Call of duty modern warfare 3 | samlings tråd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av monster08:

Att spela MW3 känns exakt som att spela MW2 fast med nya banor. Och så är det faktiskt också. De har inte ändrat på speciellt mycket. Infinity Ward är ett amerikanskt företag som anser att de kan krama ut mer pengar ur ett spel utan att faktiskt ge det ett ansiktslyft, eller ens märkbara förbättringar. Jag spelade mw1/mw2 och nu mw3 och det känns som jag skulle kunna kasta detta och ge mig på mw2 igen. Det är ju ändå samma spel.

Nu är det ju inte Infinity Ward som kramar ur spelarna en massa pengar, utan Activision.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Att spela MW3 känns exakt som att spela MW2 fast med nya banor. Och så är det faktiskt också. De har inte ändrat på speciellt mycket. Infinity Ward är ett amerikanskt företag som anser att de kan krama ut mer pengar ur ett spel utan att faktiskt ge det ett ansiktslyft, eller ens märkbara förbättringar. Jag spelade mw1/mw2 och nu mw3 och det känns som jag skulle kunna kasta detta och ge mig på mw2 igen. Det är ju ändå samma spel.

Mw2 var riktigt kul, så det skadar inte alls att de är väldigt lika!

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Mw2 var riktigt kul, så det skadar inte alls att de är väldigt lika!

Men att man ska betala fullpris för "map-pack" känns ju lite dumt.
Visst finns ju singleplayer men känner ändå att det är MP som är mest hypat.

Permalänk

Kan man regga sig på elite ännu om man har PC-versionen?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

Nån som har fått sitt MW3 ifrån webhallen idag??
Första gången som jag inte får ett spel under release dagen skit dåligt av webhallen!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av manskiller:

Första gången som jag inte får ett spel under release dagen skit dåligt av webhallen!!

Väntar fortfarande på att posten ska dyka upp, så jag hoppas verkligen det är med där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Men att man ska betala fullpris för "map-pack" känns ju lite dumt.
Visst finns ju singleplayer men känner ändå att det är MP som är mest hypat.

Spelat det nu och håller med lite faktiskt, det är lite som att sitta och spela ett 2-3år gammalt spel. Fast det är ju ganska kul dock.

Permalänk
Medlem

Bara spelat campain än men jag gillar spelet riktigt bra campain men det var ju MW2 också

En sak som jag upptäckte dock mitt graffekort vill inte riktigt hänga med med allt på max bra FPS men MW3 är som BF3 >1GB videominne

Ligger ganska stadigt på ~950-999MB i minnesanvändning å självklart små fryslagg med jämna mellanrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Bara spelat campain än men jag gillar spelet riktigt bra campain men det var ju MW2 också

En sak som jag upptäckte dock mitt graffekort vill inte riktigt hänga med med allt på max bra FPS men MW3 är som BF3 >1GB videominne

Ligger ganska stadigt på ~950-999MB i minnesanvändning å självklart små fryslagg med jämna mellanrum

Va väl ganska väntat att man skulle gå på 2gb kort för spel i år. Massa som hävdar att man inte behövde det. Men det visar det sig ju att man behöver.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Nu har IGN recenserat det. 9.0 i betyg. Inte illa pinkat BF3 fick 8.5 på grund av kass SP. Man blir ju lite sugen, synd att man inte kan sälja sitt BF3.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Nu har IGN recenserat det. 9.0 i betyg. Inte illa pinkat BF3 fick 8.5 på grund av kass SP. Man blir ju lite sugen, synd att man inte kan sälja sitt BF3.

Battlefield 3 fick 9.0 av IGN.

IGN gav MW3 9.0 och Machinima gav det 9.5.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av manskiller:

Fick inte heller mitt idag! Man blir verkligen pissed off när man förhandsbokar skiten och inte får det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Battlefield 3 fick 9.0 av IGN.

IGN gav MW3 9.0 och Machinima gav det 9.5.

Ja du har rätt. Blandade ihop det med Gamespot

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja du har rätt. Blandade ihop det med Gamespot

Lätt hänt.

Permalänk
Medlem

nu sitter jag och downloadar från steam i 130kb /sek

edit : nu går det i 230kb /sek på både multi och singlepl. men tror ni det går fortare om ja ändrar i steam typ land till moldavien i inställningarna i steam? eller så suger steam , bf3 tog ja hem i 10.8mb /sekunden releaseday

edit2 :om någon laddar från steam ta typ norge i inställningarna fick 2mb /sek då iaf

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Tyckte MW 1/2 var riktigt roliga men kan tyvärr inte säga samma sak om 3an. Visst, grafik är inte allt men det finns ingen som helst känsla i Single Player, förstår att det är ett spel utvecklat för konsoll. Multiplayern är sig lik med lite nya saker, vilket i och för sig inte är dåligt, men hade hoppats på något nytt. Förstå mig inte fel, jag kommer spendera x antal timmar online då jag tycker det är kul men det är ändå som att det känns som något fattas... eller så är det bara jag som inte vaknat ordentligt än

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Jag spelade mw1/mw2 och nu mw3 och det känns som jag skulle kunna kasta detta och ge mig på mw2 igen. Det är ju ändå samma spel.

Du väljer att bortse helt från enspelarläget, vilket alltid har varit Call of Duty-seriens fokus? Tragiskt, skäms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Skrivet av Quantin:

Fick inte heller mitt idag! Man blir verkligen pissed off när man förhandsbokar skiten och inte får det!

Jag har ringt webhallen och dom hade problem med posten. Dom erbjöd mig att få 50:- rabatt och även att jag kunde skicka tillbaka det gratis om jag fixade det på annat håll. Dom visste inte alls när det skulle komma fram, dom "undersökte". Jag har däremot installerat cod4 nu och hur fungerar det om jag inte väljer att ta från webhallen? Blockeras nyckeln då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Du väljer att bortse helt från enspelarläget, vilket alltid har varit Call of Duty-seriens fokus? Tragiskt, skäms.

Inte den senaste tiden. Singleplayer har ju varit sämst de senaste spelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Inte den senaste tiden. Singleplayer har ju varit sämst de senaste spelen

Motivering? Särskilt jämfört med Battlefield-seriens oförmåga att göra ett underhållande enspelarläge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BYATCH:

Jag har ringt webhallen och dom hade problem med posten. Dom erbjöd mig att få 50:- rabatt och även att jag kunde skicka tillbaka det gratis om jag fixade det på annat håll. Dom visste inte alls när det skulle komma fram, dom "undersökte". Jag har däremot installerat cod4 nu och hur fungerar det om jag inte väljer att ta från webhallen? Blockeras nyckeln då?

Jag drar till Media Markt och plockar upp spelet där. Så får de tillbaka det andra när det nu kommer fram. Nattöppet ska dem ha, men dem kan inte se till så folk får sitt spel dagen efter.

Du kan nog aktivera nyckeln och fortfarande skita i spelet som kommer från dem. Är ju inte ditt fel att dem klantar till det. Nyckeln kommer inte att blockeras.

Permalänk
Medlem

Vägrar köpa en konsollport vilket inte har utvecklats grafiskt alls.
Har MW2 på steam vilket är rätt kul men MW3 är ju i princip en expansion pack vilket jag personligen inte tänker punga ut cash för.

Om de utvecklat spelmotorn iaf lagt till DX11 support för datorn och arbetat med lightning vilket i princip är den viktigaste delen för att ett modernt spel ska se ut. BF3 är helt galet snyggt och att solen, lampor, rök, lasersikten kan blända och skymma sikten på ett riktigt tufft sätt ökar spelkänslan så jävla mycket.

Spelen ser okej ut i DX9 men det som får DX11 spel att stå ut är inte att du har tessellation eller sprängbara väggar (den senare är ett stort plus), ljuset spelar en så stor roll och den känns så sjukt realistisk.

EDIT:

Jag gillade MW2s singleplayer som fan även BF3s vilket var BADASS!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Quantin:

Väntar fortfarande på att posten ska dyka upp, så jag hoppas verkligen det är med där.

Skrivet av manskiller:

Ibland kommer posten senare än klockan ett....

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

är det någon som vet om det finns theater mode på mw3? och om det finns hur fungerar det är det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Motivering? Särskilt jämfört med Battlefield-seriens oförmåga att göra ett underhållande enspelarläge.

Battlefields har jag inte provat.
Interaktiv film är det verkligen, varför skulle jag vilja spela ett spel som man får kolla 50% och spela 50%?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Ibland kommer posten senare än klockan ett....

Därför jag skrev "väntar" den kommer vid 15-tiden och det var inget med...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cwittler:

Vägrar köpa en konsollport vilket inte har utvecklats grafiskt alls.
Har MW2 på steam vilket är rätt kul men MW3 är ju i princip en expansion pack vilket jag personligen inte tänker punga ut cash för.

Om de utvecklat spelmotorn iaf lagt till DX11 support för datorn och arbetat med lightning vilket i princip är den viktigaste delen för att ett modernt spel ska se ut. BF3 är helt galet snyggt och att solen, lampor, rök, lasersikten kan blända och skymma sikten på ett riktigt tufft sätt ökar spelkänslan så jävla mycket.

Spelen ser okej ut i DX9 men det som får DX11 spel att stå ut är inte att du har tessellation eller sprängbara väggar (den senare är ett stort plus), ljuset spelar en så stor roll och den känns så sjukt realistisk.

EDIT:

Jag gillade MW2s singleplayer som fan även BF3s vilket var BADASS!

BF3 singelplayer var ju uruselt.

Permalänk

många gnäller om hur dåligt SP är i BF3 och MW3 men vem i sitt sinnesfulla bruk köper dessa spel för singelplayer?, det kan inte jag förstå!

Permalänk
Skrivet av :

Nyligen installerat men med problem!

så här ser det ur när jag spelar...
http://img846.imageshack.us/img846/9493/58600059.jpg

och så här ser det ut när jag tog ett screenshot...
http://img834.imageshack.us/img834/4174/28886179.jpg

fattar inte vad som är fel! BF3 funkade kanon

Skrivet av Dr.Mabuse:

Sätt på dig de grön-röda glasögonen så har du 3D

eheh näe

Permalänk

Fan vad bra! Hämtar andan lite nu efter att ha lirat på i ett par timmar. Det äger!