Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Inaktiv

Det finns ju fortfarande enstaka platser på DH. Vilken server kommer ni vara på irc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Det finns ju fortfarande enstaka platser på DH. Vilken server kommer ni vara på irc?

#dreamhack + trade o de övriga som jag inte minns vad de heter.

#sweclockers
#nordichardware

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

De är ju kanalerna, men vilken server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

bara vatt på dhw 10ggr på rad så de förklarar varför jag har ingen aning

Då är det inte så konstigt Hoppas detta med cat skiten var någon tillfällighet som itne upprepas ;b

Fan nu är det inte överdrivet långt kvar tills det bär iväg till DH igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

De är ju kanalerna, men vilken server?

Quakenet. Vi ses där.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

någon som vet vad vilken hastighet man tankar upp i? Inte genom dc då utan utorrent.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Inaktiv

20Gbit/s backbone från Telia. Man åker ju inte till Dreamhack för att tanka upp linuxisos. Möjligtvis om man sitter på en 56kbit/s-lina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Quakenet. Vi ses där.

Skrivet av Sonaks:

Då är det inte så konstigt Hoppas detta med cat skiten var någon tillfällighet som itne upprepas ;b

Fan nu är det inte överdrivet långt kvar tills det bär iväg till DH igen.

hehe nej synd jag ej har cash nog för köpa nytt graffe. men mina 2 9800gtx i sli har funkat fint än bara ej testat bf3 hehehe
tänkte ta helgen innan till gå igenomn datan o så så allt e i tipp topp inför lilla lanet

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

zorki: Din burk fungerar fortfarande bra. Ditt motsvarar väl ett GTX560Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

hehe nej synd jag ej har cash nog för köpa nytt graffe. men mina 2 9800gtx i sli har funkat fint än bara ej testat bf3 hehehe
tänkte ta helgen innan till gå igenomn datan o så så allt e i tipp topp inför lilla lanet

Nej det är inte gratis och dra till DH nowdays, speciellt inte om man vill ha finare boende. Sen att hålla datorn i tipp topp är ibland svårt.

Skrivet av anon2110:

Håller med, och ett GTX 560 Ti ska väl iaf klara bf3 på medium / high med fullt spelbar fps har jag för mig.
Och i ärlighetens namn så är bf3 jäkla snyggt redan på low så man kommer säkert kunna njuta av detta mästerverk till spel även med lite äldre komponenter.

Skrivet av Mattiiss:

någon som vet vad vilken hastighet man tankar upp i? Inte genom dc då utan utorrent.

Du laddar väl upp i 10mb/sec iallafall. Jag körde med Gigabit kabel i somras och jag märkte inte att någon av mina torrents seedade direkt snabbare än det.
Ett tips om du vill fixa upp din ratio under Dreamhack är ju att hitta en torrent som seedar bra innan du åker. Brazzers.com tex ;D

Permalänk
Medlem

darkshippo: de får man ju hoppas

sonaks: sover vid datan i datastol som jag tar med mej. brukar ej sova så möd men åldern börjar ta ut sin rätt. har i mina yngre dar tatt o pressat 86 timmar på jolt o sen va jag så korkad att vi ej talar mer om de:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

darkshippo: de får man ju hoppas

sonaks: sover vid datan i datastol som jag tar med mej. brukar ej sova så möd men åldern börjar ta ut sin rätt. har i mina yngre dar tatt o pressat 86 timmar på jolt o sen va jag så korkad att vi ej talar mer om de:P

Haha låter gött ju, fast jag åker dock inte och sover innan man är dötrött och all cola är slut, men när man väl är trött känns det väldigt skönt och ha en riktig säng och sova i.

Nu i sommras körde jag ett ps3 pass på 18 timmar i ett streck utan att gå ur stolen, fan vilken dålig koll man får på klockan när man sitter i en mörk lokal och bara spelar

Nu är det bara 4 arbetspass kvar och sen ett inför lan med Eptk som står mellan idag och DH! Något taggad man börjar bli asså.

Permalänk
Inaktiv

Själv har jag också 4 pass kvar innan det är dags för Dreamhack. Ska skriva ut packningslistan och börja bocka av sånt som kan packas ned. Prova alla delar som skall med och packa väl. =P

Skärmen kommer nog vara det mest känsliga som skall packas ned. Ni som har varit på DHW förut. Är det varmt inne i lokalen. Då kanske man borde ta med sig en USB-fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Skrivet av Sonaks:

Haha låter gött ju, fast jag åker dock inte och sover innan man är dötrött och all cola är slut, men när man väl är trött känns det väldigt skönt och ha en riktig säng och sova i.

Nu i sommras körde jag ett ps3 pass på 18 timmar i ett streck utan att gå ur stolen, fan vilken dålig koll man får på klockan när man sitter i en mörk lokal och bara spelar

Nu är det bara 4 arbetspass kvar och sen ett inför lan med Eptk som står mellan idag och DH! Något taggad man börjar bli asså.

va jag vet 2 dagar denna v som jag har jobb. annars ej möd för min del tyvärr.

Skrivet av anon2110:

Själv har jag också 4 pass kvar innan det är dags för Dreamhack. Ska skriva ut packningslistan och börja bocka av sånt som kan packas ned. Prova alla delar som skall med och packa väl. =P

Skärmen kommer nog vara det mest känsliga som skall packas ned. Ni som har varit på DHW förut. Är det varmt inne i lokalen. Då kanske man borde ta med sig en USB-fläkt.

beror på dom öppnar portar med gämna mellanrum för kyla ner sitter du nära en sådan så ta med kläder till de

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Bytte plats precis, är Rad 1 i B-hallen nära dörrarna?

Permalänk
Medlem

fan minns ej o vet ej hur o var dom öppnar i den hallen. sitter ara i d hallen ju

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Bytte plats precis, är Rad 1 i B-hallen nära dörrarna?

Minns det som att dörrarna är mellan B7 och B8, inte stensäker dock.

Fan det närmar sig ju faktiskt!! Blev tydligen en till i gänget också, fem pers nu.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Minns det som att dörrarna är mellan B7 och B8, inte stensäker dock.

Fan det närmar sig ju faktiskt!! Blev tydligen en till i gänget också, fem pers nu.

alltid kul me fler folk:P

större delen av mitt gäng banga d hallen för sitta i lugnet i b hallen. men men e ej lätt när de ej pallar trycket:P

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zorki:

alltid kul me fler folk:P

större delen av mitt gäng banga d hallen för sitta i lugnet i b hallen. men men e ej lätt när de ej pallar trycket:P

Satt i B-hallen första två åren, kommer nog aldrig gå tillbaka Visst det var skönt där också, men det är mer drag i D.

Bara hoppas på bra grannar nu då, och inga bordsdunkande galna ungar som skriker och kastar grejer. Var faktiskt ett år någon kastade någonting mot mig kom jag på nu, fick det på axeln, minns inte vad det var men hårt var det iaf, hade lätt gjort ett märke i skärmen om den träffat. Vem fan kastar saker på dh?

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Bara hoppas på bra grannar nu då, och inga bordsdunkande galna ungar som skriker och kastar grejer. Var faktiskt ett år någon kastade någonting mot mig kom jag på nu, fick det på axeln, minns inte vad det var men hårt var det iaf, hade lätt gjort ett märke i skärmen om den träffat. Vem fan kastar saker på dh?

Haha, ja det kan man undra!

Vann en biljett häromdagen, hade dock redan köpt då så den är uppe på Sweclockers marknaden nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Satt i B-hallen första två åren, kommer nog aldrig gå tillbaka Visst det var skönt där också, men det är mer drag i D.

jag hade problem me en dunkande cs nörd. jag tröttna o hade med mej en sam missile launcher till usb. de va sikta in o skjut. träffa han på tinningen o han kasta sej bak så inne i cs han var. han blev skitsur o jag höll på dö av skratt. men han sluta iaf banka i bordet hehhe. klarat mej undan folk som kastat saker iaf:P tur e väl de.

var i d sitter du

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

jag hade problem me en dunkande cs nörd. jag tröttna o hade med mej en sam missile launcher till usb. de va sikta in o skjut. träffa han på tinningen o han kasta sej bak så inne i cs han var. han blev skitsur o jag höll på dö av skratt. men han sluta iaf banka i bordet hehhe. klarat mej undan folk som kastat saker iaf:P tur e väl de.

var i d sitter du

Hahaha fan va klockrent, själv har jag inte haft bekymmer med folk som vart stökiga i min närhet. Möjligen att någon p12 sprungit in i stolen när man tiltat bakåt lite väl mycket någon gång, men sånt får man väl ta om man inte tänker sig för misstänker jag :b

Skrivet av zorki:

va jag vet 2 dagar denna v som jag har jobb. annars ej möd för min del tyvärr.

Härligt det, ska bli skönt med en veckas semester som detta blir för min del, kan vara skönt och komma ifrån det vanliga. Då brukar det oftast gå lätt och jobba sen när man väl börjar igen när man fått lite ny motivation igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Hahaha fan va klockrent, själv har jag inte haft bekymmer med folk som vart stökiga i min närhet. Möjligen att någon p12 sprungit in i stolen när man tiltat bakåt lite väl mycket någon gång, men sånt får man väl ta om man inte tänker sig för misstänker jag :b

Härligt det, ska bli skönt med en veckas semester som detta blir för min del, kan vara skönt och komma ifrån det vanliga. Då brukar det oftast gå lätt och jobba sen när man väl börjar igen när man fått lite ny motivation igen.

Det är en ganska skön countdown nu. Inte långt alls. Snart dags för warmup även. Woho!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

sitta i dom stora gångarna för slippa de e mer plats så

har tyvärr de problemet me för lite jobb- klarar mej någon månad till sen e de sälja antingen bilen eller huset. men DHW missar jag ej:P måste prioritera i livet. eller va säger du??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Taggar för fullt nu! Blir första gången i B-hallen för min del. Den brukar vara ganska tyst, eller?

De senaste två Dreamhacken har jag inte kunnat ladda upp i uTorrent i mer än 50-200 kB/s. Tidigare kunde jag ladda upp i 10-11 mB/s. Någon som har haft samma problem? Behöver förbättra ration lite, hehe.

Permalänk

Thursday 22.45 - Rymdreglage / Ninjamoped

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

sitta i dom stora gångarna för slippa de e mer plats så

har tyvärr de problemet me för lite jobb- klarar mej någon månad till sen e de sälja antingen bilen eller huset. men DHW missar jag ej:P måste prioritera i livet. eller va säger du??

Ja fast då tillkommer problemet att man hela tiden sitter där det är mycket trafik, samt lättare för någon som passerar och sno med sig något när man är på toa.
Förhoppningsvis får jag åka hem med min laptop i behåll. Men tar iaf med den när man sover, men jobbigt om man ska ta med den när man ska gå och köpa käk inne i någon hall eller gå på toa.

DH är helt klart prio du, men tråkigt om du behöver sälja hus och bil dock. Jobb är inget att underskatta, och man inser inte hur bra man har de när man jobbar föränn man förlorar det :/

Skrivet av Eptk:

Det är en ganska skön countdown nu. Inte långt alls. Snart dags för warmup även. Woho!

Ja det har gått fortare än väntat nu verkligen :b Gött de dock. Jo förhoppningsvis blir det med en 100 / 100 lina och inte varsitt mobilt bredband heller.

*host* Telia *host*

Permalänk
Medlem

Blir det 13e för mig (gammal bild som saknar DH summer 2011 bandet).

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Ja fast då tillkommer problemet att man hela tiden sitter där det är mycket trafik, samt lättare för någon som passerar och sno med sig något när man är på toa.
Förhoppningsvis får jag åka hem med min laptop i behåll. Men tar iaf med den när man sover, men jobbigt om man ska ta med den när man ska gå och köpa käk inne i någon hall eller gå på toa.

DH är helt klart prio du, men tråkigt om du behöver sälja hus och bil dock. Jobb är inget att underskatta, och man inser inte hur bra man har de när man jobbar föränn man förlorar det :/

ja jagar för fullt jobb e inte mycke mer jag kan göra. nästa steg e att gå på gatan o sälja sej hehe
ta en filt eller handuk o släng över allt så sticker de ej i ögonen på någon förbipaserande. e ju inte prencip som dom går o rotar. e de ej lätt att se så stjäl dom de ej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte haft några problem med stölder på Dreamhack, Just DH har blivit mycket bättre med förebyggande för stölder med åren och jag såg statistik för ett par år sen att de hade fått ner antal anmälningar enormt.

Mina tips till att slippa bli av med saker är:
*Stäng av prylarna när du är iväg, det blir mörkt på platsen och folk slipper glo och med andra ord inte bli sugna på att sno.
*Hoppa över lösa föremål som externa HDDs, trådlösa möss etc, om du har med dig dem, stoppa i väska under din plats när du är iväg
* Samma alla dina kablar som går från och till datorn och dra ihop dem med buntband, lämnar inga rester och enkelt att klippa upp när DH är slut, stoppar folk som bara kopplar ur musen tex, och drar, då den sitter fast.
*Snacka med de som sitter brevid dig om de kan hålla koll medans du e borta, ofta kommar man ihåg ungefär hur den brevid ser ut och får ta och agera om någon annan sätter sig och börjar rota.

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]