Battlefield 3 crash på multiplayer men inte singleplayer.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 crash på multiplayer men inte singleplayer.

Hej alla Sweclockers.

Mitt problem är som titeln säger att jag får BSOD på Onlinen men inte kampanjen.

Jag har nyligen införskaffat mig det påstådda legendariska spelet Battlefield 3 som vi alla har väntat på. Jag körde igenom singleplayer kampanjen på High inställningar med cirka 70-90 fps, testade även på ultra men då droppa fps'en till cirka 40-50.

Jag har hållit koll på temperaturerna på både graffikort och proccesor och kärnorna ligger runt 50 grader och mitt 5850 på cirka 70 grader.
Jag kan även tillägga att jag spelade BF3 betan utan några som helst problem på high inställningar.

Så nu efter jag spelat i cirka 5-15 minuter så fryser bilden och ljudet hackar upp sig och börja surra, jag hade exakt samma problem med Battlefield: Bad Company 2. Bluescreen koden jag får är 124.

Jag har hört många historier om att det är ljudet som sabbar det och andra säger att det är hårdvare fel.

Väldigt tacksam för hjälp då jag måste spela ikapp mina klass kompisar som börjar bli alltför kaxiga om sin level!

Permalänk

har samma problem

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Testa stänga av hårdvaruacceleratorn Och försök uppdatera drivisar till ditt ljudkort, intergrerat i moderkortet I guess??

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Medlem

Samma fel för mig med. Trött jag är på DICE att det ständigt ska jävlas när dom släpper ett nytt spel.
Jävla skojare.

Permalänk

Det är Punkbuster som spökar. Det har något med ljud drivrutinerna att göra. Ett känt problem. Men ladda ner denna http://www.evenbalance.com/index.php...upport-bf3.php VÄLJ BF3. Sen går du in på C:\Users\(Ert namn på datorn)\AppData\Local\PunkBuster och Ta Bort punkbuster mappen(Se till att aktivera visa dolda filer och mappar).

Så här gör du för att visa dolda filer och mappar
Starta ikonen Dator eller en helt vanlig mapp. Sen klickar du på Ordna fliken uppe i vänster hörna. Sen mapp och sökalternativ. Sedan visning. Och sedan klicka i visa dolda filer och mappar som ligger i listan.

Gå sedan in på C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3 och ta bort PB mappen som ligger i BF3. Sedan startar du punkbuster programmet som du just laddade ner. Och sen väljer du BF3 i menyn i programmet och klickar sedan på BF3 när den är lagd i listan och uppdaterar punkbuster.

Gå sedan in på mappen C:\Windows\SysWOW64\ och hitta PnkBstrA.exe och PnkBstrB.exe. Sen ska ni ställa in att både PnkBstrA.exe och PnkBstrB.exe körs i XP service pack 3 och administratör. Se också still att båda inte blockas av brandväggen.

Sen ska det funka

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

har samma problem, har prövat punkbuster lösningen också utan att det har hjälpt..

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Har du tagit bort mapparna också som jag skrev?

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

Nä det här kan dom köra upp i mumindalen..detta håller fan inte att släppa ett halvfärdigt spel!

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Har spelat hela dagen utan problem...

Det jag hade problem med var punkbuster men det löste man ju genom att installera de nyaste.

Har du testat sänka till medium och testa om du får samma problem ?

Permalänk
Medlem

Har samma problem, har provat att köra allt på LOW med samma sak händer då, det funkade fint fint i kampanjen med high :/

Permalänk
Medlem

har samma mög campaing funkar men inte MP följt PB guiden till punk och pricka ändå efter 10 -15 min tvärdör dator.

Mina speccs.

öppen case Antec 180p (?)
Intel i7 920 standadard clocks 2.67Ghz
ASUS P6T SE moderkort
Kingston (?) 3*2GB ram moduler (6gb)
Corsair HX750W nätagg
ATI Powercolor 6950
SSD Intel 80GB för windows 7
3x1TB hds WD 7200
3 fläktar i chassiet

Visa signatur

blärg..

Permalänk

Problem:
Hej.
Mitt Battlefield 3 är skit kånstig.
När jag starta den från första dagen jag har laddat ner och allt detta,men när jag börjar spela.
Jag körde då och vill gärna fortsätta men jag körde Launch campaign.
Jag körde då,då började jag höra lite hackningar i ljudet,tänkte okej kanske ska låta så.
Ni vet i början med det dära tåget.
Sen så började jag köra då segar min gubbe sej så mycket att man ser när skottet från pistolen trycks med eld.
Okey jag blir som i hack slow motion,den är hel ny dvdn.
Då blev jag lite förbannad efter ett tag,men jag startade om den.
Nej,det fortsätter.
Jag testade om men det fortsatte.
Dagen efter så testade jag den,jag startade om min data jag tog bort massa med saker för om det tryckte ner spelet har knappt någonting som möjligtvis kan sacka ner datan.
Jag körde,men denna gång var det värre.
Nu var gubbarna jag skulle skjuta mot osynliga,enda anledningen jag märkte att jag skulle skjuta på dom eller rättare sagt veta var dom var.
Det var om jag inte kunde fortsätta gå i gången för då var det antagligen en gubbe dära som skulle skjuta mej så då sköt jag honom då kom det blod,då dödade jag denna gubbe.
Så man får gissa vart dom är.
Nåra gånger så vvar dom inte osynliga men sen blev dom opsynliga,efter jag klarat den mirakalöst nog alltså ''banan''
så kom jag till en ny ''bana'' där jag satt i en stol,men det hackade sig då ochså.
Till exempel när dom pratade (hittar på några meningar nu,bara för att visa hur dom låter när dom pratar)
Varför hackar hackar ditt ditt ditt ditt spel.
Jag blir bara bara irreterad irreterad.
Dom dära meningarna var påhittade men jag visar hur dom typ pratar dom hackar på sej om sina ord.
Dom säger om samma ord flera gånger.
Vad e detta,hur kan man fixa så den slutar hacka sej,den är som sagt ny,min data eller min Laptop är ganska ny...
Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av Bamserosa:

Problem:
Hej.
Mitt Battlefield 3 är skit kånstig.
När jag starta den från första dagen jag har laddat ner och allt detta,men när jag börjar spela.
Jag körde då och vill gärna fortsätta men jag körde Launch campaign.
Jag körde då,då började jag höra lite hackningar i ljudet,tänkte okej kanske ska låta så.
Ni vet i början med det dära tåget.
Sen så började jag köra då segar min gubbe sej så mycket att man ser när skottet från pistolen trycks med eld.
Okey jag blir som i hack slow motion,den är hel ny dvdn.
Då blev jag lite förbannad efter ett tag,men jag startade om den.
Nej,det fortsätter.
Jag testade om men det fortsatte.
Dagen efter så testade jag den,jag startade om min data jag tog bort massa med saker för om det tryckte ner spelet har knappt någonting som möjligtvis kan sacka ner datan.
Jag körde,men denna gång var det värre.
Nu var gubbarna jag skulle skjuta mot osynliga,enda anledningen jag märkte att jag skulle skjuta på dom eller rättare sagt veta var dom var.
Det var om jag inte kunde fortsätta gå i gången för då var det antagligen en gubbe dära som skulle skjuta mej så då sköt jag honom då kom det blod,då dödade jag denna gubbe.
Så man får gissa vart dom är.
Nåra gånger så vvar dom inte osynliga men sen blev dom opsynliga,efter jag klarat den mirakalöst nog alltså ''banan''
så kom jag till en ny ''bana'' där jag satt i en stol,men det hackade sig då ochså.
Till exempel när dom pratade (hittar på några meningar nu,bara för att visa hur dom låter när dom pratar)
Varför hackar hackar ditt ditt ditt ditt spel.
Jag blir bara bara irreterad irreterad.
Dom dära meningarna var påhittade men jag visar hur dom typ pratar dom hackar på sej om sina ord.
Dom säger om samma ord flera gånger.
Vad e detta,hur kan man fixa så den slutar hacka sej,den är som sagt ny,min data eller min Laptop är ganska ny...
Tack för svar!

Märke på datorn . Vad har du för saker i datorn

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Battfield 3 hackar

Skrivet av Gunner357:

Märke på datorn . Vad har du för saker i datorn

Det jag menade vad jag hade för saker i datorn som kunde tynga ner är
typ som bilder dokument osv..
Men det kan inte vara det.
Eftersom om jag hade tagit för mycket plats med sånt att mitt spel eller rättare sagt Battlefield 3 hackar sej..

Permalänk
Medlem

Njaaa...Vad jag tror Gunner menar är att..din dator kanske inte klarar bf3 då det är ganska krävande du kanske kan spela det men mot de lägsta grafiken Laptops klarar tyvär inte bf3 på Ultra (vad jag har läst) om du inte har betalat 20-25k kr för den..
inget du har i dokument och sådant kan tynga ner det utan det som kan tynga ner det är om du har massa tjänster o program som kör i bakgrunden då kan program bli lite mer slött..
men för att kunna hjälpa dig mera ..vilken laptop exakt har du?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Vad jag tror Gunner menar är att.....

Skrivet av Xenoz:

Njaaa...Vad jag tror Gunner menar är att..din dator kanske inte klarar bf3 då det är ganska krävande du kanske kan spela det men mot de lägsta grafiken Laptops klarar tyvär inte bf3 på Ultra (vad jag har läst) om du inte har betalat 20-25k kr för den..
inget du har i dokument och sådant kan tynga ner det utan det som kan tynga ner det är om du har massa tjänster o program som kör i bakgrunden då kan program bli lite mer slött..
men för att kunna hjälpa dig mera ..vilken laptop exakt har du?

emachines heter min laptop eller är märket på laptopen.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Njaaa...Vad jag tror Gunner menar är att..din dator kanske inte klarar bf3 då det är ganska krävande du kanske kan spela det men mot de lägsta grafiken Laptops klarar tyvär inte bf3 på Ultra (vad jag har läst) om du inte har betalat 20-25k kr för den..
inget du har i dokument och sådant kan tynga ner det utan det som kan tynga ner det är om du har massa tjänster o program som kör i bakgrunden då kan program bli lite mer slött..
men för att kunna hjälpa dig mera ..vilken laptop exakt har du?

Laptopens märke eller namn är eMachines e644g

Permalänk
Skrivet av Bamserosa:

Laptopens märke eller namn är eMachines e644g

Har googlat på datorn. Har du verkligen spelat bf3 på den. En dual core på 1.6 ghz borde inte vara möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Bamserosa:

Laptopens märke eller namn är eMachines e644g

Att det hackar o har sig beror nog på att datorn inte klarar av spelet processorn i datorn är för klen helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D