Var denna dator ett bra/prisvärt köp? Är jag lurad? För bra för att vara sant? Help!

Permalänk

Var denna dator ett bra/prisvärt köp? Är jag lurad? För bra för att vara sant? Help!

Har besökt detta forum då och då dock utan att regga mig. Nu behöver jag själv eran heliga teknik kunskaper!

Va ute efter en bärbar dator och en polare sa att denna är grymt prisvärd http://www.studentdator.se/PartDetail.aspx?q=p:10500789
Sagt och gjort så köpte jag den. Vissa har redan påpekat att den där datorn är typ för bra för att vara sann för det priset. Vad säger ni?? Är själv ingen höjdare när det kommer till datorer.
Tänk om den inte kommer med t.ex 8GB DDR3 interminne?? Dom reseverar ju sig själv för eventuella tryckfel, alltså kan dom ju yrka på det bara varit inkorrekt information, men att dom redan förvarnat om detta.

Jaja jag vet inte...vad säger ni Sweclockers? Kommer jag bli lurad eller kan detta vara the real deal?

Permalänk
Medlem

Ett riktigt prisvärt köp. Dock är det ju både kampanj och studentpris och då är det ju ett klart billigare pris. Du får väl se vad som kommer hem sen

Permalänk
Medlem

Jag vågar påstå att den var inte så bra köp. Den här är ett bättre köp http://cdon.se/hemelektronik/toshiba_satellite_p750-103_intel...

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Priset på den laptopen är ju vad den kostar hos många andra butiker utan studentrabatt.
Så du kan nog känna dig rätt trygg att du får vad du betalat för.

Med andra ord kunde du köpt den hos vilken butik som helst till samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Understreck_:

Har besökt detta forum då och då dock utan att regga mig. Nu behöver jag själv eran heliga teknik kunskaper!

Va ute efter en bärbar dator och en polare sa att denna är grymt prisvärd http://www.studentdator.se/PartDetail.aspx?q=p:10500789
Sagt och gjort så köpte jag den. Vissa har redan påpekat att den där datorn är typ för bra för att vara sann för det priset. Vad säger ni?? Är själv ingen höjdare när det kommer till datorer.
Tänk om den inte kommer med t.ex 8GB DDR3 interminne?? Dom reseverar ju sig själv för eventuella tryckfel, alltså kan dom ju yrka på det bara varit inkorrekt information, men att dom redan förvarnat om detta.

Jaja jag vet inte...vad säger ni Sweclockers? Kommer jag bli lurad eller kan detta vara the real deal?

Baserat på priset och specifikationerna kommer du nog inte bli lurad. 8Gb ram är ju rätt standard i dagsläget (ram är sjukt billigt nu), du får en rätt seg men stor hårddisk, processorn är väl helt okej. Grafikkortet har ju visserligen 2GB videominne men är väl så lång från "monstergrafik" man kan komma

Så till vida att själva butiken är seriös har du inte blivit lurad. Är rätt normala priser med lite rabatter inräknade

Permalänk

Tack för svaren!
Ja får väl se om den är något att ha. Men det är inte på något sett ett överpris på datorn alltså? så att man iaf betalar normal pris för det man får.