DICE andställda perkar sigsjälva i BF3

Permalänk
Medlem

DICE andställda perkar sigsjälva i BF3

Finns det nån vettig förklaring till detta? Buggigt eller nå?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

De vill ha lite förmåner bara. De är deras spel och de gör som de vill. Surt för oss andra, men så får det vara.

Permalänk
Medlem

Tydligen så har Dice anställda fördelar med vapentillbehör b l a kikarsikte x12. Tycker att det är fel av dom att tillåta det, eller skylta med det! Vem vet vad dom har för fler "fördelar"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

De pratade om detta i senaste live-chatten. De sa att de har lite fler saker men att dessa saker är ganska värdelösa inget just de två använder.

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka

Permalänk
Avstängd

Eller helt enkelt att dom testar och det inte är meningen att vi ska se? Förstår inte hur det kan vara något att bry sig om, deras spel, dom gör vad tusan dom vill.

Permalänk

de har varit så sen realese. dom gissningarna som dom flesta i bf3 forumet har om du läser där är
1) framtida addon som vi får betala för
2)ett rent skämt för att göra oss avundsjuka eftersom 12x zoom på t.ex. en smg skulle va värdelöst

och dom har ju en egen dogtag också så varför inte

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt, jag menar vi betalar för ett spel som är i ett beta stadiet. Har aldrig vart med om ett spel med så otroligt mycket problem. Äckliga är rent ut sagt vad jag tycker om DICE.

De sitter och utvecklar skit vi inte ens får ta del utav. Herregud, hopper Dice körs ner i skiten, trött på dessa konsole portar.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

De vill ha lite förmåner bara. De är deras spel och de gör som de vill. Surt för oss andra, men så får det vara.

känns som det. Hittar inte flammdämnparen någonstans, känns som den buggar

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Tycker det är kul. Blir en tävlingsgrej som med Dice tags. Att sno deras specialmoddade vapen. Tycker det är en riktigt bra grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Otroligt dåligt, jag menar vi betalar för ett spel som är i ett beta stadiet. Har aldrig vart med om ett spel med så otroligt mycket problem. Äckliga är rent ut sagt vad jag tycker om DICE.

De sitter och utvecklar skit vi inte ens får ta del utav. Herregud, hopper Dice körs ner i skiten, trött på dessa konsole portar.

Om du nu tycker så illa om både DICE och BF3 så är det väl bara att hitta något annat att spela.

Vad jag vet är det många spelutvecklare som ger sig själva lite extra grejer eller liknande. Ofta inget som är användbart till något mer än att visa upp.

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

är väl antagligen bara en programmeringsfix med nån klassificiering för varje addon gentemot varje vapen. istället för att ordna en speciell fix för varje vapen som saknar ett specifikt addon gör de sådär istället.. att det står att man behöver vara en DICE-employee ser ju bättre ut än om det står "broken website, this addon isnt supposed to show but we didnt do the code"

orka bry sig egentligen, förutom silencers till shotguns är det ju inte speciellt meningsfulla addons som "saknas" (eller "priviligeras till DICE-anställda")

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Otroligt dåligt, jag menar vi betalar för ett spel som är i ett beta stadiet. Har aldrig vart med om ett spel med så otroligt mycket problem. Äckliga är rent ut sagt vad jag tycker om DICE.

De sitter och utvecklar skit vi inte ens får ta del utav. Herregud, hopper Dice körs ner i skiten, trött på dessa konsole portar.

Altså lugna ner dig. Buggar får man på köpet när det är ett spel med ambitioner man spelar. Vem som helst kan väl göra en korridor single player shooter utan buggar. Folk är för känsliga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Altså lugna ner dig. Buggar får man på köpet när det är ett spel med ambitioner man spelar. Vem som helst kan väl göra en korridor single player shooter utan buggar. Folk är för känsliga..

Detta spelet tar nog fan priset, buggar? Spelet funka inte ens för mig de första veckorna. Blackscreens, krasher osv. Helt otroligt att man får släppa spel så, vad var betan för egentligen, att locka folk och inget annat.

Nu efter att spelet funkar felfritt någon vecka så börjar man få nästa problem.

You were disconnected from EA Online (undefined) trevligt, sitter man där igen med disconnect efter typ 10 min i varje game.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Alltså. Jag tycker ju mest att det är kul!
Som någon sa, 12x zoom på en smg <3

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Detta spelet tar nog fan priset, buggar? Spelet funka inte ens för mig de första veckorna. Blackscreens, krasher osv. Helt otroligt att man får släppa spel så, vad var betan för egentligen, att locka folk och inget annat.

Nu efter att spelet funkar felfritt någon vecka så börjar man få nästa problem.

You were disconnected from EA Online (undefined) trevligt, sitter man där igen med disconnect efter typ 10 min i varje game.

Antingen överdriver du eller så har du haft extrem otur. Kan hålla med om att en del buggar borde vart fixade från början dock.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Detta spelet tar nog fan priset, buggar? Spelet funka inte ens för mig de första veckorna. Blackscreens, krasher osv. Helt otroligt att man får släppa spel så, vad var betan för egentligen, att locka folk och inget annat.

Nu efter att spelet funkar felfritt någon vecka så börjar man få nästa problem.

You were disconnected from EA Online (undefined) trevligt, sitter man där igen med disconnect efter typ 10 min i varje game.

Nu får du lugna ner dig gosse lille. Du köper spelet "as-is", den här tråden har inget med att grina över buggar att göra så klagomål får du skicka till spam@dice.se

Tillbaka till tåden:
Personligen har jag inget emot att de har dessa tillägg, de är precis som ovannämnt ganska så värdelösa på de vapen de finns till. Så de är antagligen endast till för show off som deras dogtags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Otroligt dåligt, jag menar vi betalar för ett spel som är i ett beta stadiet. Har aldrig vart med om ett spel med så otroligt mycket problem. Äckliga är rent ut sagt vad jag tycker om DICE.

De sitter och utvecklar skit vi inte ens får ta del utav. Herregud, hopper Dice körs ner i skiten, trött på dessa konsole portar.

Skrivet av Haziza:

Detta spelet tar nog fan priset, buggar? Spelet funka inte ens för mig de första veckorna. Blackscreens, krasher osv. Helt otroligt att man får släppa spel så, vad var betan för egentligen, att locka folk och inget annat.

Nu efter att spelet funkar felfritt någon vecka så börjar man få nästa problem.

You were disconnected from EA Online (undefined) trevligt, sitter man där igen med disconnect efter typ 10 min i varje game.

Du kanske ska fixa din fakta rätt först. för det första är det som sagt ingen konsole port, utan gjordes till PC i första hand. http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_3#Development

För det andra så finns väldigt många som inte har haft ett fel sen realese (Som jag själv) så finns som sagt folk på bägge sidorna av "felträsket", så klanka inte ner ett spel som funkar för en väldigt massa utan kanske du borde ta en titt om det finns några lösningar för dina fel, tex i den fina tråden vi har här på sweclockers http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054554-battlefield-3-tekniska-problem-och-losningar-samlingstrad/

Och sen då tills trådens topic, vem fan vill ha x12 till shotguns, SMGs eller rifles?

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

Du kanske ska fixa din fakta rätt först. för det första är det som sagt ingen konsole port, utan gjordes till PC i första hand. http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_3#Development

För det andra så finns väldigt många som inte har haft ett fel sen realese (Som jag själv) så finns som sagt folk på bägge sidorna av "felträsket", så klanka inte ner ett spel som funkar för en väldigt massa utan kanske du borde ta en titt om det finns några lösningar för dina fel, tex i den fina tråden vi har här på sweclockers http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054554-battlefield-3-tekniska-problem-och-losningar-samlingstrad/

Nej, de har själva sagt att gick över till konsole tidigt. Finns en massa nyheter om detta.

Jag tänker då inte och ska inte behöva sitta och ändra för att ett spel ens ska funka, det är upp till EA/DICE, spelet är ren och skär katastrof. Forumet är som en stor klagomur. Sen om spelet funkar dig skiter jag fullständigt i.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nej, de har själva sagt att gick över till konsole tidigt. Finns en massa nyheter om detta.

Jag tänker då inte och ska inte behöva sitta och ändra för att ett spel ens ska funka, det är upp till EA/DICE, spelet är ren och skär katastrof. Forumet är som en stor klagomur. Sen om spelet funkar dig skiter jag fullständigt i.

Så om det funkar för vissa så skiter du fullständigt i det, då är ju alla problem lösta ju. EA skiter ju fullständigt i dig också, dom har ju som sagt flera millioner spelare som har inga problem alls. Det är ju inte upp till EA/DICE att fixa din dator om vi säger så.

Sen om du tog dig tid med att öppna första länken och läste första meningen så hade du redan sätt att du är fel om konsole porten men WTH, kanske kräver för mycket

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk

dämparen till usas 12 skulle va mysigt

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk

Fy fan vad mycket gnälliga människor det finns. 99% av felen finns på era datorer.Börja med att kontrollera er hård och mjukvara. jag och de flesta jag lirar med har ett kanon spel som funkat sedan release. Visst kan det hända att det krashar nån gång i veckan. men säg vilket spel i denna skala som inte gör det.
Sluta gnäll här. har ni testat att maila DICE om detta? kollat forumen på battlelog mm.

Sedan spelar det väl ingen roll om det e portat eller inte. sålänge det e et grymt bra spel skiter jag i vad dom satsat mest krut på..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nej, de har själva sagt att gick över till konsole tidigt. Finns en massa nyheter om detta.

Jag tänker då inte och ska inte behöva sitta och ändra för att ett spel ens ska funka, det är upp till EA/DICE, spelet är ren och skär katastrof. Forumet är som en stor klagomur. Sen om spelet funkar dig skiter jag fullständigt i.

Någonsin tänkt på att det kan vara din rigg eller din lina det kan vara fel på?
Leverantörerna av din lina kan säga att allt ser fint ut.. men efter 40-50 samtal så kommer de på att "aha, det va vårat som hade fel"
Sen ska du inte komma och säga att det är Dice/EA's fel om du kan ha problem med din rigg. tror chansen e större att det är hos dej riggen7linan krånlar än att alla andra som spelet funkar för har någon konstig bugg....

Ren ominstallation och kolla över Port Forward så kommer dina problem säkerligen att lösas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

Så om det funkar för vissa så skiter du fullständigt i det, då är ju alla problem lösta ju. EA skiter ju fullständigt i dig också, dom har ju som sagt flera millioner spelare som har inga problem alls. Det är ju inte upp till EA/DICE att fixa din dator om vi säger så.

Sen om du tog dig tid med att öppna första länken och läste första meningen så hade du redan sätt att du är fel om konsole porten men WTH, kanske kräver för mycket

Som han sa så har DICE själva sagt att dom gick över till att fokusera på konsol ganska tidigt.
Det skriker ju konsol om hela spelet ffs.

Skrivet av Rydalarn:

Någonsin tänkt på att det kan vara din rigg eller din lina det kan vara fel på?
Leverantörerna av din lina kan säga att allt ser fint ut.. men efter 40-50 samtal så kommer de på att "aha, det va vårat som hade fel"
Sen ska du inte komma och säga att det är Dice/EA's fel om du kan ha problem med din rigg. tror chansen e större att det är hos dej riggen7linan krånlar än att alla andra som spelet funkar för har någon konstig bugg....

Ren ominstallation och kolla över Port Forward så kommer dina problem säkerligen att lösas.

Det är fakta att (för) många har problem med det här spelet. Det krashar titt som tätt för alla jag spelar med och dom som bara har det problemet har tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reavah:

Som han sa så har DICE själva sagt att dom gick över till att fokusera på konsol ganska tidigt.
Det skriker ju konsol om hela spelet ffs.

Nu överdriver du! De har satsat mycket på pc versionen av det här spelet. De byggde upp hela motorn till spelet med fokus på pc vilket är anledningen till att den har så snygga effekter som den har(se här). När de var klara med motorn till pc flyttades deras fokus från pc till konsol eftersom de var tvungna att bli klara med de också innan deadline. Men faktum kvarstår att de byggde motorn till pc först vilket är tvärtemot vad en konsolport är. Sedan kan det hända att interfacet och mapsen är lite konsolvinklade men de mesta funkar fint till pc också. De har helt enkelt levererat bra versioner av spelet både till pc och konsol.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Alltså. Jag tycker ju mest att det är kul!
Som någon sa, 12x zoom på en smg <3

I B2K finns som bekant assignments där man låser upp vapen.

Där kommer många vapen med ett 12x-sikte. Bl.a. vår gamle vän Famas. Ganska galen optik på den puffran haha. Med andra ord får vi nu ta del av "deras" utrustning.

Dold text

Tycker "deras" utrustning är komisk. lite nördigt in you face sådär. På tisdag får även ni PC-spelare leka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Nu överdriver du! De har satsat mycket på pc versionen av det här spelet. De byggde upp hela motorn till spelet med fokus på pc vilket är anledningen till att den har så snygga effekter som den har(se här). När de var klara med motorn till pc flyttades deras fokus från pc till konsol eftersom de var tvungna att bli klara med de också innan deadline. Men faktum kvarstår att de byggde motorn till pc först vilket är tvärtemot vad en konsolport är. Sedan kan det hända att interfacet och mapsen är lite konsolvinklade men de mesta funkar fint till pc också. De har helt enkelt levererat bra versioner av spelet både till pc och konsol.

Jo det är ju sant att inte dagens konsolerna kan utnyttja den snygga grafiken men det är någon klumpig känsla i det hela tycker jag, kan inte sätta fingret på det dock Det var samma sak i bc2 som verkligen var portat från grunden.
Men det jag även menar är hur spelet är utformat i fråga om skill med sina guidade missiler och grejer, som om det var anpassat att spelas med en handkontroll där det är svårare med precisionen.
Dock är det ju ett strategi fps med hög inriktning på teamwork så ska kanske inte klaga för mycket. Det är ju roligt lite då och då.

ontopic: Kunde inte bry mig mindre om dom har några extra saker att sätta på vapnen, speciellt inte 12x siktet hehe.

Permalänk
Medlem

Till er som klagar;
Ta spel som WoW eller motsvarande - där har alla anställda högsta möjliga gear så fort dom startar om dom så vill. Men där bryr sig ingen?
Men att DICE-anställda har ett add-on till ett vapen som är halvt menlöst i ett FPS-spel så skriker folk högan sky!??!

De som arbetar med något brukar få lite fördelar där ifrån - oavsätt om det är spel eller anställd på ICA.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Detta spelet tar nog fan priset, buggar? Spelet funka inte ens för mig de första veckorna. Blackscreens, krasher osv. Helt otroligt att man får släppa spel så, vad var betan för egentligen, att locka folk och inget annat.

Nu efter att spelet funkar felfritt någon vecka så börjar man få nästa problem.

You were disconnected from EA Online (undefined) trevligt, sitter man där igen med disconnect efter typ 10 min i varje game.

Jag formaterade min dator och fixade den. Och jag har inga problem som gör spelet ovärt 270-300 kr.
Sen har Dice ett helt team som är dedicerat för vidare utveckling och putsade av spelet.
Nuf said det här låter mer som att du trollar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

Till er som klagar;
Ta spel som WoW eller motsvarande - där har alla anställda högsta möjliga gear så fort dom startar om dom så vill. Men där bryr sig ingen?
Men att DICE-anställda har ett add-on till ett vapen som är halvt menlöst i ett FPS-spel så skriker folk högan sky!??!

De som arbetar med något brukar få lite fördelar där ifrån - oavsätt om det är spel eller anställd på ICA.

Välkommen, folk skriker som satan för dom är extremt butthurt då dom totalt snackar ner ett spel som dom sedan sitter och spela större delen av sin tid.

@topic

Kunde inte bry mig minde om detta, vad ger det egentligen?
DICE folk får nått extra scope på ett vapen, samma vapen där du får 8olika scopes men bara använder 1 då du kommit fram till att det är bäst.
Ett 12x scope skulle inte göra det bättre för det och det är BARA DICE som har det.

Du kommer inte möta DICE i en 1miljons tävling, kanske inte ens när du spelar vanligt så det gör ta mig fan inget.

Så håll käften, sätt plåster på röven och skit i spelet eller fortsätt spela om ni gillar det för att vara så extremt butthurt för något som inte betyder något är extremt efterblivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Otroligt dåligt, jag menar vi betalar för ett spel som är i ett beta stadiet. Har aldrig vart med om ett spel med så otroligt mycket problem. Äckliga är rent ut sagt vad jag tycker om DICE.

De sitter och utvecklar skit vi inte ens får ta del utav. Herregud, hopper Dice körs ner i skiten, trött på dessa konsole portar.

Till skillnad från vilka andra spel menar du? För en gång skull har ett företag satsat på att göra ett bra PC-spel.

Visa signatur

En ny signatur