Pinnacle Studio DC10 PLUS

Permalänk
Medlem

Pinnacle Studio DC10 PLUS

Hej!
Jag har precis fått ett videokort av en kompis och skulle installera det. Men då står det att installationen som jag fick på CDn inte stödjer windows 2000 (har xp). Då undrar jag om det är möjligt att ladda ner samma programvara för windowsxp, men jag hittar inget på pinnacles hemsida, där allting är demos eller så måste man köpa det. Finns det nån som vet vart jag kan hitta det?

mvh Daniel

Permalänk
Medlem

hmm testa dessa
http://www.tweakers.net/meuktracker/1619

EDIT: Det var visst för Studio programmet här är för kortet.
http://www.windowsxp-drivers.com/companies/4/821.htm

Här kanske står lite tipps och trick åxå
http://www.vcdhelp.com/capturecards.php?CaptureCardRead=Pinna...

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Tackar tackar, ska kolla så fort jag kan!

Edit: ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/beta/Studio7_11/Studio7_71... <--- Den funkar inte. Och det är Studio Programmet till windows xp jag vill ha.

Permalänk
Medlem

okey jag trodde det bara var en patch till ditt befintliga program så att det gick installera men kolla om de har lagt det här då.
Men jag tror isåfall de har en patch så ditt funkar och att de inte lägger ut hela studioprogrammet då det kostar ungefär 800:- eller nått.
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/Studio7/Studio%207_13_5.ht...

ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/Studio7/
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/beta/Studio8/

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Jag har haft sånt där kort för ca 1år sen.. och då vägrade pinnacle ge ut nå drivers till win2k/xp .. så jag sålde det

fan att det finns drivers nu... .

men frågan e ju om dom funkar ?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jag har haft sånt där kort för ca 1år sen.. och då vägrade pinnacle ge ut nå drivers till win2k/xp .. så jag sålde det

fan att det finns drivers nu... .

men frågan e ju om dom funkar ?

mm.. Men jag vill ha det här Pinnacle studio programmet, eller kan man använda andra program för att fånga in filmen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
okey jag trodde det bara var en patch till ditt befintliga program så att det gick installera men kolla om de har lagt det här då.
Men jag tror isåfall de har en patch så ditt funkar och att de inte lägger ut hela studioprogrammet då det kostar ungefär 800:- eller nått.
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/Studio7/Studio%207_13_5.ht...

ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/Studio7/
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/beta/Studio8/

får testa dom där, tack!

Edit: jag kan inte installera programmet jag fick med. Så jag måste nog ha tag i hela programmet?

Permalänk
Medlem

DC10+ har stöd för XP/W2k du måste ha Studio ver. 7 eller 8. Alla drivers finns hos Pinnacle.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
DC10+ har stöd för XP/W2k du måste ha Studio ver. 7 eller 8. Alla drivers finns hos Pinnacle.

Nej, när jag ska installera programmet som medföljer på skivan så funkar det inte. Och jag kan ju inte installera uppdateringen utan att installera "grunden".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silfver

Nej, när jag ska installera programmet som medföljer på skivan så funkar det inte. Och jag kan ju inte installera uppdateringen utan att installera "grunden".

Näha, du får du väl tala om det för mitt DC10+ som jag kör på Studio 8 och W2k.

Det står exakt hur du ska göra hos Pinnacle. Jag tänker inte hjälpa dig när du inte ens ids kolla hos Pinnacle.

Permalänk
Medlem

på den första länken jag gav dig stod det iaf
"Start to download the Studio 7.11 patch

After installing the patch, DC10 WinXP / Win 2000 users need to install the DC10 drivers"

så antagligen skall du installera programmet sist som du har på cd (tror jag iaf) men det är ju bara att testa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde

Näha, du får du väl tala om det för mitt DC10+ som jag kör på Studio 8 och W2k.

Det står exakt hur du ska göra hos Pinnacle. Jag tänker inte hjälpa dig när du inte ens ids kolla hos Pinnacle.

Om jag inte vet hur jag ska gå till väga då? Alla kanske inte är så jävla hajja på sånt här som du.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
på den första länken jag gav dig stod det iaf
"Start to download the Studio 7.11 patch

After installing the patch, DC10 WinXP / Win 2000 users need to install the DC10 drivers"

så antagligen skall du installera programmet sist som du har på cd (tror jag iaf) men det är ju bara att testa.

Japp, men den första länken funkade ju inte så jag vet inte vad jag ska göra. Har prövat allt nu. Eftersom jag inte kan installera programmet jag har på skivan, så går det ju inte installera en uppdatering. Den ber mig stoppa i en skiva jag inte har! Sista utvägen är att slänga in kortet i en win98 dator..? Men det ska ju inte behövas.

Permalänk
Medlem

Det enda sättet är ju att fixa en fullversion som stödjer Windows 2k/xp eller? För den versionen jag har på skiva går bara installera om man har windows 98 el. liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silfver
Det enda sättet är ju att fixa en fullversion som stödjer Windows 2k/xp eller? För den versionen jag har på skiva går bara installera om man har windows 98 el. liknande.

Ja precis! Om du hade läst vad jag skrev i mitt första inlägg så hade du besparat dig mycket problem men du verkade ju ha fullt upp med att klaga.

Såhär står det ifall du inte vet hur scrollhjulet fungerar "DC10+ har stöd för XP/W2k du måste ha Studio ver. 7 eller 8. Alla drivers finns hos Pinnacle."