Ny dator för 20000kr eller bf3 till xbox? (Budget 400kr)

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

xbox är som att gå på nattklubb för att dricka alkoholfri öl och kolla in kvaliteten på toaletterna...

Underbart sagt.
Borde gå upp i varje spelbutik som banderoll ovanför disken.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Xbox:ca2200kr, BF3(xbox):ca580kr, TV:ca10000kr.
Med en budget på 400kr får du inte mycket

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag vet inte det, trådskaparen verkar ju rätt bra på att trolla

Permalänk
Skrivet av JohnnyGreed:

Absolut.. En miljard flugor äter även bajs men jag är inte övertygad om att det smakar så bra....

ha! kom ihåg att vi sega spelare körde det argumenter mot nes folk tidigt nittiotal:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicmarxp:

Så nu ser jag fram mot min nya balla dator, men till alla PC-troll, så ska jag koppla in min Xbox-kontroll, så jag slipper sitta med tangentbord o mus i soffan

Men kan du verkligen spela med handkontroll mot folk som kör med mus och tangentbord?? Eller är det SP du tänker dig...?

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Men för att svara seriöst så..

Det beror på hur kåt du är på grafiken, punkt slut.

PC slår dubbelknut på XBOX när det gäller grafik.. men du får betala för det också.

Det är ju inte bara grafiken som är skillnad. Man kan bara spela 24 mot 24 och banor som har flygplan i PC versionen saknar det i xbox versioen(t.ex. Canals banan). Banorna är överlag mindre och spawnplatserna är på helt andra platser. De finns inte möjlighet att spela conquest LARGE heller.
Stor skillnad.

PC är mycket bättre att spela på än xbox

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Att skaffa konsoll för att spela FPS är som att börja sitta i rullstol för att spela fotboll..:P
Nej men helt klart PC, helt annan upplevelse...:)

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Dator, helt klart BF3 till xbox är som att gå på nattklubb för att dricka alkoholfri öl och kolla in kvaliteten på toaletterna...

Made my day:>

Visa signatur

Nej.

Permalänk

Nog dom mest löjliga liknelserna jag läst. Roligt att folk håller med, som förmodligen inte ens har testat båda valen med ett öppet öga. Vad åldern verka sjunka med trådens längd. Ja, PC har definitivt bättre grafik, och för vissa spelar grafik mer roll än vad man egentligen tycker om spelandet. Man kan ju definitivt inte spela något med sämre grafik för man tycker om det mer?. Själv tycker jag BF3 funkar bäst på konsol, och då har jag även sett över PC-delen. Bara jag som minns då det var den individuella spelarkänslan som spelade roll, inte grafiken?, haha, löjligt. Vissa spel ska definitivt inte spelas på konsol, men FPS?, jo ,det funkar finfint, ingen som kommer ihåg hur kul man hade med Golden Eye?, och ja, så kul kan man fortfarande ha på konsol med polare, oavsett grafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insomnia50:

Vissa spel ska definitivt inte spelas på konsol, men FPS?, jo ,det funkar finfint, ingen som kommer ihåg hur kul man hade med Golden Eye?, och ja, så kul kan man fortfarande ha på konsol med polare, oavsett grafiken.

Där slår du huvudet på spiken.

FPS anser inte jag att man ska spela på konsol. Varför? Därför att du får skrämmande dålig träffsäkerhet (varför tror du man kom på idén med att göra spel som man bara behövde sikta "runt" målet, så siktade spelet åt dig för?).

Detta funkar även att vända på, vad ska man absolut inte spela på dator? Simulatorer och FOTBOLL (Simulatorer, i den mån att man sitter med tangentbordet och inte en ratt). Testa spela fifa med datorn så fattar ni vad jag menar

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Testa spela fifa med datorn så fattar ni vad jag menar

Haha, allt utom fifa 99!, där snackar vi grejer!, speciellt alla aliens som sög upp spelarna..:P

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Num_Lk:

Sorry guys, var skit trött och ville skoja lite. Men många roliga svar faktiskt:) keep up the good work sweclockers!!

Jag tror att vi tar och låser tråden här.

Vill ni fortsätta diskussionen om grafik osv får ni gärna göra det i en ny tråd.