Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Så du kan inte ladda dina saves om du tar bort Skyrim.ini och SkyrimPrefs.ini, strarta launchern och hoppa in i options så du får nya ini filer.
Och sedan slänger in:

uGridsToLoad=11
uExterior Cell Buffer=144
iPreloadSizeLimit=262144000

eller vad du nu körde med för settings på dom raderna i Skyrim.ini filen?
Isf. så ja då har du ett problem, är nog bara att börja om tyvär :/

Jag såg att TheOctagon på Neogaf hade en fix för saves om man ändrat på uGrids. Men det kräver förstås att man har kvar de gamla ini-filerna eller kommer ihåg vad man hade för värden. Värt att testa om man mixtrar med just uGrids.

Det står i sektionen av uGrids på förstasidan (en mycket bra tweak-guide sammanställning förresten).
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=451616

Gör en Quote här;

Citat:

TheOctagon's uGrids tutorial+Reverting back saves

uGridsToLoad
should be a harmless setting to play with if you know how to restore your saves.
As said before, your save becomes effectively 'bound' to the value you specify and will crash the game if you try it with a lower value.
What you need to do is load the save with the value it was saved at, then rewrite and refresh the ini, then save again.

Here's how:
1) Load game with uGridsToLoad at the 'safe' setting - the one it was at when you saved.
2) Load the save, which should load correctly.
3) Open the console and type the following:

setini "ugridstoload:general" 5
saveini
refreshini

This has restored the uGridsToLoad setting to its default while your save is already open.
4) Save the game. The save you create now will work at any uGrids setting from the default up.

Permalänk
Medlem

vet någon om "64 bitars patch skyrim" samt Radeon Pro fungerar ihop? Gillar mina 100 fps@2560x1600

edit: fungerar inte för mig. :/

edit2: Nu när jag har börjat tweaka lite så har jag stora problem med AA i nämnd upplösning. Så fort jag använder något annat än FXAA så sjunker fpsn till ca 2

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Någon som hittat nått annat sätt att dölja UI't, drygt att behöva gå in i settings och dra ner HUD Opacity varje gång :/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Någon som hittat nått annat sätt att dölja UI't, drygt att behöva gå in i settings och dra ner HUD Opacity varje gång :/

tm i konsollen tror jag det är. tfc är freecam.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av qif:

Jag har lösningen på alla era problem. Spela på en konsol

Eller som jag: Dator -> TV (15m HDMI) med trådlös 360 kontroll. allt ögongodis och optimalt soffhäng

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Hm, nu har mina krasher börjat, sedan uppdateringen på steam, dvs kan inte ha 4gb patchen och inget namnbyte (fallout3) på exen, krashar iaf nån gång i timman nu... har aldrig krashat förr :/

Permalänk

HARDOCP har slängt upp en hyffsad guide för skyrim tweaks. Särskilt skuggorna blev mycket bättre tycker jag utan att totalsänka bilduppdateringen.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu har krascherna börjar igen för mig... Förstår verkligen inte varför dom släppte denna patch!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har ni som behöver Large Address Aware testat "4GB Skyrim" som fungerar med den nya patchen?

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013

Permalänk
Medlem

Har inte kraschat en enda gång sen jag börja använda http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Citat:

Har ni som behöver Large Address Aware testat "4GB Skyrim" som fungerar med den nya patchen?

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013

Inte en krasch sen jag började använda den.

Permalänk
Medlem

Funkade inte för nån dag sen när jag testade men ska pröva igen nu med 1.3. Dock hade jag på gamla adress aware och krashade lika mycket innan som efter tyvärr. Trodde det var nån modd som sabbade men en polare ominstallerade allt och körde vanilla och fick ändå en krash så känns som den där patchar som är påväg är välbehövlig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Funkade inte för nån dag sen när jag testade men ska pröva igen nu med 1.3. Dock hade jag på gamla adress aware och krashade lika mycket innan som efter tyvärr. Trodde det var nån modd som sabbade men en polare ominstallerade allt och körde vanilla och fick ändå en krash så känns som den där patchar som är påväg är välbehövlig...

Yep, det krashar stup i kvarten (känns det som) utan 4gb, jag slängde in den ock trodde spelet var krashfritt i en vecka eller två, men sedan uppdateringen så har det inte gjort anant än krasha, ofta ihop med autosparning eller när man passerar till nya områden... Ska testa 4gblänken ovan nästa gång, står fan inte ut med krasher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Skyrim till PC, behöver jag säga mer? Grafik och kontrolltweaks är något som alla borde ta del av och våga pilla lite på. Skulle vilja att ni skrev upp allt ni kan komma på här för att göra Skyrim till ett riktigt PC-lir!

Själv är jag jättefrustrerad över att det inte går att ändra kontrollerna utan att andra funktioner pajar. Lägger man om "E" "R" och "F" så är det kört. Då fungerar inte "take", "take all" när man letar i kroppar, väskor, tunnor mm. "favourite"/ "unfavourite" slutar också att fungera. Binder man "Activate" till mittenmusknappen så händer följande: Hittar man en bok löst någonstans så går det att plocka upp den och läsa den, men det går inte att ta den till inventory. Det måste ju finnas något sätt att ändra dessa grundkontroller??? Har googlat som en tok och hittar ingen lösning till detta.

HJÄLP!!!

Vet inte om någon har sagt det än, men skriv FOV 90 i konsolen.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ilskenutter:

HARDOCP har slängt upp en hyffsad guide för skyrim tweaks. Särskilt skuggorna blev mycket bättre tycker jag utan att totalsänka bilduppdateringen.

Bra guide som så ofta av HardOCP, men en varning för skuggor, skuggor beräknas, vad jag förstår, i alla fall till en del av CPUn, och HardOCP har en sjujädra CPU, jag nöjer mig med skuggor från träd där.

Sammanfattning:

SkyrimPrefs.ini
bDrawLandShadows=1 från 0
bTreesReceiveShadows=1 från 0
iShadowMapResolution=8192 från 4096
iBlurDeferredShadowMask=32 från 3
fGrassStartFadeDistance=14000.0000 från 7000.000
Jag nöjer mig med att slå på skuggor från träd/landskap och dra upp avstånd för gräset.
Många i HArdOCP forum som får problem med iShadowMapResolution=8192 från 4096 var försiktig med denna.
För gräs borde också denna linje ändras.
fGrassMaxStartFadeDistance=14000.0000 från 7000.000

Skyrim.ini
uGridstoLoad=7 från 5
Ny linje, 13 gav bättre bild men instabilltet, kan det fungera med LAA?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit Från HArdOCP forum.

There's a warning about SAVE FILES using ugrids tho that i found if you save your game with uGrids set to 7 for example, but then decide to change your mind and change it down to 5, the file will not open. this setting is not retroactive with saves.

you'll have to do this:

1) Load game with uGridsToLoad at your current setting.
2) Load the save, which should load correctly.
3) Open the console and type the following:

setini "ugridstoload:general" 5
saveini
refreshini
This has restored the uGridsToLoad setting to its default while your save is already open.
4) Save the game. The save you create now will work at any uGrids setting from the default up
I didn t come up with this its on the internet but might help ppl who play with it

http://hardforum.com/showpost.php?p=1038058739&postcount=12
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit2
Skyrims.ini enligt http://deadendthrills.com/2011/11/madness-in-the-method/
kräver antagligen LAA.

[General]
sLanguage=ENGLISH
uGridsToLoad=11
uExterior Cell Buffer=144
iPreloadSizeLimit=262144000

----------------------------------------------------------------------------------------------
edit3 Att slå av XBox suport kan tydligen löna sig.
http://games.on.net/article/14294/Skyrim_Mods_and_Tweaks_Roun...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

edit3 Att slå av XBox suport kan tydligen löna sig.
http://games.on.net/article/14294/Skyrim_Mods_and_Tweaks_Roun...

Det där sista hade jag missat, ska genast testas

Edit: Ser inte ut som jag fick någon fps boost av det iaf, men det kanske förhindrar ett par krascher framöver vem vet.
Bockade ur både 360 Controller, och Vibrations.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Hoppas det "inte" stämmer till 100% då jag själv vill ha det bästa av två världar och spelar PC versionen med handkontroll

Permalänk
Medlem

Osäker på vilken tråd jag skulle ta det i.

Jag har för tillfället:
2st HD6850 i crossfire
i5 2500k @ 4.2 GHz
8gb ram @ 1600 MHz

Använder 4gb ram modden och Radeon Pro med "Bioschock" i "Tweaks - Anti aliasing profile", detta verkar vara det ultimata för de som kör crossfire men jag ligger på mindre än 40fps hela tiden. Har installerat en del moddar förvisso men konstant 60fps borde jag få tycker jag. Vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Vet inte om någon har sagt det än, men skriv FOV 90 i konsolen.

Ehem, ja, då ändras foven jag vet. Hur skulle detta lösa kontrollproblemen? Det låter riktigt skumt om det visar sig vara så, men det är lungt nu. Jag har ställt in kontrollerna ungefär som jag brukar ha dom, har vant mig och det funkar fint. Tack ändå Men jag ska definitivt testa.

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Medlem

Då hoppas vi på att officiellt Crossfire stöd kommer alldeles strax då.
http://twitter.com/#!/CatalystCreator

Edit:
Hittade dowload länkarna här
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=354664

Permalänk
Medlem
Skrivet av one4ty:

Då hoppas vi på att officiellt Crossfire stöd kommer alldeles strax då.
http://twitter.com/#!/CatalystCreator

Edit:
Hittade dowload länkarna här
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=354664

Ska testa den själv, dock har det gått åt pipsvängen för många som testat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Ska testa den själv, dock har det gått åt pipsvängen för många som testat...

Okej. För mig funkade det bra. Provade med att bara installera över 11.11 och cap2 men det funkade inte alls bra. Sen avinstallerade jag allt och körde driver sweeper plus att jag avinstallerade Radeon Pro. Efter det testade jag att installera och hittils funkar det riktigt bra, inga stora drops å ligger nästan konstant på 60fps (den visar inte högre).

Permalänk

Satt och läste kommentarer medans jag drog ner nya drivrutinen. Tydligen är det många som upplever grafikbuggar i form av flimmrande vatten och knallgröna grafikfel, och ingen större skillnad prestandamässigt (Går fortförande snabbare med ett kort) i de flesta fallen. Får se om man pallar prova. Så sjukt jävla tråkigt att dom inte kan få ordning på det snart.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur man fixar så att FoV'en är 90 konstant?
Har prövat med att den är 90 som default, men återställer sig när man fast travlar.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av ÖverKlockaN:

Ingen som vet hur man fixar så att FoV'en är 90 konstant?
Har prövat med att den är 90 som default, men återställer sig när man fast travlar.

Skriv det i din skyrimprefs.ini fil istället så sparas det ordentligt. Öppna filen från "mina dokument/games/skyrim" med notepad, leta upp raden "fdefaultfov" och ändra nummret till önskat fov-värde. Personligen kör jag på 100

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Skriv det i din skyrimprefs.ini fil istället så sparas det ordentligt. Öppna filen från "mina dokument/games/skyrim" med notepad, leta upp raden "fdefaultfov" och ändra nummret till önskat fov-värde. Personligen kör jag på 100

Gjorde det, men fungerade inte

Visa signatur

Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue

Permalänk
Skrivet av ÖverKlockaN:

Gjorde det, men fungerade inte

Knasigt, kollade upp det igen och såg att det tydligen fortförande var ett problem. Trodde det bara var console-kommandot som strulade. Jag har aldrig använt fast travel så har inte direkt upplevt det själv

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Knasigt, kollade upp det igen och såg att det tydligen fortförande var ett problem. Trodde det bara var console-kommandot som strulade. Jag har aldrig använt fast travel så har inte direkt upplevt det själv

Ah okej

Btw sjukt galet att aldrig använda fast travel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Osäker på vilken tråd jag skulle ta det i.

Jag har för tillfället:
2st HD6850 i crossfire
i5 2500k @ 4.2 GHz
8gb ram @ 1600 MHz

Använder 4gb ram modden och Radeon Pro med "Bioschock" i "Tweaks - Anti aliasing profile", detta verkar vara det ultimata för de som kör crossfire men jag ligger på mindre än 40fps hela tiden. Har installerat en del moddar förvisso men konstant 60fps borde jag få tycker jag. Vad kan problemet vara?

Har du testat med de nya "crossfire-drivarna för Skyrim", och hur fungerar det?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Nu har spelet börjat krascha, fungerade perfekt på mitt gamla system, uppgraderade till 2500K i torsdags spelet fungerar fortfarande men idag när jag försöker starta den så kraschar den, ser inte ens Bethesda introt Typiskt när man är ledigt från jobbet och skolan! Avinstallerade spelet och när jag försöker att ladda ner det från steam så är den "busy, try later"!!!!ahhhhh

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7