Formateringsproblem+2 OS på en HDD?

Permalänk
Medlem

Formateringsproblem+2 OS på en HDD?

Hej kära Sweclockare!

Det är så att jag har ett problem med att formatera min hdd. Jag får det oerhört informativa error meddelandet "det gick inte att formatera (D:)"

Detta är en WD blue 500gb som förrut var min systemdisk och jag vill blåsa bort allt på den och börja använda den som lagringsdisk, dock finns det gammla systemfiler på den och det verkar som att jag kan boota från den disken också eftersom den dyker upp i boot menyn i bios.(jag har alltså tagit bort allt som går att ta bort).

Om någon hade en lösning på det vore det toppen!

Jag har också tänkt testa linux + kanske hackintosh(det är inte förbjudet att skriva om det va?)
Då tänkte jag ha alla dessa på min nya hdd(wd black). Fungerar det?
Ska man skapa partioner för det eller vad fungerar bäst? går det sedan att ta bort dessa partioner?

Tack på förhand

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Börja med att plocka bort alla partitioner på disken.
Därefter kan du skapa ny partition och formatera den.
Förutsatt att disken inte har större fel på skivor eller huvuden.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Börja med att plocka bort alla partitioner på disken.
Därefter kan du skapa ny partition och formatera den.
Förutsatt att disken inte har större fel på skivor eller huvuden.

Så jag ska alltså skapa en partition som täcker hela disken för att formatera den?(min lagringsdisk)
Nej det är inga fel på hdd:n

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Ja om du inte vill spara undan något innan, så är bästa sättet att först rensa alla partitioner och sedan börja om, med att skapa en partition av valfri storlek som du sedan formaterar.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA