Orkar inte med BF3 längre....

Permalänk
Medlem

Orkar inte med BF3 längre....

Det har inte fungerat felfritt sen release. Kraschar titt som tätt och sen senaste patchen är det katastrof.
Men det är inte bara att spelet kraschar, det är så mycket annat jävulskap i spelet jag inte orkar med.
Hade på tok för höga förväntningar inför release. Spelidén är ju bra i sig men EA/DICE leverar en påse hundskit med en massa lull lull.
Det var kul och snyggt en stund innan allt blev tröttsamt irriterande. Önskar jag kunde sälja spelet eller få pengarna tillbaka.

Funderar på att prova på COD (har inte spelat så mycket). Vilket ska man köpa?

Permalänk
Medlem

Ja CoD passar nog dig utmärkt. Stabilare och mindre lull lull.

Du får ÄVEN: Inga krångliga fordon, snipers som kan göra 720 HS!, mer clean grafik i en mer "beprövad" grafikmotor samt en härlig community!

Permalänk
Medlem

Kanske dags å se över din burk?

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte fortsätta på min campaign idag, men spelet crashar efter 1-2 minuter hela tiden, provade 5 gånger.. skiter i det nu.

Permalänk

Cod skulle jag inte rekommendera. Det är ju precis som mw2, köp det istället och spara pengar. BF3 är det nya och att prova cod känns som att gå tillbaka 2 år i utvecklingen.

Jämför singleplayern; ljudet, hur fienderna beter sig, hur dina vapen beter sig, hur miljön påverkas av ditt agerande. CoD mw3 var inte roligt att spela när jag provat bf3 alltså.

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Ja med tanke på hur pass stabilt BO var.
Ska du lira cod så får du nog gå tillbaka till COD 2 eller MW1...

Du tror inte han du citerade var lite ironisk

Permalänk

jag tröttnade på bf3 för en månad sen eller ngt ..sen spelat skyrim .. och nu rätt trött på det, så jag installerade assasins creed 2 igen ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Du tror inte han du citerade var lite ironisk

oopppsss såg att det var editerat

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

trist. mitt funkar klockrent !

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Mitt fungerar bra, men man saknar lite COD4 tiden med Promod :/

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som alldrig har haft problem med bf3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGamerGhost:

Är det bara jag som alldrig har haft problem med bf3?

Känner samma här faktiskt, har inte haft några problem alls sen release, någon crash och någon diconnect, men det händer ju på alla spel..

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Känner samma här faktiskt, har inte haft några problem alls sen release, någon crash och någon diconnect, men det händer ju på alla spel..

Här har ni en till.
Grymt jävla nöjd

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Ingen som blivit less på färgerna i BF3?

Var ruggigt less på att allt ser så grått/blått och trist ut.

En kompis tipsade mig om att ändra färgerna i CCC.

Har color saturation på 1.40, gamma 1.10, samt color temperature på 6300. Ser löjligt mycket finare ut nu.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Känner samma här faktiskt, har inte haft några problem alls sen release, någon crash och någon diconnect, men det händer ju på alla spel..

Samma här, enbart åkt ur vid connect några gånger. Annars bara när hela servern har dött, och det är inte direkt ofta.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Har heller inte haft några problem att tala om bara nått enstaka inloggningsproblem.
Förstår inte att folk har problem min rigg är inte direkt state-of-art men den klarar BF3 utan några som helst problem, visst CPU späks rejält och blir varm men det är ju ett lätt problem att lösa.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacharls:

Kanske dags å se över din burk?

Tror min burk är ok. Den är up-to-date.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGamerGhost:

Är det bara jag som alldrig har haft problem med bf3?

Nej antagligen inte men folk är olika känsliga och förstående för hur nya storspel beter sig.
Origin, Battlelog, ny spelmotor, pc/konsoll, reviderade klasser och fordon samt att spelen i sig generellt blir mer och mer avancerade.
Tycker man skall ha en viss tolerans i och med ovan. Det är 90-tal att dom stora avancerade spelen funkar näst intill felfritt vid launch. Bara att inse, det har blivit otroligt mycket mer komplext. Jag sitter iaf och håller tummarna att DICE/EA inte ligger på latsidan utan åtgärdar buggar, vilket jag tycker dom tagit ansvar för hittills. Några patchar till så...

Permalänk

Ja hade oxå stora problem o connecta lr att det craschar i början men nu efter senaste patchen så funkar mitt jätte bra måste ja säga, inte i närheten av allt strul som va i början... ja kommer spela det läänge till

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalaskulan:

Cod skulle jag inte rekommendera. Det är ju precis som mw2, köp det istället och spara pengar. BF3 är det nya och att prova cod känns som att gå tillbaka 2 år i utvecklingen.

Jämför singleplayern; ljudet, hur fienderna beter sig, hur dina vapen beter sig, hur miljön påverkas av ditt agerande. CoD mw3 var inte roligt att spela när jag provat bf3 alltså.

det är inte alls som mw2, mw2 är ett spel, mw3 är ett spel.
har både bf3 och mw3, mw3 ruggigt mkt roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Tror min burk är ok. Den är up-to-date.

Menar nog mer att se över hur den mår, är den sval nog funkar den i MEMTEST etc etc.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Skrivet av edda123:

Ingen som blivit less på färgerna i BF3?

Var ruggigt less på att allt ser så grått/blått och trist ut.

En kompis tipsade mig om att ändra färgerna i CCC.

Har color saturation på 1.40, gamma 1.10, samt color temperature på 6300. Ser löjligt mycket finare ut nu.

Intressant, måste ge mig på något liknande.

Blev extra uppenbart när man kikade på Robbaz jämförelse mellan Karkand i BF2 och BF3.
BF2 var kanske lite väl brunt/orange men BF3 är ju så deppigt färgmässigt att man nästan vill ta livet av sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Ingen som blivit less på färgerna i BF3?

Var ruggigt less på att allt ser så grått/blått och trist ut.

En kompis tipsade mig om att ändra färgerna i CCC.

Har color saturation på 1.40, gamma 1.10, samt color temperature på 6300. Ser löjligt mycket finare ut nu.

Var hittar du dessa inställningar? Hittar gamma under Desktop management>Desktop Color, men resten?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Enda problemet jag haft är att spelet ibland fryser, men det är efter en bra stunds spelande och jag skyller det på mitt skapligt överklockade grafikkort. I övrigt ett väldigt roligt spel som jag nog kommer spendera många timmar med i vinter, bra mycket roligare än Bad Company 2 (om man bortser från Vietnamn tillägget där, som är grymt skönt).

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk

Har inga problem alls med BF3. Love it.

Permalänk
Skrivet av Kalaskulan:

Cod skulle jag inte rekommendera. Det är ju precis som mw2, köp det istället och spara pengar. BF3 är det nya och att prova cod känns som att gå tillbaka 2 år i utvecklingen.

Jämför singleplayern; ljudet, hur fienderna beter sig, hur dina vapen beter sig, hur miljön påverkas av ditt agerande. CoD mw3 var inte roligt att spela när jag provat bf3 alltså.

Haha, ska jag vara ärlig... Ljudet i BF3 suger.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Bf3 crashar för det mesta när du inte har tillräckligt bra dator, that's it.... köp bättre dator eller spela nåt mindre krävande grinolle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacharls:

Menar nog mer att se över hur den mår, är den sval nog funkar den i MEMTEST etc etc.

Sval är den tycker jag. Men jag har inte kört nått memtest. Har aldrig pysslat med sånt. Har bara sett till att ha senaste drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikles90:

Bf3 crashar för det mesta när du inte har tillräckligt bra dator, that's it.... köp bättre dator eller spela nåt mindre krävande grinolle!

Är min burk för klen alltså? Se signatur.