Dreamhack Winter 2011

Permalänk

Haha, snygg staty Biber!

Skrivet av zorki:

var i d sitter du

D23 fick det bli, de ändrade ju allting så det går inte att sitta mot scenen längre, eller mot scenen sitter jag, men får se en skärm istället. Är rädd för att det kommer kännas som att sitta i B, då jag inte får någon ordentlig överblick över allting där framme.

Jag skulle nog trivas bäst på D68, 69 eller 70 kom jag på nu, riktad mot scenen och ser ALLT

Några missile launchers borde man köpa med sig och rada upp mot grannarna egentligen just in case.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

jag har fått hem mitt band och det är orange har även lagt upp en bild på det http://dayviews.com/juckeyy/498619192/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Fick hem mitt band idag oxå. Bytte plats och sitter B1:59. Är det mycket spring där?

Permalänk

Ja det är mycket spring där, men samtidigt långt till väggen så du kommer inte märka det alls tror jag.

Visa signatur

Permalänk

MIn kompis fick sitt band idag men inte jag :'( var rädd att jag skrivit fel addres men det hadde jag inte så den kommer väll imorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alternify:

MIn kompis fick sitt band idag men inte jag :'( var rädd att jag skrivit fel addres men det hadde jag inte så den kommer väll imorn

Du behöver inte va orolig bandet kommer nån gång under veckan, frågade en i dh crew

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av overheizer:

Ja det är mycket spring där, men samtidigt långt till väggen så du kommer inte märka det alls tror jag.

Jag tänker mest på säkerheten. Om det är mycket spring så kanske man ska sitta någon annanstans. Nu kommer jag inte köra med några bling bling grejer, bara ett skrutttangentbort, skitburk och gammal mus. Inget som man vill sno direkt.

Permalänk
Skrivet av darkshippo:

Jag tänker mest på säkerheten. Om det är mycket spring så kanske man ska sitta någon annanstans. Nu kommer jag inte köra med några bling bling grejer, bara ett skrutttangentbort, skitburk och gammal mus. Inget som man vill sno direkt.

haha skruttangentbord och skitburk... Nej men jag vet inte riktigt hur säkert jag tycker det är, har du inga lösa grejer och snurrar tangentbord och mus runt skärmen eller går lös med buntband på allting så ska det vara säkert nog. Jag brukar snurra allt runt skärmen och "låsa" med gaffatejp.

Egentligen borde väl platserna med stora gångar mot ryggen vara säkrare? Där har ju inte bara grannarna koll utan även folk som är ute och går, och det är ju alltid folk uppe som går runt och kollar på grejer.

Visa signatur

Permalänk

Jag sitter på B17:25 med ett starkt lysande blått Antec 900 och jag kommer förmodligen spela mycket BF3

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Haha, snygg staty Biber!

D23 fick det bli, de ändrade ju allting så det går inte att sitta mot scenen längre, eller mot scenen sitter jag, men får se en skärm istället. Är rädd för att det kommer kännas som att sitta i B, då jag inte får någon ordentlig överblick över allting där framme.

Jag skulle nog trivas bäst på D68, 69 eller 70 kom jag på nu, riktad mot scenen och ser ALLT

Några missile launchers borde man köpa med sig och rada upp mot grannarna egentligen just in case.

hehe jag har kanske startat dhs nya krig mellan raderna med missiler:P jag sitter D19:53 med ryggen mot tror jag kommer se en del av både skärm o scen

Skrivet av overheizer:

haha skruttangentbord och skitburk... Nej men jag vet inte riktigt hur säkert jag tycker det är, har du inga lösa grejer och snurrar tangentbord och mus runt skärmen eller går lös med buntband på allting så ska det vara säkert nog. Jag brukar snurra allt runt skärmen och "låsa" med gaffatejp.

Egentligen borde väl platserna med stora gångar mot ryggen vara säkrare? Där har ju inte bara grannarna koll utan även folk som är ute och går, och det är ju alltid folk uppe som går runt och kollar på grejer.

ja silver tejp o buntband e alltid med på listan på ta med sej på lan. tycker de e bättre sitta i gångarna en de små trånga annars

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

SKa bara köpa rörisoleringen, så har jag nog förberett allt. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

SKa bara köpa rörisoleringen, så har jag nog förberett allt. ^^

gött snack
de fixar jag i slutet på v:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

Tar ni med er egen dricka eller köper ni på plats?

Permalänk
Medlem

går allt som de skall så tar jag med 2 flak cocaine igen. 3½ggr styrkan på redbullen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Tar med innan. Blir billigare så

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

ja jagar för fullt jobb e inte mycke mer jag kan göra. nästa steg e att gå på gatan o sälja sej hehe
ta en filt eller handuk o släng över allt så sticker de ej i ögonen på någon förbipaserande. e ju inte prencip som dom går o rotar. e de ej lätt att se så stjäl dom de ej.

Nej det vore väl illa om det skulle behöva gå så långt :/
Ja det är klart, de är ju som DH själva säger att de är tillfället som gör tjuven. Har ju en polare med mig iaf så nu kan man gå och handla / på toa utan att behöva oroa sig. Vet ju inte om man vågar lita på bordsgrannar med en dator för 45k :b

Ska nog köpa mig en lås sladd också så dom iaf inte bara kan ta den under armen och gå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Nej det vore väl illa om det skulle behöva gå så långt :/
Ja det är klart, de är ju som DH själva säger att de är tillfället som gör tjuven. Har ju en polare med mig iaf så nu kan man gå och handla / på toa utan att behöva oroa sig. Vet ju inte om man vågar lita på bordsgrannar med en dator för 45k :b

Ska nog köpa mig en lås sladd också så dom iaf inte bara kan ta den under armen och gå

mmmm 45k e en bra del så en vajer för några hundra e en billig försäkring

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

En sån fin dator skulle jag aldrig ta med mig. Bara en vecka kvar. Förresten, hur lång brukar kön vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

En sån fin dator skulle jag aldrig ta med mig. Bara en vecka kvar. Förresten, hur lång brukar kön vara?

jag har express men kom tidigt e alltid ett bra tipps

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer med bussen, inte så mycket val, men den skall komma fram 13. Brukar nätverket vara igång då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag kommer med bussen, inte så mycket val, men den skall komma fram 13. Brukar nätverket vara igång då?

ja de brukar vara igång i tid

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fråga! Jag är DH n00b och detta är mitt första DH, vad är lämpligast att förvara datorn i under resa till DH? Tåg/Buss för min del!

Permalänk

Bara 8 dagar kvarnu! Hur ska man förvara skärmen under resan? jag åker med buss från göteborg.

Jag fick inte mitt band idag heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarqune:

Fråga! Jag är DH n00b och detta är mitt första DH, vad är lämpligast att förvara datorn i under resa till DH? Tåg/Buss för min del!

jag hade packat in den i bubbelplast eller ett täcke sen me tejp. beror på hur rädd om den du e

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har tänkt på en sak är det orangea bandet det prelimenära bandet eller får man ett annat när man väl kommer dit?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

jag har tänkt på en sak är det orangea bandet det prelimenära bandet eller får man ett annat när man väl kommer dit?

meningen med express är att vi ska slippa få ett band där också... Så jag tror inte vi får ett nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alternify:

meningen med express är att vi ska slippa få ett band där också... Så jag tror inte vi får ett nytt

exakt vad jag har förklarat för min kompis, men han säger att man får ett nytt där

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

exakt vad jag har förklarat för min kompis, men han säger att man får ett nytt där

fattar ej hur man skall få plastringen att fastna???? e kanske trög:P bjöd på den helt sj

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

100kr för ett 20pack cola på plats. Hoppas att det räcker bara

Skrivet av anon2110:

Nästan alla köper ju express i år så kön borde inte alls vara så lång. Det hoppas jag i alla fall. Borde vara där 15:30 och vill inte stå i kö under invigningen

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

fattar ej hur man skall få plastringen att fastna???? e kanske trög:P bjöd på den helt sj

bara dra ner den fast du kan inte dra upp den sen igen

Visa signatur