HP HDX9050 behöver fräschas upp - Tips?

Permalänk
Medlem

HP HDX9050 behöver fräschas upp - Tips?

Jag sitter på en HP HDX9050, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=207394, och vill väldigt ogärna göra mig av med den.

Jag har tänkt byta ut lite komponenter i datorn, då jag inte är sugen på att lägga ut några 15000 för en ny dator, och jag undrar vad ni tycker jag skall byta ut. Uppskattar gärna om ni ger tips på vad jag ska byta med istället för ex. "byt ut hårddiskarna".
Jag har tänkt att byta båda hårddiskarna mot en SSD och en 7200rpm.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Det enda du kan göra utan större ingrepp är just att byta hårddiskar och installera mer ram.
60-120gb ssd + valfri mekanisk disk + 4-8gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Det enda du kan göra utan större ingrepp är just att byta hårddiskar och installera mer ram.
60-120gb ssd + valfri mekanisk disk + 4-8gb ram.

Tack så mycket för snabbt svar!

Just minnena är lite svårare att veta vad som passar, några tips där? Skulle 8gb fungera med tanke på att datorn är från ´07?

Permalänk
Skrivet av Sam_uraj:

Tack så mycket för snabbt svar!

Just minnena är lite svårare att veta vad som passar, några tips där? Skulle 8gb fungera med tanke på att datorn är från ´07?

Är ditt os 32 elr 64 bitars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Är ditt os 32 elr 64 bitars?

64 bitars.
Minnena är lösta. So-Dimm DDR2 2x2gb blev det.

Känner du till datormodellen bra? Fläktarna är ett problem, det händer att datorn stängs av ibland när jag har igång krävande saker och misstänker att fläktarna inte kyler ordentligt. Baserar det på att datorn är jävligt varm.

Permalänk
Skrivet av Sam_uraj:

64 bitars.
Minnena är lösta. So-Dimm DDR2 2x2gb blev det.

Känner du till datormodellen bra? Fläktarna är ett problem, det händer att datorn stängs av ibland när jag har igång krävande saker och misstänker att fläktarna inte kyler ordentligt. Baserar det på att datorn är jävligt varm.

Nej inte alls faktiskt, antar att du har problem med dammproppar i kylningen, därav blir det för varmt. Kolla i bef trådar om lösning. En bra kylplatta till burken hjälper till att hålla den svalare.