Hjälp att installera Minecraft

Permalänk

Hjälp att installera Minecraft

När jag ska öppna Minecraft står det att jag måste köpa nånting som kallas WinZip.
Måste jag verkligen köpa det för att kunna spela Minecraft?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad det är du försöker öppna, men nåt gör du fel.

Ladda ner launchern härifrån: http://www.minecraft.net/download. Kör den så laddar den ner allt själv.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Avstängd

Uppenbarligen är det en piratad version, amirite?

Winrar @ rarlabs.com

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Ja det är en pirat version jag har laddat ner.
Måste jag göra nånting för att kunna öppna spelet?. Jag är helt ny på sånt här och vet inte mycket hur jag ska göra

Permalänk
Medlem

vad är det för filtyp?

Permalänk
Medlem

Gör dig själv en tjänst, köp spelet.

Personer med 0 datorkunskaper gör sig bäst att köpa spelet. Har du aldrig stött på en komprimerad fil/mapp? Packa upp med valfritt program(använd google) och se glad ut.

Permalänk
Medlem

Men kom igen.. Spelet kostar 100kr, köp det! Och sen får man inte diskutera piratkopiering på forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Tråden kommer närsomhelst låsas eftersom det handlar om piratkopierat material ^_^

Men om du inte vet hur man öppnar en RAR/ZIP så föreslår jag att du köper en Mac.

Permalänk
Medlem

*Låst*

snart i alla fall...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ibland önskar man att swec hade en "gilla" knapp bara för att jag tycker att @exroz förtjänar det!

Permalänk
Medlem

Google winrar. Installera - högerklicka på filen som är av Rar/Zip - Extract here - Läs readme - Följ instruktioner - Profit.

Permalänk
Medlem

Ja du måste köpa spelet för att kunna spela det, de har fixat så man måste köpa spelet, du kan inte piratkopiera

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Ja du måste köpa spelet för att kunna spela det, de har fixat så man måste köpa spelet, du kan inte piratkopiera

där har du fel, även om jag önskade att du inte hade det

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

där har du fel, även om jag önskade att du inte hade det

Det är klart jag ljög
Men det är bättre att köpa spelet, och bryter inte detta mot Sweclockers regler med ett piratkopierat spel?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Bättre spenderade 150kr blir svårt att finna. För det är väl 150 nu? Fram till "släppet" av fullversionen.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Piratkopiering bryter mot både våra regler och svensk lagstiftning.

Även ni som kommenterade regelbrottet i tråden,
§ 5
Olämpliga inlägg .
Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Lär er använda anmäl-knappen!

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.