Permalänk

bygga ihop egen bärbar dator?

Tjenare. funderar på att gå vöer till bärbar datorn då jag inte alls spelar lite mkt som innan. men undrar om det finns något ställe som man kan plocka ihop egna komponenter för barbar datorn och ev få den monterad? finns det något företag som gör så?

Permalänk
Medlem

Om det inte spelar någon roll om datorn blir OEM låst så kan man välja design och delar själv på DELL.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Skrivet av Pliffe:

Om det inte spelar någon roll om datorn blir OEM låst så kan man välja design och delar själv på DELL.

får ta en kik på de då:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Technofreak_:

får ta en kik på de då:)

Skickades från m.sweclockers.com

Denna sida är bättre än dell:

http://www.pc-konsulten.se/

Permalänk
Medlem

deviltech.de

Permalänk

tack så mkt. för länkarna med hade tänkt en budget mellan 9-10 000 för en bärbar. var lite svårt att hålla sig till de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

En fråga till de som idogt rekommenderar PC-Konsulten: Har ni köpt ifrån dem och hur fungerar deras support? För det är visst bara två personer knutna till bolaget varav den som står som bolagsman också bor på företagets adress. När jag söker på allabolag.se står det att de hade en omsättning på under 1000 kronor och noll anställda. ade varit lite ärligare att faktiskt skriva ut på sin hemsida om de (han?) enbart är en proxy-tjänst. Jag bara undrar därför att det är många som rekommenderar PC-Konsulten här men företaget verkar ju inte särskilt stort alls.

Jag vet att folk har köpt därifrån och har fått sina datorer och det är inte så att jag försöker skjuta sank på en aspirerande företagare.

Kan ju också nämna att den enda riktiga lockelsen är väl just att det är barebone (Clevo) och således dessutom levereras med senaste kretsarna (om man vill) samt är lite enklare att uppgradera. Men priset går ju faktiskt upp en aning om du slänger in likvärdiga delar som, t ex, en MSI GT780DXR som "bara" kör på ett 570M. Om man bara ser till grafiken vill säga. Vilket för mig är den största lockelsen med Clevo. I övrigt är ju Clevo kända för att vara rätt stora, tunga och högljudda. Det är lite frikostigt att kalla deras större modeller för laptops till och med.

Permalänk

Har ingen aning om hur seriösa PC-Konsulten är när det gäller bokföring mm... och det stämmer att företaget i nuläget drivs i en villa, dock håller dom på att flytta in i "riktiga" butikslokaler inne i sthlm nu.
När det gäller deras kundtjänst tycker jag den e grymt bra, svarar snabbt och är väldigt serviceminded!
Totalt 7 dagar fick jag vänta på att få min dator, från att ja la ordern till att ja hade den i min hand.
Valde dock PC-konsulten enbart för att dom e ensamma om att sälja clevo's i Sverige (så vitt ja vet iaf)

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk

Om dem inte är seriösa med bokföringen är ju ganska vitalt, faktiskt. Kan ju vara bra om företaget finns kvar efter två år om ens hårdvara börjar strula. Bra för dem om de expanderar till riktiga lokaler. Hade ju varit kul att få in lite av barebone-trenden vad gäller laptops till Sverige också. I USA har de ju en hel bunt att välja på som komponerar ihop laptop:ar på beställning. Lite konkurrens tills när jag skall uppgradera mig om några år hade inte varit fel.

Men, till saken (och ursäktar ifall jag kapar någons tråd) tycker jag det är lite väl många rekommendationer här av ett företag som opererar hemifrån och som inte verkar ha några anställda. Om det är så att de bara är en uppfluffad proxy-tjänst kan man ju faktiskt beställa en i eget namn.