(
Men men vad gör en dag när man ändå bara kan spela någon timme / vecka

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Stog på webbhallen nu att mitt spel var "behandlat". Det är väl packat och ska väl skickas antar jag

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Om man köper spelet på Origin nu kommer jag kunna ladda ner spelet och installera det med en gång då?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuPrAn:

Om man köper spelet på Origin nu kommer jag kunna ladda ner spelet och installera det med en gång då?

ja, men det blir mycket billigare om du köper från greenmangaming, gamersgate eller direct2drive. Och du kan preloada därifrån också. Iaf greenman så får man nyckel nästan på direkten från.

Permalänk
Medlem

Tankar BF3 i 3.2 Mb/s från orgin med mitt 24 mbit bredband, nice nice

Permalänk
Medlem

26.10 Kl.16.00 (finsk tid), nyckel från g2play. Härligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V