Firefox 8.0 på Mozillas officiella servrar

Permalänk
Melding Plague

Firefox 8.0 på Mozillas officiella servrar

Webbläsaren Firefox tar ett kliv till version 8.0 med nyheter som hårdare kontroll av tilläggsprogram och integrering med Twitter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk

Släpptes inte 4.0 nyss?

Permalänk
Medlem

... Varför ska ALLT vara kopplat mot Failbook/Twitter?!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hoppas mitt problem med att "Grafikadaptern har återställts" försvinner in Win 7 x64.

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner den svenska windowsfilen det länkades till, installerade och möttes vid start av texten "You are now running Firefox Beta". Antar det är för att det släpps officiellt först imorgon då...

8.0

Permalänk
Avstängd

FF har blivit värre än IE på att äta minne....efter ca 10min surfande kommer AVG upp med ''Varning Firefox använder sig utav 998mb ram'' var god avsluta....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Oj, det var snabbt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag har ett gäng tabbar uppe, stängt ner några och har haft webbläsaren igång sen i gårkväll eller liknande. 176mb äter firefox. Din data är dålig.

Permalänk
Medlem

Tycker dom går fel väg med alla dessa 'högsta-nivå-releaser'. Dessa grejer nu uppradade kunde komma som en auto-update lika gärna.

Detta är enbart ett sätt att skaffa sig gratis reklam för det genererar nyhetsinlägg...

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

FF har blivit värre än IE på att äta minne....efter ca 10min surfande kommer AVG upp med ''Varning Firefox använder sig utav 998mb ram'' var god avsluta....

Woow 998 mb ram? ^^ Tror jag kommit upp i 400mb som mest.. Har du 20 flikar uppe?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

jag hatar verkligen namngivningen på alla versioner som kommer ut... föredrog 3.5, 3.6 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Woow 998 mb ram? ^^ Tror jag kommit upp i 400mb som mest.. Har du 20 flikar uppe?

Samma här, inte ofta jag kommer upp i över 500mb och jag har alltid en enorm mängd flikar uppe (15+).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Avg brukar varna mig också, men då ligger det runt 500mb minne hela tiden när den varnar. Men sitter man på mer än 2gb ram så kan jag inte se det som ett problem, har man 4gb bör man knappast oroa sig så länge man surfar. Har man mer än det kan man köra 2 samtidigt!

Permalänk
Medlem

Åsså länkar vi inte direkt till FTP-servern ty den är inte lastbalanserad. Det är dåligt hyfs.

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/8.0-ca...

Permalänk
Medlem

Relaterade nyheter.

Skarpa Firefox 4 på Mozillas FTP-server
Mjukvara
2011-03-22

Kan man säga något annat än lol.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Tycker dom går fel väg med alla dessa 'högsta-nivå-releaser'. Dessa grejer nu uppradade kunde komma som en auto-update lika gärna.

Detta är enbart ett sätt att skaffa sig gratis reklam för det genererar nyhetsinlägg...

Det är en sak som kommer i... jag minns inte om det var Firefox 9 eller 10

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Pfsss, personligen ligger jag ofta runt 1.5 GB, men då har jag ett hundratal flikar uppe också som den flikjunkie jag är.

Ram är billigt.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem

Existerar fortfarande Firefox?
Trodde dom lagt ner för längesen, men folk vill fortfarande använda sitt bredband med en webläsare som stryper uppkopplingen till 14.4k modem..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Trodde dom lagt ner för längesen, men folk vill fortfarande använda sitt bredband med en webläsare som stryper uppkopplingen till 14.4k modem..

Vadå överdriva?..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Haha jo det är därför jag maxar mina 100Mbit med Firefox...

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Hoppas mitt problem med att "Grafikadaptern har återställts" försvinner in Win 7 x64.

Instämmer, väldigt frustrerande att grafikdrivrutinerna kraschar stup i kvarten med FF 7.x. Har till och med hänt en gång att den misslyckats starta om drivrutinen vilket så klart resulterar i att datorn startar om.

Tror nästan jag byter browser om det inte är åtgärdat i FF8 faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Instämmer, väldigt frustrerande att grafikdrivrutinerna kraschar stup i kvarten med FF 7.x. Har till och med hänt en gång att den misslyckats starta om drivrutinen vilket så klart resulterar i att datorn startar om.

Tror nästan jag byter browser om det inte är åtgärdat i FF8 faktiskt.

Udda problem. Nvidia? Lär inte vara browserns fel iaf.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Skrivet av Alucard88:

Skrivet av Snowy86:

Samma här, inte ofta jag kommer upp i över 500mb och jag har alltid en enorm mängd flikar uppe (15+).

Två flash-spel, youtube och lite andra flikar så ligger man på en gig. Flash-spelen har blivit väldigt minneskrävande på facebook m.m. och kan lätt dra uppåt 500MB styck för spel som Sims t.ex.

Jag stängde helt enkelt av minnesvarningen i AVG

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Rekordmedlem

Tycker 8an kändes lite snabbare, och den verkar dra lite mindre minne, jag tycker det börjar bli segt kring 2Gbyte minnesåtgång, jag brukar ha några 100 flikar öppna.
Det som får grafiken att kracha är väl snarast flash och annat skit som missbrukas, jag har flash avstängt i firefox och kör nätvideo i chrome eftersom jag inte vill att min seriösa browser ska krascha, chrome och flash kraschar rätt ofta, Men eftersom chrome är totalt oanvändbart om man vill ha många flikar så passar den till att köra webtv, webfilm och youtube, FF är klippstabil men blir slö när den drar över 2Gbyte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Firefox är lika snabbt som Chrome och de andra läsarna.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Firefox kan sörpla ordentligt med minne, helt klart. Lätt 2-3 GB för min del, men då är jag störd i huvudet och kan ha flera hundra flikar i 40-50 fönster öppna också. Alla browsers sörplar minne i det scenariot - Chrome och IE 9 bör/kan vara ännu värre eftersom de kör med separata processer.

Vilken löjlig varning för övrigt? "Varning, ett program använder mycket minne nu, tycker jag, så du bör ju avsluta det. Det kan aldrig finnas en anledning att använda mer än 640 kb, det måste ju räcka till alla?"

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av blackeagle:

Firefox är lika snabbt som Chrome och de andra läsarna.

Nä det är snabbare (Om man slipper starta om det för att flash krachar)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Dessa grejer nu uppradade kunde komma som en auto-update lika gärna.

Huh? Det står ju tydligt i nyheten att 8.0 inte har släppts ännu. Om du bara väntar ett par dagar kommer du få den på auto-update.

Edit:

Skrivet av mrqaffe:

Nä det är snabbare (Om man slipper starta om det för att flash krachar)

Räcker ju med att trycka på F5. Flash har körts i en separat process rätt länge nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

[...] Det som får grafiken att kracha är väl snarast flash och annat skit som missbrukas [...]

Precis. Flash har blivit riktigt illa i de senaste versionerna. Hakade t.ex. upp sig totalt här på Sweclockers för bara 10 minuter sen (ja, jag kör ABP, men jag blockar inte reklam på sidor jag vill stödja).

Visa signatur

9950X3D | 5080