[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Hajar inte fullt ut varför så många ser det som ett problem att det är FF på, man vill ju (i alla fall jag) sträva efter en så verklig spelupplevelse som möjligt, vilket i sin tur leder till att det borde vara Hardcore då man måste peppra överdrivet mycket av vad jag såg i betan för att en person skall avlida. Kommer det finnas olika rum i mumbleservern elller får alla prata i munnen på varandra?

Permalänk
Medlem

hmm kommer det finnas nått som det fanns i bc2; som exempel "!punish" kunde man skriva i vissa servrar om nån tk, det ger den personen chans att ändra sig..typ 3chanser elr nått. men fortsätter han o dödar nån annan så kan den oxå skriva !punish så får han en till varning (dvs 2/3)..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Känner väl till det du pratar om och det är det vi ska uppnå, jag delar dina funderingar på vad som händer när admins inte är där. Vi kommer att utvärdera löpande för att förbättra. Det kan bli aktuellt med fler admins, det får vi se.

Lösenord och ranked går inte ihop tyvärr. Vi kan komma att köra lite stängda, låsta evenemang senare. Kanske återkommande på en veckokväll med en orankad version av servern.

I starten blir det dock ren vanilj för att smaka på spelet i grundutförande!

Ah, tänkte inte på det med lösenordet, självklart är det så. Jag tvivlar inte på att det blir en bra styrd server, och då blir det också en bra server att spela på oavsett inställningar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Andyah:

hmm kommer det finnas nått som det fanns i bc2; som exempel "!punish" kunde man skriva i vissa servrar om nån tk, det ger den personen chans att ändra sig..typ 3chanser elr nått. men fortsätter han o dödar nån annan så kan den oxå skriva !punish så får han en till varning (dvs 2/3)..

Har inte fått det bekräftat men det är vad som gör att en autoadmin fungerar bra, så jag hoppas det finns kvar i denna generationen av battlefield. Möjligheten att göra en punish/forgive är bra och basen för att spela gemytligt.

Kanske någon som tagit VPN vägen kan bekräfta om punish/forgive finns kvar?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Noll chans till Hardcoreserver?

Jag som personligen föredrog Hardcore på BFBC2 och förmodligen kommer föredra det på BF3 också eftersom jag spelat mycket AA och föredrar realism framför action skulle självklart gärna se en Hardcoreserver i Sweclockers regi, är det några andra medlemmar som är sugna på det? Jag hade utan tvekan kunnat tänka mig att vara med och finansiera en sådan server!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Matheeeew:

Hajar inte fullt ut varför så många ser det som ett problem att det är FF på, man vill ju (i alla fall jag) sträva efter en så verklig spelupplevelse som möjligt, vilket i sin tur leder till att det borde vara Hardcore då man måste peppra överdrivet mycket av vad jag såg i betan för att en person skall avlida. Kommer det finnas olika rum i mumbleservern elller får alla prata i munnen på varandra?

Vi admins delar inte uppfattningen att ökad realism kan direktöversättas till bättre spelupplevelse. Skadan är precis lagom hög som den är tycker jag.

Mumble-servern kommer ha indelningar i form av åtta squad-kanaler i varsin lag-kanal.

Permalänk

Rush, Hardcore och FF off är det ända rätta! (spelar man PCW ska FFS klart vara on).
Man kommer att tävla i Rush i detta spelet och inget annat.
Jag kommer att hyra min egen server med Rush.

Har fixat en Mumble server med 100 000slots!
Gotserved.se 1Gbps | Skapa ditt egna rum
IP: Gotserved.se
Port: 64738

Alla kan skapa sina egna rum så man slipper bli störda av dåliga förlorare!

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Autoadmin kommer att ha en autokick vid x antal TK's. Admins kan kicka tidigare, beroende på situation. Som exempel kan vi ta nötter som gör en TK för att komma åt ett flygplan, de blir kickade direkt. Jag förordar egentligen permban för sådana personer kan jag undvara utan större sorg...men det sker nog inte.

Okej, det låter ju som bra regler

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har säkert skrivits innan men det behövs verkligen mer än 1 server. 5 hade varit bra med olika settings på alla, HC on FF off osv etc.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av nino:

Har säkert skrivits innan men det behövs verkligen mer än 1 server. 5 hade varit bra med olika settings på alla, HC on FF off osv etc.

Visst, betalar du ca 3500 varje månad ur egen ficka då? Denna server drivs av privatpersoner med hjälp av frivilliga donationer. När du ändå är igång, du kan få betala min lön som admin också eftersom vi gör detta gratis idag.

Kolla lite fakta. Vad kostar fem servers? Vad kostar en mumble stor nog för alla? Hur många admins behövs?

Vi kanske växer till den nivån, kanske inte. Vi vill i dagsläget bara prova på, spela i avslappnad stämning och se hur det går. Funkar det och intresset finns så får vi se.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Är eran server redan uppe eller är det någon annan som döpt sin till Sweclockers.com? Såg att det var lösen på den servern, kollade genom tråden och såg inte om ni skrivit om det kommer vara det när ni kör igång den på riktigt. Är det fallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulig:

http://i.imgur.com/Qiw7d.png

Är eran server redan uppe eller är det någon annan som döpt sin till Sweclockers.com? Såg att det var lösen på den servern, kollade genom tråden och såg inte om ni skrivit om det kommer vara det när ni kör igång den på riktigt. Är det fallet?

Lan skrev innan att han har tillgång till den, men är lösenord just nu så de kan idag/imorgon kväll fixa klart med alla inställningar. För att på torsdag öppna den.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mulig:

http://i.imgur.com/Qiw7d.png

Är eran server redan uppe eller är det någon annan som döpt sin till Sweclockers.com? Såg att det var lösen på den servern, kollade genom tråden och såg inte om ni skrivit om det kommer vara det när ni kör igång den på riktigt. Är det fallet?

Nej (ja? ), det är vår server. Vi är inte klara med konfigurationen än. Servern öppnar kl 20:00 på torsdag, då utan lösenord, och så kommer det förbli tills vidare.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mulig:

http://i.imgur.com/Qiw7d.png

Är eran server redan uppe eller är det någon annan som döpt sin till Sweclockers.com? Såg att det var lösen på den servern, kollade genom tråden och såg inte om ni skrivit om det kommer vara det när ni kör igång den på riktigt. Är det fallet?

Då missade du min post, tack för bilden.

Det är vår server jo, den är lösenskyddad för att den inte är färdigkonfigurerad och vi som lydiga admins snällt väntar på lanseringen. Jag kommer att ta bort lösen kl 20:00 på torsdag kväll, då är också vi online.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulig:

http://i.imgur.com/Qiw7d.png

Är eran server redan uppe eller är det någon annan som döpt sin till Sweclockers.com? Såg att det var lösen på den servern, kollade genom tråden och såg inte om ni skrivit om det kommer vara det när ni kör igång den på riktigt. Är det fallet?

Vad jag vet ska den inte vara låst med lösenord.

Men kan vara för ingen ska kunna använda serven just nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator

Jösses, är vi på hugget eller vad...;)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av drulle:

Sjukt nice!. Man kan väl börja lira på onsdag/torsdag 00:00?

Skrivet av KKay:

Onsdag kl 01:00

Vissa får tydligen spela tidigare... Jag har köpt spelet över en norsk spelsajt, laddat ner och installerat klart. När jag skulle kolla upp release datum står det Onsdag 26/10 kl. 1600

Kan det vara fler som har fått möjligheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jösses, är vi på hugget eller vad...;)

Haha

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Jösses, är vi på hugget eller vad...;)

Hoppas inte din chef är SweC-medlem. Jag vet att min inte är det!

Permalänk

Ajdå, är väl smått blind. Men tack för svaren Kommer bli roligt att få lira med Swec när servern kommer upp!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att ta bort operation metro conquest. Var ett stort clusterfuck med 64-spelare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Handa:

Rekommenderar att ta bort operation metro conquest. Var ett stort clusterfuck med 64-spelare.

Vi vill absolut skapa oss en egen uppfattning om det innan vi ens funderar på att ta bort den ur rotationen!

Permalänk

Se länken nedan för er som vill smygstarta med BF3, man kör någon form utav vpn tunnel med ett koreanskt ip adress. Det står dock på norska.

Vet inte om Origin tycker om metoden så gör det på egen risk. Alla verkar så taggade på att spela

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/4149/slik-kan-du-spille-battlefield-3-allerede-i-dag

EDIT: Sry såg att det redan fanns en hel tråd om detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Awesome!

Edit: Vad kommer servern kosta per månad?

Det borde kosta ungefär 4260 kr för ett halvår (64 spelare) debranded. Priserna ligger på http://gs.rocketblast.com/rent/info/16

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Vad heter servern om jag vill söka i server browsern?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av BoofnBafn:

Om du vill ha realism kör du inte ju inte ett arkadspel som BF3 då dice själva sagt att de inte är ute efter att göra ett så realitisktisk spel så möjligt. Arma-serien är nog mer intressant då. För övrigt tror jag inte hardcore blir särskilt kul då de redan har ganska bra hp system i standard
Samt ska FF vara på(förutsatt att det alltid finns minst 1-2 admins så att man kan få serieteamkillers kickade) och till en början rotera alla banor.

Jag kan hålla med om att det inte är ett spel gjort för att vara realistiskt men om jag t.ex. springer in i en kulsprutesalva så vill jag inte överleva bara för att det är en från mitt lag som sköt den, samma med granater, det blir bara konstigt då.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vad heter servern om jag vill söka i server browsern?

SweClockers.com heter den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulig:

http://i.imgur.com/Qiw7d.png

Är eran server redan uppe eller är det någon annan som döpt sin till Sweclockers.com? Såg att det var lösen på den servern, kollade genom tråden och såg inte om ni skrivit om det kommer vara det när ni kör igång den på riktigt. Är det fallet?

hur fan kan du ha ping 17, bor du där servern ligger eller ?

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Jag har ping = 0

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk

NICE!!!

Då vill jag äga jonas i bf3 på denna server! vad har han för namn i spel tro?

Visa signatur

Kotten