Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Skrivet av zorki:

va har du för monster eller e du bara klen.

Fullt vattenkylt 800D, mycket radiatorer och grafikkort, kolla mitt senaste galleri, väger in på 50kg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skrivet av sack:

Jag undrar samma sak.

Jag har för mig att man inte får använda datorer eller nåt om man inte har bordsplats...

Permalänk
Medlem

Någon som ha reflekterat över denna nyhet?
120gb på DHW-11. Senast jag var där hade de 40 och då gick allt hur bra som helst och nu har de 3 gånger så mycket xD

Permalänk
Skrivet av zhizo:

Någon som ha reflekterat över denna nyhet?
120gb på DHW-11. Senast jag var där hade de 40 och då gick allt hur bra som helst och nu har de 3 gånger så mycket xD

De blir ändå ingen skillnad då man bara har 100mbit till switchen på de vanliga platserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

Fullt vattenkylt 800D, mycket radiatorer och grafikkort, kolla mitt senaste galleri, väger in på 50kg

Skickades från m.sweclockers.com

trevlig setup men 50 kg e fortfarande bara för en person. jobbar sj som flyttkarl så vikt e inget problem. tom mitt hyll bygge pallar din data ggr 2 typ:P
hade vart trevligt om jag med hade haft råd till lite i stil me dina graffe men finns annat man får prioritera i livet:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Någon som ha reflekterat över denna nyhet?
120gb på DHW-11. Senast jag var där hade de 40 och då gick allt hur bra som helst och nu har de 3 gånger så mycket xD

står tydligt i texten de förra dh rekordet var bara 20 o nu tar dom ökar de 6ggr om ej min matte sviker mej:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av zorki:

trevlig setup men 50 kg e fortfarande bara för en person. jobbar sj som flyttkarl så vikt e inget problem. tom mitt hyll bygge pallar din data ggr 2 typ:P
hade vart trevligt om jag med hade haft råd till lite i stil me dina graffe men finns annat man får prioritera i livet:P

Är ingen gymfantast precis, sen är de formen och storleken på den som gör den för otymplig för att bära själv

Även avståndet spelar in, måste bära den över 100m

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skrivet av zorki:

står tydligt i texten de förra dh rekordet var bara 20 o nu tar dom ökar de 6ggr om ej min matte sviker mej:P

20 är väll det högsta dom lyckats belasta linan med och det är väll det rekordet dom ska försöka slå. Dom har dock bara kört med 40Gbit en gång och det var väll DHW 2007 tror jag, efter det har det varit 20Gbit totalt i hallarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

20 är väll det högsta dom lyckats belasta linan med och det är väll det rekordet dom ska försöka slå. Dom har dock bara kört med 40Gbit en gång och det var väll DHW 2007 tror jag, efter det har det varit 20Gbit totalt i hallarna.

Förra året var det 40gbit indraget till DH, vet dock inte hur de fördelade ut allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

Är ingen gymfantast precis, sen är de formen och storleken på den som gör den för otymplig för att bära själv

Även avståndet spelar in, måste bära den över 100m

Skickades från m.sweclockers.com

e bara ¨50 kg de e ej mycke. e frågan om veta man klarar av de. 100m e inget att bära nått. e de så jobbigt modda dit 4 terräng hjul kan du putta den på plats med:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av zorki:

e bara ¨50 kg de e ej mycke. e frågan om veta man klarar av de. 100m e inget att bära nått. e de så jobbigt modda dit 4 terräng hjul kan du putta den på plats med:P

du jobbar ju med det då du är ju van

vill inte ha några hjul

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

50 kg är nog ganska back-braking, mitt 800D väger väll runt 20-25 kg o de jobbigt som fan att bära, inte direkt pga vikten utan pga storleken.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Hedersmedlem

Stora chassin är ett helvete att bära, och är lätta att tappa på grund av dess otymplighet. Att flytta en stor, tung, dyr dator en större sträcka utan att vara stans biff är inget man vill ge sig på.

För övrigt funderade jag över en sak på Dreamhack. Borde det inte vara ganska enkelt att överbelasta strömkabeln? Inte hundra på hur strömmen är dragen, men har för mig att de helt emnkelt kopplat ihop en jävla massa grendosor. Låt oss säga att en hel rad har quad GTX580 och saftar på FurMark samtidigt, så att samtliga datorer drar typ 1200W, vad skulle då hända? Kabeln lär ju knappast klara av den massiva belastningen, och det står ju ingenstans i villkoren att man inte får ha med sig en sådan dator, så rent teoretiskt borde det kunna hända.. Mycket spännande!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

TAGGGARÅ!!! ses imorrn där, jag kommer förhoppningsvis sitta med en grå t-shirt med svart nike logga på B34:31 ses där!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Sådär ja! Bara 19.5h kvar nu (tills jag är framme).

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Leifson:

Stora chassin är ett helvete att bära, och är lätta att tappa på grund av dess otymplighet. Att flytta en stor, tung, dyr dator en större sträcka utan att vara stans biff är inget man vill ge sig på.

För övrigt funderade jag över en sak på Dreamhack. Borde det inte vara ganska enkelt att överbelasta strömkabeln? Inte hundra på hur strömmen är dragen, men har för mig att de helt emnkelt kopplat ihop en jävla massa grendosor. Låt oss säga att en hel rad har quad GTX580 och saftar på FurMark samtidigt, så att samtliga datorer drar typ 1200W, vad skulle då hända? Kabeln lär ju knappast klara av den massiva belastningen, och det står ju ingenstans i villkoren att man inte får ha med sig en sådan dator, så rent teoretiskt borde det kunna hända.. Mycket spännande!


Står visst i reglerna att du inte få har för mycket och att inte koppla ihop datorer i andra dosor så

Står på regler på dreamhacks hemsida därför tar jag inte med min quad sli och kör på den andra med dubbla 580 och kanske kör med 3 med min gammla som brossan har nu med i7960

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Well, kör ni dubbla 580 så klarar jag mig nog under den gränsen iaf Sees där!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tvelander:


Står visst i reglerna att du inte få har för mycket och att inte koppla ihop datorer i andra dosor så

Står på regler på dreamhacks hemsida därför tar jag inte med min quad sli och kör på den andra med dubbla 580 och kanske kör med 3 med min gammla som brossan har nu med i7960

Skrivet av Dreamhack Rules:

§ 5.3 Each Table Seat may use an average of 275W.

Du hade rätt, det fanns en regel för det. Rackarns. Men vafan, 275W är ju ingenting, ett fläskigt grafikkort och ett spel och man ligger över konstant. Det är ju uppenbart att vissa använder mer än så i sina datorer, men vad ska Crew göra åt det? Kan de verkligen säga "Din dator är för bra, du får inte använda den."?

EDIT: Står att det ska finnas mer information under Electricity & Network under fliken informatio´n. Synd bara att det inte längre finns någon informationsflik på hemsidan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Tycker synd om er som fått åka redan nu. hehe..
Se nu till för fan att komma in på #swec.dhtrade @ quakenet imorgon när DH startar upp!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur kön brukar vara runt 10-tiden? Kom dit 13:00 förra året och fick stå en rätt bra stund..

Visa signatur

Chassi CM Storm Sniper Black Edition | | CPU AMD Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz | | PSU Corsair HX 850W +Silver Moderkort M4A89TD PRO/USB3 Minne 4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz | | CPU Cooling Noctua NH-U12P SE2 | | Grafik Sapphire 6870 @ 900/1050 MHz Crossfired

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

http://www.dreamhack.se/dhw11/2011/11/22/120-gigabit-at-dhw11...
Inte illa! Är det fortfarande bara 100Mbit per plats eller hur funkar det?

Tycker att dom mycket väl kan bidra med gigabit-portar (1000Mbit). Så extremt är det inte 2011.

Visa signatur

Chassi CM Storm Sniper Black Edition | | CPU AMD Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz | | PSU Corsair HX 850W +Silver Moderkort M4A89TD PRO/USB3 Minne 4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz | | CPU Cooling Noctua NH-U12P SE2 | | Grafik Sapphire 6870 @ 900/1050 MHz Crossfired

Permalänk
Medlem

Då blev det besämt att vi åker vid 15-tiden imorgon, så vi lär väl vara framma någon gång vid fem. Förhoppningsvis kommer man in direkt då!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TxH8:

Någon som vet hur kön brukar vara runt 10-tiden? Kom dit 13:00 förra året och fick stå en rätt bra stund..

Vi brukade anlända cirka 09:30-10:00 varje år, och då var det toklugnt. Rusningen från öppningen har hunnit lägga sig, men slöfockarna har inte hunnit dit ännu! Rekommenderar definitivt er att anlända vid den tiden.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Jag anländer vid halv 1 pågrund av buss :/ hoppas det inte är alltför mycket kö!

Permalänk
Avstängd

Vad du än gör, ha ALLTID en kompis, vakta dina lösa delar, eller bär med dom i en väska varje gång du går iväg. Dvs mus, headset osv. För att det finns folk som går och snor av folk hela tiden.. Såg en svarting ta dyrt jävla razer headset från någon förra året.
Och någon vit dumskalle springa fram, ta ett TANGENTBORD, och rusha ifrån som om det låg en pipebomb och vänta på honom..
Så tänk på det alla ni som åker dit. Vakta, eller bär med.
Synd att dom tar lösa delar, hade bra gärna velat sätta upp webbcam som står och vaktar på filmning när jag är borta, så jag kan se ifall någon tar något från mig, och vem.
Så kanske dom visar upp det på "the big screen" och tar fast skiten

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Vart förvarar man sin väska/väskor på dreamhack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

Vart förvarar man sin väska/väskor på dreamhack?

Under bordet där du sitter, tyvärr. =/
Eller ja, i bilen går väl också bra antar jag!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Vad du än gör, ha ALLTID en kompis, vakta dina lösa delar, eller bär med dom i en väska varje gång du går iväg. Dvs mus, headset osv. För att det finns folk som går och snor av folk hela tiden.. Såg en svarting ta dyrt jävla razer headset från någon förra året.
Och någon vit dumskalle springa fram, ta ett TANGENTBORD, och rusha ifrån som om det låg en pipebomb och vänta på honom..
Så tänk på det alla ni som åker dit. Vakta, eller bär med.
Synd att dom tar lösa delar, hade bra gärna velat sätta upp webbcam som står och vaktar på filmning när jag är borta, så jag kan se ifall någon tar något från mig, och vem.
Så kanske dom visar upp det på "the big screen" och tar fast skiten

"Såg en svarting ta dyrt jävla razer headset"

"Och någon vit dumskalle springa fram, ta ett TANGENTBORD"

Vart vill du komma? :S

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

du jobbar ju med det då du är ju van

vill inte ha några hjul

hehe allt handlar om teknik:P men håller med ja jag e van o ser ej problemet:P

Skrivet av nccish:

Då blev det besämt att vi åker vid 15-tiden imorgon, så vi lär väl vara framma någon gång vid fem. Förhoppningsvis kommer man in direkt då!

missar du invigningen ju trist

Skrivet av RambOFreAc:

Vad du än gör, ha ALLTID en kompis, vakta dina lösa delar, eller bär med dom i en väska varje gång du går iväg. Dvs mus, headset osv. För att det finns folk som går och snor av folk hela tiden.. Såg en svarting ta dyrt jävla razer headset från någon förra året.
Och någon vit dumskalle springa fram, ta ett TANGENTBORD, och rusha ifrån som om det låg en pipebomb och vänta på honom..
Så tänk på det alla ni som åker dit. Vakta, eller bär med.
Synd att dom tar lösa delar, hade bra gärna velat sätta upp webbcam som står och vaktar på filmning när jag är borta, så jag kan se ifall någon tar något från mig, och vem.
Så kanske dom visar upp det på "the big screen" och tar fast skiten

bunt banda fast alla kablar e ett effektivt sätt att hindra sånt o bli vän me din/dina grannar:P vart 10 ggr där o aldrig sett eller blitt av me nått.

Skrivet av krigarkungen:

"Såg en svarting ta dyrt jävla razer headset"

"Och någon vit dumskalle springa fram, ta ett TANGENTBORD"

Vart vill du komma? :S

måste va de grå smurfen som e rasistisk:P hehe

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av TxH8:

Tycker att dom mycket väl kan bidra med gigabit-portar (1000Mbit). Så extremt är det inte 2011.

Internt måste det väl ändå vara gigabit?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."