Permalänk
Avstängd

Temp ingame?

Finns det något program som t.ex fraps så man kan hålla koll på gpu temp? + fps samtidigt, eller bara gpu temp. såg någon print på det, så antar det finns.

Permalänk
Medlem

Inget som jag vet men du kan ju typ kolla med gpu-z. Så du tabbar ner och ser vad du hade för temp typ 5 sek sen och se hur hög den var då.

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner har du en graf. HWMonitor och GPU-z så kan du kolla vad du hade för maxtemp.

Tror Afterburner kan visa tempen i en ruta som fraps FPS också, inte helt säker dock.
Edit: Kollade upp med Afterburner, går att kryssa i "show on-screen display".

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Går i gpu-z att aktivera en Log så kan man se tempen för varje sekund i ett dokument efter en spel session eller fortlöpande

Permalänk
Medlem

MSI afterburner håller koll på allt och är ett jättebra verktyg för övrigt, laddar alltid ner det även om jag inte ska clocka

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Vill du ha i realtid så kan du köra nätövervakning med HW-monitor tex. Men som sagt, de program som spar loggar snyggt så funkar ju det också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

PC wizard, tror jag har dom egenskaperna du söker.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

msi afterburner är det bästa som finns!:)

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner kan visa det mesta från grafikkortet on-screen. Det är nog det programmet du söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

MSI Afterburner har du en graf. HWMonitor och GPU-z så kan du kolla vad du hade för maxtemp.

Tror Afterburner kan visa tempen i en ruta som fraps FPS också, inte helt säker dock.
Edit: Kollade upp med Afterburner, går att kryssa i "show on-screen display".

oj de var nytt tack för infon! Msi afterburner är ett måste och emd denna blir det ju ännu bättre!

Permalänk
Avstängd

Tack så mycket. ska testa msi afterburner

Permalänk

Om du vill se mer än bara gputemp, usage, frekvens osv så kan du köra Aida64 + Msi Afterburner så kan du se allt Aida64 visar i OSD (On Screen Display) Jag har CPU användning, CPU temp och GPU temp när jag spelar. Det är det jag vill ha koll på hela tiden.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Almost_Me:

Om du vill se mer än bara gputemp, usage, frekvens osv så kan du köra Aida64 + Msi Afterburner så kan du se allt Aida64 visar i OSD (On Screen Display) Jag har CPU användning, CPU temp och GPU temp när jag spelar. Det är det jag vill ha koll på hela tiden.

hur menar du? allt bara genom AB eller måste man ha båda två "on screen" på?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk

Om du startat både Aida och Afterburner. Går in i inställningar i afterburner och väljer tex gputemp som "osd" Sen i Adia64 så går du in i inställningar. Sen klicka på "externa applikationer" Sen bocka i "Aktivera skrivning av sensorvärden till Rivatuner OSD Server" Sen har du en lista nedanför det så är det bara bocka i vad du vill se i spelet.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Almost_Me:

Om du startat både Aida och Afterburner. Går in i inställningar i afterburner och väljer tex gputemp som "osd" Sen i Adia64 så går du in i inställningar. Sen klicka på "externa applikationer" Sen bocka i "Aktivera skrivning av sensorvärden till Rivatuner OSD Server" Sen har du en lista nedanför det så är det bara bocka i vad du vill se i spelet.

så det blir som att all info man kommer se i spelet bara kommer vara från AB? om det är så som jag tror du menar så varför har inte detta blivit uppmärksammat? det är ju typ det ultimata övervakningen isf

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

använd msi afterburner. har det själv och funkar väldigt bra. Ser allt jag behöver se.

Permalänk
Skrivet av Montalva:

så det blir som att all info man kommer se i spelet bara kommer vara från AB? om det är så som jag tror du menar så varför har inte detta blivit uppmärksammat? det är ju typ det ultimata övervakningen isf

Ja precis så. Det ser precis ut som att det bara är Afterburner som är igång. Ser lika ut, FÖRUTOM att det inte står framför vad som visas. På afterburner står det ju framför "gputemp" sen graderna efter. Men inte när du använder Aida. då står det bara grader så man får ha koll på vilken ordning dom är i så är det ju lugnt. Men man måste ha 1 gång i AB för att Aida ska fungera. Men allt som visas från Aida lägger sig över det som visas i AB, så du måste ju välja gputemp i Aida också fast du har det i AB. Lättast är att prova sig fram

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Säger som många andra: använd MSI Afterburner!

Permalänk
Skrivet av Bageloo:

Säger som många andra: använd MSI Afterburner!

Är ju det jag rekommenderar också. Men vill man se mer än bara temps på grafikkorten så behöver man Aida64. Är så simpelt så

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Almost_Me:

Är ju det jag rekommenderar också. Men vill man se mer än bara temps på grafikkorten så behöver man Aida64. Är så simpelt så

tackar för den upplysningen! ska genast testas, god jul

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva