Permalänk
Medlem

Bästa virusskydd?

Så sitter här på nya lådan och min 60-dagars gratisperiod för Norton lider mot sitt slut, och även om jag uppskattat Norton såpass mycket att jag 3 år i rad betalt för prenumeration för det på dator nummer 2, så känner jag inte att min ekonomi just nu passar för ytterligare en års-prenumeration för den nya datorn också.

Så min fråga är helt enkelt vilket bättre (el. likvärdigt) alternativ finns, för en helst gratis (eller åtminstone billigare) penning?
Avast har jag använt tidigare way back, och minns att det rullade på fint, även om det kunde dra lite processor emellanåt.
Det är väl i princip det enda jag kommer på så här på rak arm. Så behöver er hjälp för att sortera ut det allra bästa!
Det nya virusskyddet ska installeras på min primära speldator, så det får gärna inte vara något som sunkar ner burken alldeles för mycket.

Tack på förhand för alla tips och råd

/Erik

Permalänk
Medlem

Har alltid använt just Avast,tycker det är ju förbannat bra faktiskt:)

Permalänk
Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Har alltid använt just Avast,tycker det är ju förbannat bra faktiskt:)

Avast är bra men fungerar inte med bf3.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Kör micosoft fungerar riktigt bra.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Avast är bra men fungerar inte med bf3.

kanske inte för alla. men det funkar för mig.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

http://www.microsoft.com/security_essentials/

Tycker jag att du ska använda. Riktigt schyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

http://www.microsoft.com/security_essentials/

Tycker jag att du ska använda. Riktigt schyst.

Använder det på alla mina byggen/efter varje ominstallation, fungerar prima.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Kör Microsofts, det fungerar bra, snabb och enkel, tar ingen prestanda heller. Kan inte så mycket om hanteringen av virus, eller hur bra den hittar de, har sedan de kommit ut inte hittat något. Testa det!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Har alltid använt just Avast,tycker det är ju förbannat bra faktiskt:)

har testat oliak i flera år nu ,men måste säga att Avast håller riktigt hög nivå.

Panda var jag också nöjd med!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Avast funkar alltså inte med BF3?

Men annars är det Microsofts man ska satsa på eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loftberg:

Avast funkar alltså inte med BF3?

Men annars är det Microsofts man ska satsa på eller?

Skickades från m.sweclockers.com

exakt avast fungerar inte med BF3, microsoft är bra och gratis. enkelt val

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700