Julrea? - När är det bäst pris på datorer/komponenter?

Permalänk
Medlem

Julrea? - När är det bäst pris på datorer/komponenter?

Är den någon som har haft koll genom åren och uppmärksammat Julreor på datorer/komponenter någonstans. Har sett att Dustin har lite Julfynd-kampanjer, men det jag igentligen undrar är väll om det kommer ut ännu bättre priser i mellandagarna? Eller om det funkar som så att priserna dimper ner efter nyår?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ERRORR:

Är den någon som har haft koll genom åren och uppmärksammat Julreor på datorer/komponenter någonstans. Har sett att Dustin har lite Julfynd-kampanjer, men det jag igentligen undrar är väll om det kommer ut ännu bättre priser i mellandagarna? Eller om det funkar som så att priserna dimper ner efter nyår?

Tacksam för svar

Sådant är alltid svårt att säga då det kommer bra priser före och efter jul.. Men du har inte nämt någon prisklass så frågan kan vara helt öppen.. beror ju på vad man söker..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Sådant är alltid svårt att säga då det kommer bra priser före och efter jul.. Men du har inte nämt någon prisklass så frågan kan vara helt öppen.. beror ju på vad man söker..

Jag tänkte bara i allmänhet om det är någon av dessa tider som utmärker sig mer än andra. Det jag personligen skall göra är att uppgradera datorn med komponenter som Moderkort, gpu, cpu, ram, hdd och ev en ny skärm

Kanske är fel ställe att fråga på men funderar lite på om mitt nätagg pallar. Det är ett bra nätagg på 620W
Eventuella komponenter som kommer finnas i datorn då är:
Moderkortet som jag inte bestämt än
CPU: intel 2600k eller 2500k
GPU lutar åt 2x gtx 560ti
16gb 1600mhz minne
ssd-disk 120gb
sata-disk 2x500gb
extremegamer ljudkort (pci)
Trådlöst nätverkskort (pci)
en dvd-brännare

Har själv tyvärr noll koll på vad prylarna kräver för kräm

Permalänk
Medlem

Det skulle jag också vara intresserad av att veta. Dumt att beställa nu om det är 10% billigare (eller så) efter julen.
Ingen som har koll?