Permalänk
Medlem

Blir Disconnected ifrån EA online titt som tätt nu efter patchen. Hände aldrig innan :S

Permalänk
Medlem

Duktiga killar därborta...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av z@mbie:

Battlelog funkar inte efter patch update... spelet startar inte!!

Installerade om hela skiten. Fick det att funka till slut! ! ! !

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Fattar varför jet canon blir bättre. Helt värdelös mot infanteri och eftersom idioterna på dice valde att ta bort bomber på planen (varför!?) så är ju jet canon det enda man kan använda mot infanteri. Fan dice har verkligen förstört flygplanen i bf3. Om man kör caspian eller andra flygbanor så ser man att flygplan nästan bara används för att ta ut andra flygplan. Det blir som en helt egen bana för dom.

Jets (Flanker/F-18 hornet) är ju riktigt bra som dem är med tanke på att du kan utrusta dem med Rocket Pods (14 raketer som man kan reloada i all evighet). Klättra till 600-700 meters höjd, rikta in dig på en tank/AA, töm x2 magasin på väg ner, och du har en +100 for disable, +50 för destoy, +100 (minst) för kill och eventuellt en ytterligare 200 poäng för ribbon.

Jag kammar hem hur många poäng som helst i matcher där infanteri eller dylikt är pigga på att spotta åt en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Grattis, med det uttalandet kan jag bara gissa på du spelar softcore Rush på en tysk eller fransk server och slaktar noobs, och när du väl dör är det pga. IRNV F2000.

Endast Webhallen, Conquest, och jag dör så sällan, så jag kommer ofta ihåg vad jag dör av, och jag har nästan aldrig dött av SCAR, däremot som sagt F2000, speciellt på Seine så minns jag att jag sett F2000 nästan varje gång jag dött

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Föreslår en ren och skär ominstallation av ditt operativsystem.

Föreslår att du göra dessa 2st moment innan en eventuell windows omisntallation.

http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/ <-- använd drivesweeper för att ta bort nuvarande grafikkort drivrutiner.

http://battlefield3forums.com/showthread.php?3186-Battlefield... <--- följ detta ifall du har 32bit's windows om 64bitars strunta i denna.

Jag hade också ofantliga problem med bf3 (krasher och ofantligt låg fps), följde den första guiden samt att jag tog en adapter och konverterade 2st utav mina 4 pin's till 1 6pin för att mitt nätagg hade 2st 6pin's på samma kabel vilket medförde för lite ström. Jag ökade även volten på mitt grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Räcker det inte att läsa tråden?

för att några inte får igång det? Det brukar vara dessa som syns mest i forumet ! Det finns bevisligen dom som inte haft problem.

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Endast Webhallen, Conquest, och jag dör så sällan, så jag kommer ofta ihåg vad jag dör av, och jag har nästan aldrig dött av SCAR, däremot som sagt F2000, speciellt på Seine så minns jag att jag sett F2000 nästan varje gång jag dött

Är det hardcore? Spelar också mest på Webhallen, just nu mest Squad DM i HC och om du testar det förstår du att SCAR var i behov av en nerf. Även om du sa att du menade G3:an var jag tvungen att poängtera att SCAR var i närheten av lika vidrig som F2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Kul att det funkar bra för dig men kolla runt både här på swec och battlelog forumet, enormt många som har problem.
Sen är det en produkt som inte är färdig, självklara saker som ping och voip saknas och squad systemet är helt trasigt. Så nog liknar detta spel mer en beta än ett riktigt spel.

Ping kan du se med antingen ctrl+alt+s eller via consolen, viop finns via battlelog, kommer oftast in med mina vänner i en squad, om det inte går för stunden avvaktar vi tills det går.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Skrivet av muzzi:

Lite sent för mig. Tappat intresset helt och hållet för BF3. Väntad sedan release på någon fix för dessa kraschar, gjort en hel del för att få det att funka men det har inte. Riktigt tråkigt men dom har fått sina pengar iaf, så dom bör nöja sig.

- Installerat om alla drivrutiner
- Klockat ner grafikkortet rejält
- Stängt av inbyggda ljudkortet/realtek via BIOS
- Installerat om BF3 x 2 times
- Fixat med/updaterad Punkbuster
- Köpt ny sidfläkt
- Suttit några timmar om dagen och försökt felsöka detta\läsa på olika forum om dessa "lösningar"
- Installerad och avinstallerad olika nvidia drivers för att hitta någon som funkade, gått igenom ca 10 st nu.

Krascher vid grafikintensiva spel kan bero på att grafikkortet inte får tillräckligt med voltspänning.

Jag ändrade i Afterburner till 1.12 volt, från 0.987 volt, sedan har det gått bra.

Alternativt flasha om ditt grafikkorts BIOS om tillverkaren har en nyare version.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Till tidigare tips om ominstallation: Jag var väldigt nära på att göra det men sket i det för att jag fick nog redan att ett spel ska kräva allt detta från en är väl ändå lite mycket begärt. Många gick t.om och köpte externa ljudkort då bf3 och realtek problemet uppkom...

Skrivet av marcusnns:

Krascher vid grafikintensiva spel kan bero på att grafikkortet inte får tillräckligt med voltspänning.

Jag ändrade i Afterburner till 1.12 volt, från 0.987 volt, sedan har det gått bra.

Alternativt flasha om ditt grafikkorts BIOS om tillverkaren har en nyare version.

Varit väldigt insatt i detta så jag har prövat dessa. Drog upp min som låg på 1.25 till 1.37 och även högre. ASUS 560 Ti TOP CU har inga nya bios tyvärr och det är inte grafisk intensiva spel som är problemet, bf3 är, spelade Crysis 2 under tiden och det funkade riktigt bra.

Hur som helst, kanske värt att installera patchen och se om det fixar det men som sagt så har jag förlorat mitt intresse för BF3 och spelar just nu Skyrim.

Permalänk
Medlem

Tar längre tid att joina servers och har fått problem med rubberbanding sen patchen, om det beror på patchen eller om det är en annan bov i dramat vet jag inte, men sist jag hade problem med rubberbanding i bf3 var i betan..

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pixelroom:

Ping kan du se med antingen ctrl+alt+s eller via consolen, viop finns via battlelog, kommer oftast in med mina vänner i en squad, om det inte går för stunden avvaktar vi tills det går.

Voip via battlelog är ingen ursäkt för att inte ha det i spelet. spelar man med vänner så kan man ju lika gärna använda skype eller vent. voip ingame behövs för att kunna prata med folk man inte känner sen förut.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Får skumma småhack lite nu och då, nu efter patchen.
|------------------------- Flyter bra ---------------------------|-- Hack --|-------- Flyter bra igen .............

Hoppades på mer och bättre balanseringar för vapen/scopes etc.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Typiskt!!! Hade inga stora problem innan patchen, hade väl disconnect en handfull gånger på 15 timmar spelande men nu kan jag inte dra igång spelet. Går bra att uppdatera, starta battlelogg men sen är det stopp. Kan inte connecta mot någon server Har installerat om spelet men det funkar ändå inte. Några andra med samma problem?

Permalänk
Medlem

Birre, jag har samma problem. Patchat det och kan connecta mot Battlelog, men så fort jag försöker ta mig in i ett spel så får jag slumpmässiga felmeddelanden. Typ; "servern är nere", "uppkopplingen mot EA har kraschat" (fast den inte har det), "kan inte ansluta", osv. osv.

Är väl bara att vänta på att de där misslyckade typerna som kodat skiten fixar det, låter det som.

Om någon annan har en lösning är jag tacksam för tips!

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

....får jag slumpmässiga felmeddelanden. Typ; "servern är nere", "uppkopplingen mot EA har kraschat" (fast den inte har det), "kan inte ansluta", osv. osv....

Får exakt likadant, lite random felmeddelanden Inte nöjd just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Låter som att du inte spelar hardcore eller så tycker du inte att SCAR är ett vapen för noobs som använder det som sekundärt vapen när det tar för lång tid att ladda sin RPG. Det är oftast så jag dör, först en misslyckad RPG, sedan en SCAR spray. Visst är noob-uttrycket uttjatat men det finns en anledning till att man använder det fortfarande.

Jag spelar support mest men en del enginer med, rpg använder jag oftast till fordon eftersom jag kör med javelin(lite svårt att låsa infanteri) om man använder det som sekundärt vapen så förstår jag er,helt klart,hatar att det flyger rpgs tvärs över skärmen på crossing banan med(och mortars och snipers med)

Spelar förövrigt mest på sweclockers servrar,och en del på Hardcore webbhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

"Reduced the physics impact of AA guns and Jet Cannons, players under attack from these weapons should no longer lose control."

Menar de när man flyger helikopter och den helt plötsligt gör en 180 graders roll sen rätt ner i marken eller?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Jag kan inte uppdater och får felmeddelandet 114 och de säger att jag ska prova igen senare. Någon som har samma problem? Såg att det var någon som inte kunde ladda ner men inte mer än så. Hade varit intressant att höra hur det är för andra som inte kan ladda ner.

EDIT: Löste detta genom att INTE köra som administratör. Måste ha bockat i det någon gång när det inte fungerat för mig tidigare :S.

Permalänk
Medlem

Spelet funkar helt perfekt för mig.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Sen jag slog på Dwm (desktop window manegment) har mitt bf3 slutat krascha.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Jag har haft probs i flera dagar med dc. Men efter patchen har det funkat bättre för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Spelet funkar helt perfekt för mig.

+1

Permalänk
Medlem

jaha inte uppleft några problem FÖRUTOM ATT DET INTE FINNS NÅGOT KÖSYSTEM!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Synd att det nu inte finns något man som infanterist kan göra mot flygfän. Jävligt synd att de inte fixade det det förbaskade chatfönstret... Och ficklampan of doom är fortfarande kvar. En bunt buffar på vapen som ingen använder (P90, MP7 etc), känns inte som om Dice lyssnat på vad folk klagar på.

Nåväl, kommer säkert fortfarande vara skit roligt, förhoppningsvis fixar de till mer nästa patch.

Har inte sett många använda p90 men jag gör det, tyckte om vapnet redan innan och klagar inte på buffen. Profil kan länkas om så önskas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birre:

Får exakt likadant, lite random felmeddelanden Inte nöjd just nu

Nä, inte jag heller... :S Känns ju surt att det ska gå från att vara fungerande till att inte göra det.

Och ska man nu behöva vänta några veckor på att de patchar det igen, eller kommer de köra ut en fix, tro?

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Får helt svart skärm när man startar spelet, kan väl hända att det beror på att man lagt in det engelska språket över det ryska.

installerar om nu så får man se, tur att origin har lyckats med en sak iaf, att maxa linan. Laddar ner i 20mb/s!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Dice, nu får jag black screen när jag joinar. Vilket jag inte hade pre-patch.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk

Jag verkar vara den enda som gillar knivningsanimationen Tycker det ger den som knivar en stund att tänka "Come here b*tch" och den knivade "Oh f*ck im owned" :).

Visa signatur

Citera för en pris ettan lös!