Fråga om Ultrabook 15" i glasfiber.

Permalänk

Fråga om Ultrabook 15" i glasfiber.

Hallåjjen!

Jag har gått i över 4 månader i och tänkt köpa mig en ny burk. (Min Zepto NOX A15 har gjort sitt) Men den här gången vill jag ha en bärbar och inte nå släpbart. Det får bli en stationär burk, för spel & lek hemma och en bärbar för surf, film, arbete när man är på fältet.

Efter som jag vill ha en bärbar har jag kollat på ultrabooks. Ett krav som jag har är att det ska vara en 15’’ skärm. Efter ett snabbt konstaterande insåg jag att det endas finns 13.3’’ just nu (och mindre), men som det ryktas verkar Acer, Asus och Apple (säkert andra märken med) hålla på att utveckla 15’’ ultrabooks i glasfiber som släpps i 2012.

Frågorna är då:

Flipp eller flopp för glasfiber?

Någon som vet ett mer om release datum och vad de kommer att kosta?

MVH

Permalänk

Jag tror det bli bra med glasfiber.
Sitter lite själv och väntar på en 15" ultrabook.
Men jag måste ha den innan årsskiftet och det verkar ju inte hända tyvärr.

Permalänk

Undrar vad dom kommer att kosta? Jag antar att Appels lär bli dyrare en 15 000.
Jag hoppas att Acer och Asus kommer landa runt 14 000, har en budget på 16 000 och vill även köpa ett nytt operativsystem och nya Office-paketet.

Hoppas att det kommer ut nå info om release datum snart. Jobbigt att inte ha någon burka alls atm.

Permalänk
Skrivet av Bullis_tj:

Undrar vad dom kommer att kosta? Jag antar att Appels lär bli dyrare en 15 000.
Jag hoppas att Acer och Asus kommer landa runt 14 000, har en budget på 16 000 och vill även köpa ett nytt operativsystem och nya Office-paketet.

Hoppas att det kommer ut nå info om release datum snart. Jobbigt att inte ha någon burka alls atm.

Operativsystem kommer ju med. Eller du kanske vill uppgradera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BackSmack:

Operativsystem kommer ju med. Eller du kanske vill uppgradera?

Operativsystem är gratis.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Operativsystem är gratis.

finns inget i den här världen som är gratis.

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Brukar man få en "clean" operativ med eller? När jag har köpt datorer åt mig och åt "mossan & fassan" så har man fått med "recovery-skiva" med en massa skräp program. Känner att jag inte vill ha de och orkar inte krångla med "gratis" operativsystem.

Permalänk
Skrivet av Bullis_tj:

Brukar man få en "clean" operativ med eller? När jag har köpt datorer åt mig och åt "mossan & fassan" så har man fått med "recovery-skiva" med en massa skräp program. Känner att jag inte vill ha de och orkar inte krångla med "gratis" operativsystem.

Tyvärr så får man nästan alltid med "bloatware" dvs skräpprogram från början.
Dock har jag hört att de inte ska vara så många på ultrabooksen i alla fall inte på ASUS Zenbook.