Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Jaha.. TTi.nu dog.

Hallo Kära Sweclockers. Hemlighet här.
Ser ut som att frihets sidan TTi.nu har blivit dödad av polisen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artike...
R.I.P TTi...

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

När TS säger "frihets sida", vad är det som menas med det?
Är det fel av polisen att stänga ned sidan? Varför då?
Var tilltaget väntat? Var polisinsats väntad? Skiljer sig detta tilltag från tidigare liknande incidenter?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Detta gjorde mig rejält ledsen. Den bästa torrentsidan som fanns enligt mig. RIP. Hoppas ägaren klarar sig undan böter och fängelse.
Medhjälp till spridning av upphovsrättsskyddat material, ett jävla skämt ju..

Permalänk
Medlem

Japp, detta är en sorgens stund. Det var en sjukt bra sida, Jag håller tummarna för grabbarna som snuten plockade in.

Permalänk

Sne värld vi lever i...

Fildela lite för att man ska ha ett hum om vad som är bra.
Alla Svenskar och övriga Befolkningen i världen med en dator/internettuppkoppling har väl någon gång haft något 'olagligt/piratkopierat' på sin dator.

Det är så ruttet att de ens orkar med denna häxjakten.
Jag har själv aldrig nyttjat sidan och än mindre vetat om den men när folk blir anhållna/dömda för ett skitbrott för mig så är det fel.

Man kan idag i Sverige köra rattfull och köra ihjäl någon och få ett par månader kanske ett år eller två på sin höjd och sedan gå fri.
Våldtäkt på någon stackares F14 är väl inte häller något straff för idag?

Men fan FILDELNING, det är Farliga grejer det där ska ni veta!
Det finns ju studier som visar att de som fildelar, visserligen laddar ner mycket och mycket av det man laddar ner är faktiskt ren skit som man bläddrar igenom lite snabbt för att sedan ta bort. Det är ungefär som att sitta och Zappa på Tv'n. Men någon Tv äger vi ju inte idag häller. Öppna Arkiven SVT!

Men varför ska man skjuta den hand som föder en?
Studierna visar ju på att folket som fildelar även köper mycket film och musik lagligt både i butik och över Nätbutiker mm.
Så om de nu inte hade laddat ner så hade de nog inte köpt de där filmerna eller cd skivan. så vad är problemet istället? Stoppar man fildelningen så slutar väl folk att köpa då man inte får någon information om just man tycker är bra.

Studier visar ju att med Alkohol i blodet är man vara sig inte sig själv eller kan hantera en bil på ett säkert sätt. men ändå så är det inget straff för skalan?

Sluta ge efter vad Broder Sam säger Over There. Vi lever i ett fritt land och då bör även inga andra länder trycka på för att de tycker vi har fel i våra lagar eller att enligt de så gör folket fel här hemma.

Arbeta med 'problemet' istället. Sätt upp ett par sylvassa Servrar i Sverige och ha en lättnavigerad sida där man kan ladda ner Alla Serier och Filmer och musik lätt och enkelt med bra kvalite och gör ett släpp samtidigt världen över. Ingen vill sitta och vänta ett par månader på att det ska finnas tillgängligt här i Lilla Sverige utan man vill ha det samtidigt som alla andra.

Jag skulle gladeligen betala någon 10a för ett par låtar. 25-50-100kr för Film i bra kvalite och med/utan text och val av bildkvalite mm.
Men då det inte finna några vettiga lagliga alternativ som inte kan uppnå ett av målen man gärna vill ha så faller man lätt tillbaka att söka sig in till någon Torrent sajt.

Visseligen lagras ingen data där utan det är endast ett nätverk som håller reda på vilken datorn i världen som innerhar just de filerna man eftersöker. Det går i princip lika fint att söka efter Torrents via google så Stäng ner Google, Bing och Altavista mm när vi ändå är igång så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Nån som hört nått om en återkomst??

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk

Nope. tror dom förblir döda

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Dom är uppe igen, dock under annat namn.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Ja de är uppe. Dock svårt med invites. Har en polare som fixat så är bara vänta tills man får en av honom

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja de är uppe. Dock svårt med invites. Har en polare som fixat så är bara vänta tills man får en av honom

Vad heter dom nu?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vad heter dom nu?

theinternationals

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.