Ångrar du köpet av Battlefield 3?

Permalänk

Knappt spelat det då jag ägnat mer tid åt att hitta inställningar som ger stabila 60fps, spelar man Conquest på Caspian Border med 64st spelare så kvittar det om man har ett grafikkort som kostar över 4000kr. Tänker fan inte punga ut ytterligare 4k på ett GTX580 för att spela i högre inställningar utan sjuka drops. Har ingen nytta av mitt GTX580 då jag endast köpte de i hopp om att de skulle leverera i BF3, men icke. Spelat igenom Mafia 2, Crysis 2, Metro 2033 mm och de flyter som smör. Fattar inte heller hur de kan skilja så himla mycket i FPS:en om man jämför SP och MP, SP rullar på riktigt bra utan större drops även när det händer riktigt mycket. Känns ju lika optimerat som GTA4, hopplöst...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Knappt spelat det då jag ägnat mer tid åt att hitta inställningar som ger stabila 60fps, spelar man Conquest på Caspian Border med 64st spelare så kvittar det om man har ett grafikkort som kostar över 4000kr.

Provat dra ner på MSAA?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Provat dra ner på MSAA?

Ja, stängt av den ena (AF/AA) och den ena 2X. Stängt av motion blur och allt annat lullull, knappt någon fps-boost :S

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Ångrar mitt köp, för det funkar ju knappt, är fullt av buggar och man blir bländad av allt..

Håller med

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd, det roligaste spelet jag köpt på många år. Värt varenda krona.

Permalänk

Bästa spelet ute idag tycker jag.

Permalänk
Medlem

Spelet växer ju som tusan!
Det är bara att hålla i så blir det roligare och roligare!

Visa signatur

Intel Core I9 9900K, ASUS ROG Strix Z390 Gaming, ZOTAC RTX3080 OC, Corsair 32GB DDR4,
Corsair H100i, Corsair Obsidian 650D, Samsung Odesssy G9 49" 240Hz

Permalänk

ett av de bästa spelen jag har spelat!!
riktigt skönt att spela multiplayer, skön känsla med ljudet och allt annat runt omkring.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Hejsan alla,

Jag håller helt och fullt med alla som tycker att BF3 är bland det bästa som hänt på länge!

* Grafiken är överväldigande! (det är som på film)

* Ljudet är överväldigande! (det är som på film)

* Det är krig! (saker går sönder när man skjuter på dem)

* Det är lagarbete som gäller

* Variationer (du kan använda finkalibriga eldvapen, grovkalibriga, pansarskott, granatgevär, granatkastare, stridsvagnar, pansarbilar, flygplan, helikoptrar...)

Den enda nackdelen jag ser:
* Jag har för lite tid...

Men det är ju inte BF3s fel!

Permalänk
Medlem

Roligaste spelet jag har spelat på flera år

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Inaktiv

Jag ångrade mitt köp, pratade med EA och fick pengarna tillbaka. Behöver inte gå in på detaljer, men spelet var alldeles för "hypat" för att vara till min belåtenhet. Trodde först och främst att Co-OP skulle vara större, singleplayer vara bättre scriptat och MP-delen känns alldeles för klen för min smak.

Jag är ingen fanboy av något märke, men jag har bra mycket roligare med Modern Warfare 3 faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Ångrar mitt köp, för det funkar ju knappt, är fullt av buggar och man blir bländad av allt..

Personligen lider jag inte av buggar, och tactical lights och liknande ska tonas ner i en kommande patch. Vet att en hel del folk har problem med spelet, hade även jag problem med spelet men sen jag köpte min SSD disk o installera om OS och spel så har allt flytit på perfekt, och med den nya disken kommer jag numera även in i games innan folk har plockat ihop 1000 score

edit: 78h 51min played än så länge och har fortfarande lika kul som jag hade dag 1. BFBC2 kom upp i 40h från release dagen tills BF3 släpp så enligt min mening är BF3 värt varenda krona.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Personligen lider jag inte av buggar, och tactical lights och liknande ska tonas ner i en kommande patch. Vet att en hel del folk har problem med spelet, hade även jag problem med spelet men sen jag köpte min SSD disk o installera om OS och spel så har allt flytit på perfekt, och med den nya disken kommer jag numera även in i games innan folk har plockat ihop 1000 score

edit: 78h 51min played än så länge och har fortfarande lika kul som jag hade dag 1. BFBC2 kom upp i 40h från release dagen tills BF3 släpp så enligt min mening är BF3 värt varenda krona.

Är ju inte bara tactical light som bländar utan ALLT, känns som att hela spelet är inlindat i folie..

Permalänk
Medlem

i början tyckte jag det var en besvikelse men sen när jag har spelat ett tag så tycker jag det är ett jätte bra spel

ett stort minus är att man kör i en jävla webbläsare

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder