Mätverkskort som slöar ner datan?!

Permalänk
Medlem

Mätverkskort som slöar ner datan?!

Hej!
Ja har ett Neatger FA311 som bråkar, när ja stoppar in det i datan så när den börjar boota XP så tar det 2min istället för nåra sekunder. Om ja tar ut det så är datan ändå ner slöad, lite surt skall på lan idag så måste ha ett nätverkskort också :/

Permalänk
Medlem

Du stoppar in den i en nolla eftersom det är logiskt att det är en tjej?

Eller stoppa du i den i en etta.. prova i en nolla istället

Permalänk
Medlem

erm. nu hängde ja inte med alls : /... hur vet ja en ett det e en nolla/etta

Permalänk
Medlem

hehe, jag terra bara dig lite, Du måste säga dator. annars går det inge bra för dig i livet

Permalänk
Hedersmedlem

Testat en annan PCI plats?

Funkar resten av datorn bra?

Har du testat med ett annat nätverkskkort? Är du på LAN är det ju lätt fixat. Kan vara så att det tar längre tid att boota XP om man är anlsluten till nätverk..?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Mätverkskort

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

det var helvete vad folk ska klaga idag då, ge fan i att posta om ni inte har något vettigt att säga

ocke: som sagt, har du testat en annan pci-plats? eller ett annat nätverkskort? välj inte PCI-platsen bredvid AGP-porten

Permalänk
Medlem

efter mycket om och men så komm ja fram till detta: Grafikkort, Nätverkskort, FireWie har samma IRQ (11) Ljudkortet och USB o USB har samma IRQ (5).
MEN det går ju f*n inte att ändra, inte i windows, inte i bios (iaf där jag tittade)

edit: ja lyckades få IRQ 10 på nätverkskortet på nåt sätt men den e ändå slö

Permalänk
Medlem

om du flyttar på kortet så ändras irq

Permalänk
Medlem

tack för all hjälp det har nu löst sig :]

Permalänk
Medlem

Inte säkert då det är ACPI det handlar om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs
om du flyttar på kortet så ändras irq

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlpHa.
hehe, jag terra bara dig lite, Du måste säga dator. annars går det inge bra för dig i livet

Du måste påbörja meningar med versal och ge blanka fan i att trycka in dem i mitten av meningar som kompensation. Annars kommer det att gå föga bra för dig i livet. Förövrigt så heter det faktiskt data. Jag personligen har en multimediadata. Det finns även server-datas och kontors-datas. Det är viktigt att hålla koll på alla typer av datamaskiner.

------- DATANöRD -------

Visa signatur

Vill du vara gäst på ett riktigt demoparty? www.birdie.org :O

Permalänk

Skriv in ett IP, annars står han(datorn) ju och söker efter en DHCP server.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Precis som Bluescreen säger, kortet försöker få tag i en IP-adress via DHCP, och den ger inte upp i första taget. Därför kan den stå och försöka ett bra tag om det inte finns någon DHCP-utdelande server på nätet.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]