[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av in2it:

Måste dock säga att jag tycker det är synd ni stängt av HP regen... den regenar ju ändå inte så snabbt och spelet går ju inte bara ut på att dö. Skönt om man nästan dött om man kan softa lite och få tillbaka hälsan om ingen "healer" är i närheten. Vissa banor är ju så stora så det är svårt att ha folk runt ikring

HP regen kommer att förbli av för att främja lagspelet, vi vill inte se Snipers som kör enmanna-armé pga att de får HP hela tiden. Vill du överleva måste du hålla dig där det finns Medics.

Skrivet av chevy1:

kollade på fredags panelen den senaste om jag inte minns fel så kunde vi medlemmar spela gratis!!

men om det stämmer vart går man in i sådant fall??

Server-info finns i första posten i den här tråden. Alla kan spela gratis på servern, dock är vi beroende av att det kommer donationer för att kunna hålla den rullandes. Du hittar lätt servern i Battlelog.

Skrivet av Cwittler:

Hmm får en fiberlina hem om drygt 1-2 veckor, kan man trycka upp en server eller måste man köra en officiell?

Går endast att ha officiella servrar från företag som EA/DICE har avtal med.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Går endast att ha officiella servrar från företag som EA/DICE har avtal med.

Wow det är rätt lamt, man kanske kan snacka med grabbarna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cwittler:

Wow det är rätt lamt, man kanske kan snacka med grabbarna?

Det finns tyvärr inte en chans i världen att man kan snacka sig till serverfilerna från DICE. Det är bara företag med avtal som får hosta servrar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cwittler:

Wow det är rätt lamt, man kanske kan snacka med grabbarna?

Du kan ju tänka dig att det krävs rätt fet uppkoppling och hårdvara en för en mindre server. Så det är inte speciellt lamt enligt mig, det är snarare kvalitetssäkrande. Hade vem som helst kunnat hosta en server hade det vart så mycket servrar som var laggiga och allmänt dåliga att det inte hade varit kul.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med servern nu för tiden? Var inne nån timme idag på eftermiddagen och den kraschade inte en enda gång.

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Du kan ju tänka dig att det krävs rätt fet uppkoppling och hårdvara en för en mindre server. Så det är inte speciellt lamt enligt mig, det är snarare kvalitetssäkrande. Hade vem som helst kunnat hosta en server hade det vart så mycket servrar som var laggiga och allmänt dåliga att det inte hade varit kul.

Det här är ju inte ens lite sanning i... ingen joinar en tom server för att lira. En taskig server är som en taskig bar... tom

"Back in the days" så hade jag en BF1942 server som gick för mig och mina polare. Då var det inga extrema grejer man behövde, bara bra. Servern som sådan behöver ju inte rita upp bilder och grejer, det gör ju klienterna... servern behöver "bara" räkna.

Jag sitter på 100mbit och ska killen ovan få fiber så lär du det knappast vara där heller det flaskar.

Servern har varit taskig tidigare idag och kickat mig... jag har som sagt varit på FZ.se's server... jag gillar att man kan få tillbaka HP efter ett tag.

Att en sniper bara kan ligga där.... alltså det är ju inte så att han får tillbaka all hälsa efter 3 sekunder... lyckas man inte skjuta ner han med den lilla regen man får så kan man "moon:a" killen så han får avsluta ditt lidande

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem

Kraschade servern nyss eller?

Måste säga att jag älskar att ni stängt av HP reg. Så sjukt mycket roligare spelet blir:)

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att ni håller på principerna på denna server, HP regen och liknande är en styggelse.
Hoppas det kommer kösystem snart så man får spela på den också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av edda123:

Kraschade servern nyss eller?

Måste säga att jag älskar att ni stängt av HP reg. Så sjukt mycket roligare spelet blir:)

Skrivet av NAD:

Skönt att höra att ni håller på principerna på denna server, HP regen och liknande är en styggelse.
Hoppas det kommer kösystem snart så man får spela på den också

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, vi är rätt nöjda med det också. Det ger mycket i att man måste tänka ett par ggr till och man slipper vissa exploits. Det ökar också effektiviteten på squadwork vilket ger en naturlig effekt ingame, lonewolfers kommer att få mer problem att handskas med.

Det är tyvärr fel att använda termen teamwork numera då laget förlorat CO och nästan samtliga medel för att kommunicera tvärs över laget. RIP Teamwork, fattar inte hur DICE tänkte där. Tänk om varje SL hade fått möjligheten att lägga upp en markör i kartan och därmed kunde se vad de andra squads tänkt göra. Å andra sidan är BF3 lite för snabbt för att hålla på med kartor för ofta.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av NAD:

Skönt att höra att ni håller på principerna på denna server, HP regen och liknande är en styggelse.
Hoppas det kommer kösystem snart så man får spela på den också

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer alltid in inom en minut med detta script: http://userscripts.org/scripts/show/116535.
Det fungerar Clockrent.

Annars rekommenderas detta i trådens andra post: http://www.coderah.com/?page_id=389.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur jag ändrar så jag ser chatt fönstret 2-3 sekunder till. Tycker det försvinner lite för snabbt

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av in2it:

Någon som vet hur jag ändrar så jag ser chatt fönstret 2-3 sekunder till. Tycker det försvinner lite för snabbt

Går icke, inte från inställningarna i alla fall.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför blev jag just bannad från eran server? vafasen, slutade ju spela för att det gick riktigt illa (när går det bra egentligen...) och tänkta fortsätta lira bara för att men nähä.

"Game disconnected: you have been banned from this server"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tcntad:

Varför blev jag just bannad från eran server? vafasen, slutade ju spela för att det gick riktigt illa (när går det bra egentligen...) och tänkta fortsätta lira bara för att men nähä.

"Game disconnected: you have been banned from this server"

Kollade just, du blev bannad i en timme för "Bad language". Kan tänkas du sade ngt när det inte gick så bra i ingame chat kanalen? Var inte jag som lade bannen men vi försöker få alla att sluta skriva olämpliga kommentarer i chatten, det gör bara 63 andra spelare på mindre gott humör. Bannen är en avkylningsperiod.

Tänk på det om fyrtio minuter, ok?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lan:

Kollade just, du blev bannad i en timme för "Bad language". Kan tänkas du sade ngt när det inte gick så bra i ingame chat kanalen? Var inte jag som lade bannen men vi försöker få alla att sluta skriva olämpliga kommentarer i chatten, det gör bara 63 andra spelare på mindre gott humör. Bannen är en avkylningsperiod.

Tänk på det om fyrtio minuter, ok?

Inte omöjligt, undrar dock vad jag skrev isf..
Att jag blivit bannad lär inte kyla ner mig så, av nån anledning är jag inte bra på spel överhuvudtaget oavsett hur mycket jag spelar (istortsett)
Denna dag är inte bra helt enkelt.

Aja my apologizes då.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av tcntad:

Inte omöjligt, undrar dock vad jag skrev isf..
Att jag blivit bannad lär inte kyla ner mig så, av nån anledning är jag inte bra på spel överhuvudtaget oavsett hur mycket jag spelar (istortsett)
Denna dag är inte bra helt enkelt.

Aja my apologizes då.

[16:54:17] tcntad > ffs sluta blnda mig idiot

Jag tyckte det var lite förmycket sånt i chatten just då (inte bara från dig) och det har varit det hela dagen av och till. När någon börjar så är det lätt att flera andra hakar på.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Inte omöjligt, undrar dock vad jag skrev isf..
Att jag blivit bannad lär inte kyla ner mig så, av nån anledning är jag inte bra på spel överhuvudtaget oavsett hur mycket jag spelar (istortsett)
Denna dag är inte bra helt enkelt.

Aja my apologizes då.

Om 300 år, då arkeologer gräver fram mitt skrivbord, kommer de att beskriva märkena efter mitt huvud med entusiasm som denna: http://www.youtube.com/watch?v=bwAioN2mtsA
Skrivbordet tål mer än admins.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Grekröra:

Om 300 år, då arkeologer gräver fram mitt skrivbord, kommer de att beskriva märkena efter mitt huvud med entusiasm som denna: http://www.youtube.com/watch?v=bwAioN2mtsA
Skrivbordet tål mer än admins.

haha de verkar så
Få se om jag spelar mer, men jag vet att det inte kommer gå bra så ja lär väl byta server efter ett tag^^

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen så tycker jag att det är väldigt ledsamt att så många är otrevliga i chatten. Även om man är irriterad på hur någon beter sig, eller något som de gör, så behöver man väl inte vara otrevlig för det? Be snällt och vänligt åt dem att sluta. Gör de inte det så går det utmärkt att ta ett screenshot och kontakta oss administratörer.

Ni skulle bara veta hur mycket otrevliga ord som slängs ut, tittar man igenom loggarna blir man nästan mörkrädd.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Läste tidigare i tråden om TobbeG92. Om att han var bannad men var inne ändå.

Tänkte bara säga det att han är inne nu.
Vet inte om han fortfarande är bannad eller så men tänkte bara säga det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jo, vi är rätt nöjda med det också. Det ger mycket i att man måste tänka ett par ggr till och man slipper vissa exploits. Det ökar också effektiviteten på squadwork vilket ger en naturlig effekt ingame, lonewolfers kommer att få mer problem att handskas med.

Det är tyvärr fel att använda termen teamwork numera då laget förlorat CO och nästan samtliga medel för att kommunicera tvärs över laget. RIP Teamwork, fattar inte hur DICE tänkte där. Tänk om varje SL hade fått möjligheten att lägga upp en markör i kartan och därmed kunde se vad de andra squads tänkt göra. Å andra sidan är BF3 lite för snabbt för att hålla på med kartor för ofta.

Ikväll kom jag äntligen in utan större problem, fasen vad kul det var! Heter nåt annat ingame dock ifall nån undrar
Mycket bättre lagspel på denna server, tyckte inte TK-problemet var nåt att klaga över heller som många gör.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Körde också på denna server ikväll, bästa teamworket jag någonsin upplevt. The way battlefield is meant to be played:). Härligt med en server där alla återupplivar, ger ammo/medkits och arbetar i squads. Serverinställningar bidrar helt klart till en bättre gameplay. Credits till alla admins som har tagit initiativet att starta denna server!

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Troberg:

Läste tidigare i tråden om TobbeG92. Om att han var bannad men var inne ändå.

Tänkte bara säga det att han är inne nu.
Vet inte om han fortfarande är bannad eller så men tänkte bara säga det

Uppskattar att ni säger till, det kan bli lite glitch nu när vi gör så många ändringar och felsökningar. Filer kan gå förlorade fast vi är naturligtvis lite noga med att behålla just ban listorna.

Skrivet av NAD:

Ikväll kom jag äntligen in utan större problem, fasen vad kul det var! Heter nåt annat ingame dock ifall nån undrar
Mycket bättre lagspel på denna server, tyckte inte TK-problemet var nåt att klaga över heller som många gör.

...

Ja, ikväll fick vi till det riktigt bra med många dugliga spelare som skätte sig väldigt fint. Kan nog hålla med om att det var en av de bästa kvällarna.

Skrivet av Anders127:

Körde också på denna server ikväll, bästa teamworket jag någonsin upplevt. The way battlefield is meant to be played:). Härligt med en server där alla återupplivar, ger ammo/medkits och arbetar i squads. Serverinställningar bidrar helt klart till en bättre gameplay. Credits till alla admins som har tagit initiativet att starta denna server!

Tackar tillbaka för att du vill komma och spela, det är spelare som du och vårt väldigt trevliga mumble community som gör servern till det den är. Vi satte bara igång ramverket för att komma in. Det är er förtjänst att servern är rolig att spela på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Anders127:

Körde också på denna server ikväll, bästa teamworket jag någonsin upplevt. The way battlefield is meant to be played:). Härligt med en server där alla återupplivar, ger ammo/medkits och arbetar i squads. Serverinställningar bidrar helt klart till en bättre gameplay. Credits till alla admins som har tagit initiativet att starta denna server!

Håller med! Spelade igår kväll också! En klar skillnad mot andra servera avseende teamwork.

Men det kan även bli bättre. Jag personligen gillar när SL markerar de flaggor han önskar man ska attackera, så man vet vart man ska om man separeras från sin squad. En liten detalj som enligt min mening förbättrar koordinering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Humanisten:

Håller med! Spelade igår kväll också! En klar skillnad mot andra servera avseende teamwork.

Men det kan även bli bättre. Jag personligen gillar när SL markerar de flaggor han önskar man ska attackera, så man vet vart man ska om man separeras från sin squad. En liten detalj som enligt min mening förbättrar koordinering.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi kan inte bli mycket gladare än att läsa sådana inlägg, mycket trevligt!

Tyvärr är det där med SL, ja, hela squadsystemet att man autojoinar över huvudtaget, rätt märkligt. Dice har via twitter och bilder pratat om olika nya versioner men inget riktigt påtagligt ännu. Det är inte många som vet vad en SL kan göra eller ens märker om de är SL. I sak kan jag bara hålla med, attack eller försvarsmarkörer är tydliga på vart folk bör hålla sig. Samt att de ger poäng.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Haha, ni på sweclockersservern gillar inte teheran highway och grand bazar! Inte fullt när ni spelar dom:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

Haha, ni på sweclockersservern gillar inte teheran highway och grand bazar! Inte fullt när ni spelar dom:D

När det är Teheran highway droppar jag direkt, annars lirar jag alla. Vet att flera gör så. Men den banan kan vara okej om folk hjälps åt.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Hedersmedlem

Vi klättrar stadigt på Gametracker-rankingen! Nu siktar vi på topp 20 tycker jag! Det återstår att se om vi märker av någon Skyrim-effekt...

Permalänk
Medlem

Kanske grovt offtopic, men hur connectar man till en specifik server?
Har precis börjat med BF serien och lär mig nya saker varje dag.
Tänkte att fråga detta då det handlar om just denna server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Kanske grovt offtopic, men hur connectar man till en specifik server?
Har precis börjat med BF serien och lär mig nya saker varje dag.
Tänkte att fråga detta då det handlar om just denna server.

Antingen söker du på "sweclockers" i rutan för servernamn eller så använder du denna länken http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...