[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk

köpt ny dator för 10k och får bf3 på torsdag. allt är toppen, då kommer bbb och förstör, driftstörningar över hela landet, lol. Hoppas pingen kommer duga iaf! högsta ping?

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Kommer det att finnas en server utan 3Dspotting och sånt tjaffs å?

Killcam off är bra men just spotting det är ju så lamt!
Går ju inte att spela med varken Killcam, spotting eller minimapspotting.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Skrivet av KamuleN:

Kommer det att finnas en server utan 3Dspotting och sånt tjaffs å?

Killcam off är bra men just spotting det är ju så lamt!
Går ju inte att spela med varken Killcam, spotting eller minimapspotting.

Campande sniper eller?

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk

Tas lösenordet bort snart?

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DistantHoller:

Tas lösenordet bort snart?

Om du tar och läser en sida bakåt...eller klickar här.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimpS:

Jag har ping = 0

wtf hoppas att man har bra ping sj på tor

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är även första inlägget uppdaterat med det ni alla har längtat efter - hur man donerar!

Att donera
Rocket Blast använder sig av ett system där man kan fylla på vårt konto hos dem med s k "krediter". 1 Kredit = 1 SEK. Det går att fylla på vårt konto på olika sätt. I nuläget vill vi att ni donerar via "SMS Direct". Systemet är mycket enkelt - ni skickar ett SMS där ni specificerar hur mycket ni vill donera, och till vilket konto på Rocket Blast (i form av ett "kontonummer" - i vårt fall 10017). Jag har själv testat, och det fungerar utmärkt. Ni får även ett bekräftelse-SMS tillbaka.

Så här står det på Rocket Blast ang. SMS-betalning:

[quote]Skicka SMS till det nummer som står nedan, innehållandes texten för den typen av insättning du vill göra. För att få skicka betalsms till oss måste du, enligt avtal, vara myndig eller ha målsmans tillstånd. Vi kan tyvärr endast ta emot SMS från Sverige. Det finns två olika sätt som du kan sätta in crediter på med hjälp av SMS, dessa beskrivs nedan.
SMS Direct

Med SMS Direct så behöver du inte aktivera någon kod, crediterna sätts in automatiskt på ditt konto så fort vi fått ditt SMS. Skicka ett sms till nummer 72550, sms:et skall innehålla det som står nedan i SMS Direct, för den summa du vill sätta in.
SMS Code

Med SMS Code så behöver du aktivera en kod som du får i ett svars SMS, crediterna sätts in på ditt konto efter att du skrivit in koden i textfältet nedan och tryckt på "Aktivera kod". Skicka ett sms till nummer 72550, sms:et skall innehålla det som står nedan i SMS Code, för den summan du vill sätta in.

Dold text

[/quote]

Något som är viktigt att påpeka är att jag som person (det är mitt konto, endast jag har tillgång) inte på något sätt kan få ut pengarna ur mitt konto på Rocket Blast. Det är alltså omöjligt att använda era pengar till något annat än server-kostnaden!

Flera av er har efterfrågat riktlinjer för hur mycket ni ska donera - alltså hur mycket vi betalar för tjänsten. Jag kan inte gå in på några som helst detaljer, p g a ett avtal, men det jag kan säga är att vi behöver få in 680 kr/mån för att täcka serverkostnaden. Kontot blir inte "fullt" när ni har donerat 680 kr, utan då fortsätter vi med en buffert!

SMS-koder:

SKICKA SMS TILL: 72550 För 10 SEK, skriv: maxt 10 10017 20 SEK maxt 20 10017 30 SEK maxt 30 10017 50 SEK maxt 50 10017 150 SEK maxt 150 10017 170 SEK maxt 170 10017

Dold text

Jag har tillsammans med Rocket Blast en lösning på gång som kommer kunna ge oss möjlighet att följa kontots saldo i realtid, vilket ni donerande användare säkert kommer att uppskatta. Tyvärr vet jag inte exakt när denna lösning kan vara på plats.

Det var nog allt om donationer - om ni undrar något, PM:a mig eller skriv i den här tråden! Jag kommer att lägga till info här i första inlägget om jag glömt något.

Permalänk
Medlem

tycker inte 3d spotting i Bf3 är så dålig den är mycket bättre än i BC2 där 3d tagen hängde kvar långt efter man gick ur LoS.Den är väl här för att symbolisera moder krigs föring med all den High tech soldater har nu förtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DistantHoller:

Campande sniper eller?

Jag kör sniper ja, men jag kör även som Assault, medic och understöd men grejen är den att om man kommer upp ifrån sidan och en kille ser mig och spottar så äre ju kört nästan direkt.

Det ska vara utan hjälpmedel och fördelar imo, och det är ju även svårare för en campande sniper att se folk om spotting inte finns
Sen har vi ju Killcam det är ju bara fjantigt.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

När kommer det information angående om Mumble servern? Dvs, hostname/IP address?

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alexio:

När kommer det information angående om Mumble servern? Dvs, hostname/IP address?

Vår host håller fortfarande på och grejar med servrarna. Vi hade tänkt släppa den i kväll, men det blir i morgon istället.

Permalänk
Medlem

Sitter och biter på naglarna.. Taggad till max!

Colan och godiset är inköpt.. och snart väntas ett skönt höstlov med nötande av bf3!

Visa signatur

Computer science major | Web programming

Permalänk
Medlem

Gött snart smäller det ! Ser att jag har 6 ping med på sweclockers-servern (från Linköping ). Ser mkt lovade ut !
Tagga tagga!

Mycket bra initiativ !!!

Permalänk
Hedersmedlem

Testade att skicka in en donation för en stund sedan, det verkar som att det just nu är lite strul med donationerna pga ett underhåll som Rocket Blast genomförde tidigare under kvällen. Ska testa igen senare. Ni som vill donera kan testa, det värsta som kan hända är att ni får ett sms som säger att det inte går att donera för tillfället och att man gärna försöka senare.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Fanken va kul, blir att donera en hundring eller två sen. Kul med en Mumble server också, aldrig använt det programmet men antar det är som Vent/TS så ska nog inte vara några problem. Så preliminärt på Torsdag kommer servern upp? Åker på ålandskryss då men är tillbaks på Fredagen så då blir det att lira hela helgen lång

Skrivet av Busko:

tycker inte 3d spotting i Bf3 är så dålig den är mycket bättre än i BC2 där 3d tagen hängde kvar långt efter man gick ur LoS.Den är väl här för att symbolisera moder krigs föring med all den High tech soldater har nu förtiden.

Håller med, nu så försvinner 3D spottingen nästan med en gång ifall personen man spottat springer bakom något och gömmer sig. Är i alla fall en stor skillnad från Alpha/Beta.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Räknar med att jag kommer att yra runt lite på servern framöver

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Skrivet av siiteer:

hur fan kan du ha ping 17, bor du där servern ligger eller ?

Troligtvis inte, bor i Jönköping och jag förmodar att de ligger i Stockholm. Ligger ungefär på samma ping med Webhallens servrar, 14-17 ping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

När jag TK:ar någon som helt idiotiskt springer in i min eld som tydligt är riktad mot fienden och har ett viktigt syfte, som t ex "denial of entry" som supportklass, ska jag säga "förlåt för att du tog livet av dig med min eldgivning", eller "förlåt för att du är dum i huvudet" eller behöver jag ens säga förlåt då?

Borde finnas en lika tydlig regel med ett "my bad" som svar isåfall. Att jag får räknas ner mot en kick är illa nog om det inte ens var mitt fel.

Likaså om jag ligger där och fienden springer in i min eldmatta konstant, ska jag behöva bryta då för att säga förlåt för att idioten tog livet av sig? Blir ju då två tickets som går iväg i onödan, plus att fienden avancerar där.

Jag föredrar supportklassen och är den jag skulle välja varje gång, men med FF på så blir det nästan uteslutande jag som får betala för idioterna tills jag är kickad. Problemet ovan gäller dock alla klasser, hur ska "förlåt" hanteras när det inte är mitt fel?

Då föredrar jag nästan situationerna där FF är av och de som väljer att springa in i eldmattan får leva, jag slipper räknas ner mot kick och ingen behöver avbryta för tjafs. Inte realistiskt, men alternativet dödar supportklassen, imho...
Om nu inte räkneverket mot kick nollställs för varje dag, eller liknande, vet inte hur det fungerar?

FF on är kul när det funkar, men mitt förslag är att det stängs av när det inte finns admins inne. Typ på vardagsnätter och liknande, då jag spelar som mest...

Menar absolut inte att klaga, är jätteglad över servern, vill bara belysa problemet ur min synvinkel som support.
Kan även tänka mig att vara "natt-admin" när alla andra sover, om hjälp behövs/önskas...

Lyfter fram frågan igen, då jag undrar i vilka lägen jag ska behöva säga förlåt när det inte är mitt fel.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Hedersmedlem

Nu ska donationer fungera korrekt igen!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Hedersmedlem

Donationerna fungerar, och vi har fått in 50 kr hittills!

Permalänk
Medlem

Sluta grina om att FF är på. Kan ni inte skjuta på endast fiender borde ni inte spela spelet alls. Om man råkar döda en teammate då och då får man väl be om ursäkt. Fast ni kanske inte vågade ha snöbollskrig heller när ni var mindre pga rädslan att träffa en i ert lag?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

donera gärna pengar för att få en bra server, har råkat ut för dåliga i bf2bc2, men även en hel del bra med autokick på de som spawnrapea en i basen

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Medlem

Känner redan nu att jag kommer vara väldigt mycket på denna server, så jag kan lika gärna donera nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en känsla av att jag kommer få så mycket pisk där ute att jag inte vågar visa mig här på forumet mer. Då är det bra att kunna skjuta sina egna som hämnd. Så FF ON är bara ett måste...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Känner redan nu att jag kommer vara väldigt mycket på denna server, så jag kan lika gärna donera nu

Precis mina tankar, slänger in en hundring när jag kommer hem från jobbet

Btw, är de settings som är på servern nu de som kommer gälla när den öppnas? I så fall, 5 TKs innan kick och 15 kicks innan ban, om man nu mot förmodan lyckas komma upp 15 kicks (hur man nu skulle kunna göra det om man inte är helt totaltkass på att skjuta på fel spelare) resettas kicksen per vecka eller nåt? Vore ju sunk om man efter några månader blir bannad bara för att man under alla sina timmar online råkat komma upp i just så många :-/

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Med tanke på antalet snipers och banornas utforming är jag extremt glad för att servern ej kommer ha hardcore igång.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MiLeS:

Precis mina tankar, slänger in en hundring när jag kommer hem från jobbet

Btw, är de settings som är på servern nu de som kommer gälla när den öppnas? I så fall, 5 TKs innan kick och 15 kicks innan ban, om man nu mot förmodan lyckas komma upp 15 kicks (hur man nu skulle kunna göra det om man inte är helt totaltkass på att skjuta på fel spelare) resettas kicksen per vecka eller nåt? Vore ju sunk om man efter några månader blir bannad bara för att man under alla sina timmar online råkat komma upp i just så många :-/

De settings som är nu är en grov mockup, vi ska gå över sånt djupare imorgon när vi hunnit grotta oss in i det då dokumentationen i dagsläget är ganska knapphändig.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Se till att införa kösystemet på servern!

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk

Dom som donerar, får dom några speciella privilegier? Tänker på bla en ledig slot på servern om den skulle vara full.