Permalänk
Medlem

Nytt "Gaming Headset"

Tjenna!
Hade tänkte skaffa mig ett nytt headset till jul då mitt Siberia V2 har gått sönder för andra gången.
Spelar inte så stor roll vad priset är, men vill gärna har så billigt som möjligt utan att få ett headset som är lite sisådär.

Det ska vara bra ljud och mic då som sagt då jag lyssnar mycket på musik samtidigt som jag spelar och pratar med folk i skype.

Så vad har ni för tips? Vill inte ha trådlöst.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

CMs nya headset Sirus skall väl vara bra. Finns tävling på SweC så om du har tur vinner du och slipper lägga ett öre på det.

Förstår dig btw, har själv Siberia v.2 och har problem med ljudet ibland (det klickar när någon pratar, kommer ljud och löser sig om man byter från 8-kanal till 6-kanal och sen tillbaks igen men samtidigt måste man starta om Mumbler/vent och eventuellt spel. Riktigt jobbigt men som tur var händer det inte så ofta. Drivrutinerna är ju dessutom mer än ett år gamla.

Annars är Logitechs G35 riktigt bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Coolermasters ser ut att vara något. Men har det verkligen kommit ut än, och vad kommer det kosta?
Såg annars att Komplett hade G35 för 799 vilket är ett okej pris. Högre än så vill jag nog inte gå.
Blir att börja knarka på youtube om vilket man ska ta

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Medlem

För din budget hade jag tagit g35 har ett själv och. det väldigt rubust känns som det kommer hålla länge jämnför med de headseten jag haft innan. Det ända jag kan klaga på är vikten som gör att de halkar av om man headbangar. Med det vänjer man sig med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

g35 & g930. Har båda, riktigt bra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

verkar som det blir ett G35 då, tack så mycket för hjälpen.

Mvh

Visa signatur

Permalänk

har ett g930 och de är väll som g35 fast trådlöst. Ryktigt bra headsett, med riktigt bra ljud. Siberia lurarna är inte i närheten av de ljudet iaf.

Permalänk

Sök på prisjakt så kan du få ett par G35 för runt 700kr. Grymt bra köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GylleneKvisten:

Sök på prisjakt så kan du få ett par G35 för runt 700kr. Grymt bra köp.

Jo jag såg det, Komplett har det på 33% sålänge lagret räcker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla gaming headset är skräp.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selphy:

du kanske kan säga nåt annat headset som är bra då istället för att bra skriva sådär?

jag säger också G35 eller G930!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selphy:

Jag skrev gamingheadset med citationstecken just för att slippa onödiga kommentarer.
Om du inte förstår vad jag menar med "Gaming Headset" så menar jag ett par hörlurar med inbyggd mic samt bra ljud och är lätt att ta av/på sig.

Hoppas det inte är några fler frågor på den punkten.

Visa signatur

Permalänk

Alltså,G35 och G930 har väl riktigt bra ljud jämfört med Siberia V2,men om man sitter länge så har jag hört att G35 är ganska obekväma vid längre spelpass. Siberia sitter däremot riktigt skönt på huvudet (Enligt MIG)..Men om du nu haft Siberia v2 kanske man vill testa något nytt. Eller kanske satsa på siberia igen :D?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av XxX watercooling:

Alltså,G35 och G930 har väl riktigt bra ljud jämfört med Siberia V2,men om man sitter länge så har jag hört att G35 är ganska obekväma vid längre spelpass. Siberia sitter däremot riktigt skönt på huvudet (Enligt MIG)..Men om du nu haft Siberia v2 kanske man vill testa något nytt. Eller kanske satsa på siberia igen :D?

Jag tycker snarare tvärt om, jag får ont av siberia men inte av g35..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GylleneKvisten:

Jag tycker snarare tvärt om, jag får ont av siberia men inte av g35..

Each to his own. Ont: G930 finns på komplett för 999kr.

Permalänk
Inaktiv

LG930 trådlöst extremt bra headsett, komplett har extra pris just nu på det

Permalänk
Medlem

Min mic "arm" på G35 har blivit slapp efter ca ett halvårs flitigt användande, så nu går det inte mutea den genom att fälla upp till upprätt läge längre (ramlar ned). Som tur är finns en knapp ist fast man får leva med att ha en mic i ansiktet konstant

Permalänk
Medlem

Skillnaden på G35 och G930 är att G930 är trådlöst samt att man kan vinkla hörlurarna 45 grader? Eller är det något annat som jag har missat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som så många andra konstaterar så är det G35 eller G930 som gäller.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=603221

Äckligt bra deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

LG930 trådlöst extremt bra headsett, komplett har extra pris just nu på det

Sitter du på nån info om hur länge batteriet håller?
För man får med laddningsbart batteri eller är det 2-3st LR6 man ploppar i?
Får man med laddare från logitech?
Verkar ju va ett par riktigt schyssta lurar alltså.. vore najs med trådlöst. vet inte hur ofta jag svär över kabeln som fastnar ÖVERALLT..

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Inaktiv

du får med laddare, de står att de hålelr runt 12 timmar men runt 8 hålelr de, laddnignsbar batteri du stoppar abra in en grej i headsettet så kan du köra o ladda samtidigt

Permalänk
Medlem

Razer Megalodon Har både 7.1 ljud (för spel) och 2.0 ljud (för musik) det är inte så att det är varianter, utan du trycket på en knapp, så byts det till 7.1/2.0, den har ett eget ljudkort. Man kan höja sänka volymen på din mic så om du viskar, så hörs det som om du pratat vanligt och du kan justera hur mycket ljud den ska ta in, alltså om du höjer, desto mer känsligare (vilket kan göra att du kan vara längre bort från hela headsetet och de hör dig) Och så är de riktigt sköna! Du kan justera hur mycket volym som ska komma från varje "kanal" (t.ex. 7.1, då kan du justera hur mycket du vill fram eller bak, kanske vill du ha mer bak än fram) Dock dyr är den.. runt 1500 kr :/ men annars grym är den

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Buzz996: 999kr på komplett.se

Permalänk
Medlem

logitech G35 svin bra lätt värda 999:-

Permalänk

Kan rekomendera SteelSeries Siberia V2 om du enbart vill punga ut med 500spänn för ett otroligt bra headset!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Ska du ha bra ljud så kan du glömma G35,Siberia V2,Razer Megalodon mfl.Senheiser PC360 och PC350 har hyfsat bra ljud och riktigt bra micar och är flera klasser bättre än skräp från Logitech/Steelseries/Razer. Bäst ljud får du med riktiga hörlurar och lös mic.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Kan rekomendera SteelSeries Siberia V2 om du enbart vill punga ut med 500spänn för ett otroligt bra headset!

läs första inlägget

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

för mig står det mellan http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893 och http://www.inet.se/produkt/6606192/razer-banshee-starcraft-ii... då det är samma pris. Vilket kan ni rekommendera?

Permalänk
Skrivet av thrux:

för mig står det mellan http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893 och http://www.inet.se/produkt/6606192/razer-banshee-starcraft-ii... då det är samma pris. Vilket kan ni rekommendera?

Absolut G35, Bansheelurarna är obekväma, har inte lika bra ljud och inte lika många bra features..